Ga naar inhoud

is dit goed voer ?


vinnie

Aanbevolen berichten

bedankt voor al jullie reacties hier in be vind je bijna geen hope farms hoor :P wel spijtig

@zwarte panter

ik zal het wel laten weten :P maar de aveve die waar wij gaan de eigenaars kennen wij en als je er veel koopt krijg je op elke aankoop 10% korting en als je dan veel ss koopt :P is dit ook wel een goede zaak :P

En via internet bestellen? Ik betaal voor een zak van 15 kg hope farms supertrio zo'n 11,50..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb hier in België voor een zak SS van 10kg iets meer dan €50 betaald bij Zoomarkt.

De zakken van 1,5 kg zijn bij Horta goedkoper dan bij Zoomarkt, maar nog altijd meer dan €9,99.

Als iemand dus een goedkopere winkel weet in België, ik ben ook geïnteresseerd!

@Zwarte Panter €35 voor 10kg is idd niet duur! Maar Herentals is wat ver om ernaartoe te rijden voor enkel een zak voer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in België voor een zak SS van 10kg iets meer dan €50 betaald bij Zoomarkt.

De zakken van 1,5 kg zijn bij Horta goedkoper dan bij Zoomarkt, maar nog altijd meer dan €9,99.

Als iemand dus een goedkopere winkel weet in België, ik ben ook geïnteresseerd!

@Zwarte Panter €35 voor 10kg is idd niet duur! Maar Herentals is wat ver om ernaartoe te rijden voor enkel een zak voer

Ik heb nog niets goedkopers gevonden in de buurt.

Enkel bij Inge Thas zijn de 1.5 kg zakken een paar euro goedkoper (weet niet de exacte prijs).

Ik bestel zelf vanaf nu (nou ja...heb het al 1 keer gedaan) bij the hay experts :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik geef Sience Selective. Een jaar of twee terug ook nog HF Supertrio geprobeerd, toen één van mijn konijnen ziek was en haar biks niet meer at. Het viel alleen bij geen van de konijnen in de smaak. Nu krijgen ze hier dus allemaal Sience Selective, ze zijn er dol op en ze zitten prima in hun vel. Ik kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. Toevallig ook een bestelling gedaan bij the Hay Experts, verwacht het pakketje deze week. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is gewoon in een keer een grote hoeveelheid kopen.. Dan ben je altijd nog het voordeligst uit.. :)

Ik vind SS niet duur hoor, ja goedkoop is anders misschien maar als je het omrekend stelt het niks voor.. + het feit dat je weet dat je je konijnen iets goeds geeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker weten. ik ben overgestapt op SS omdat gijs moeizame darmpjes heeft. Dit heeft me in 1.5 jaar tijd 3 keer meer dan 40 euro gekost. met een 10 kg zak van SS kan ik met alleen Gijs zo'n 3/4 jaar doen (nu heb ik mini er wel bij maja) zo bespaar ik dus minimaal de kosten die ik anders kwijt was aan voer. Ook eet hij nu veel beter hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is wel goed omdat het 19% vezels bevat, maar kan geen hooi vervangen!

De promotie er van lijkt er op dat het ipv hooi kan, maar dat is echt niet waar.

Ons konijn wilde geen hooi eten en raakte verstopt en ziek.

Als je dan de verhalen leest denk je dat SS de oplossing is, nou mooi niet!

Je moet zorgen dat het beest hooi eet en zolang hij dat niet op heeft hem niets anders geven. Dan moeten ze wel.

Een konijn heeft net als wij voorkeuren voor smaak en zal zielig doen en bedelen om biks of ss.

Ik heb geleerd dat te negeren en dan gaan ze vanzelf wel aan het hooi.

Ik zwicht niet meer voor gebedel, dat levert ziekte, pijn en kosten op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is wel goed omdat het 19% vezels bevat, maar kan geen hooi vervangen!

De promotie er van lijkt er op dat het ipv hooi kan, maar dat is echt niet waar.

Ons konijn wilde geen hooi eten en raakte verstopt en ziek.

Als je dan de verhalen leest denk je dat SS de oplossing is, nou mooi niet!

Je moet zorgen dat het beest hooi eet en zolang hij dat niet op heeft hem niets anders geven. Dan moeten ze wel.

Een konijn heeft net als wij voorkeuren voor smaak en zal zielig doen en bedelen om biks of ss.

Ik heb geleerd dat te negeren en dan gaan ze vanzelf wel aan het hooi.

Ik zwicht niet meer voor gebedel, dat levert ziekte, pijn en kosten op..

die van mij dat zijn echte hooieters hoor

:P

ze eten zo'n grote ruif en een grote hooibal in 1 dag op :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige konijnen willen het ook gewoon echt niet eten. tuurlijk hebben ze voorkeuren maar Dollie hier op het forum heeft echt alles geprobeerd om haar nijnen aan het hooi tekrijgen maar die willen het echt niet hoor!

ook kan het er erg aan liggen wat voor hooi je hebt. Het moet mooi groen zijn en niet bruin. Ook zijn de dikke stengels veel geliefder dan van die dunne sprietjes. daar hoef ik hier ook niet mee aan te komen.

(laatst heel veendam door geweest voor fatsoenlijk hooi:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen SS gemengd met SS Mature.

Pumbaa & Zazou worden over een paar maanden alweer 6 jaar oud :)

Zazou kreeg bij zijn vorige eigenaren Puik gemengd voer en at bijna tot geen hooi.

Sinds hij volledig op de SS zit, is hij een grote hooi-eter geworden!

Ik ben zeer tevreden over SS :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik hoef het niet eens zelf te zeggen.. :P

Je hebt helemaal gelijk Hans, maar soms willen ze écht niet.. En ja, dat levert behoorlijke gezondheidsproblemen op!

Ik ken het, Kootje wilde helemaal niet aan het hooi en werd steeds ziek.

Ik ben toen begonnen om hooi met een klein beetje appelmoes of ranja te mengen (jaja, zoet...).

Daarbij moet je hem dan geen hard voer geven totdat hij het hooi zo goed als op heeft.

Hij kan enorm bedelen en zielig doen, maar gewoon niks anders geven en dan begint hij heus aan dat hooi.

Inmiddels meng ik het hooi met water en een weinig Lactulosepoeder (laxeermiddel).

Als ik maar streng blijf en hij éérst hooi heeft gegeten alvorens hem iets anders te geven.

Dat gaat nu al lange tijd goed. Met alleen SS + groenvoer gaat het zeker mis.

Dat heb ik eerst geprobeerd, maar vier keer in een half jaar naar de DA met een konijntje wat op het randje leeft en veel pijn heeft is ook niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het kan geen vervanging van hooi zijn. Hooi kunnen ze sowieso de hele dag eten, Sience Selective niet. Maar stel nou dat je van die eigenwijze konijntjes hebt, zoals die van Iris (Dollie), is Sience Selective wel een aanrader om toch die kiezen goed te laten slijten etc. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook kunnen kijken naar de biks van Cuni Complete van Versege laga, ook een goed merk, iets goedkoper als SS. Weet niet of dat in Belgie te verkrijgen is?

In de opvang waar ik werk krijgen de konijnen dit door hun bix gemengd.

Dit moeten ook hele goede & fijne bixjes zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .