Ga naar inhoud

Flitzer ziek?!


Flitzer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, we zijn weer thuis hoor. Dank jullie wel voor al het duimen.

Het gaat echt niet goed met Flitzer, ze is heel erg mager en heeft plakpoep en het is nu echt 50-50, erop of eronder. Gelukkig klonk dit wel als een erg konijnenkundige dierenarts, ze wist echt waarover ze het had.

Er zijn nu 3 opties waaraan we moeten denken:

1. Het hele maag-darmstelsel legt plat, daar focussen we nu op.

2. De kiezen zijn niet in orde, maar het is nu niet mogelijk haar onder narcose te brengen om dat te bekijken, want dat haalt ze niet.

3. Ze heeft een baarmoederkanker.

We hebben nu een heel assortiment aan medicatie gekregen, wat ze dus 2 keer daags moet hebben. Voor de geinteresseerden onder ons:

1. Enrofloxoral Drops

2. Cisaral Drops

3. Metocloral Drops

4. Carprofen Drops

Van alles moet ze 2 keer daags 1 ml. binnenkrijgen, dat wordt dus 's ochtends en 's avonds. Ze is nu nog erg rustig, dus dat zal geen problemen op gaan leveren.

De doseringen en de spuitjes zijn speciaal gericht op konijnen.

Verder heeft ze dwangvoeding gekregen, Critical Care. 6 eetlepels per dag (3 per kg lichaamsgewicht). Als dit het probleem is, dan moet het goedkomen. Eventueel kan later nog gekeken worden naar haar kiezen, maar het is nu zaak dat ze echt aansterkt.

Mijn meisje zit nu binnen, ze mocht niet buitenblijven omdat ik haar dus elke dag moet dwangvoeren en medicatie toedienen, en buiten is dat gewoon niet goed. Ze zal dus pas in het voorjaar weer naar buiten kunnen en ik hoop dat Cutie en Pluisje haar dan weer accepteren. Ze zit nu binnen in een flinke kooi en is heel rustig, maar ze moet natuurlijk even bijkomen.

Ik heb ook SS meegekregen, een zakje. Dit moet gewoon in de kooi staan en als ze dan weer zelf wil eten, dan kan dat. Verder heeft ze natuurlijk hooi en water.

Duimen jullie mee dat het weer goed komt met mijn meisje?

Ik hou jullie op de hoogte van hoe alles gaat.

Als iemand nog tips of adviezen heeft, die zijn altijd welkom!

aangepast door Flitzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim mee hoor!

Laten we hopen dat het 'gewoon' het maag-darmstelsel is wat plat ligt, je bent er vrij snel bij en met deze medicijnen moet dat op zich op te lossen zijn.

Wel heel belangrijk is inderdaad dat ze blijft eten en drinken, maar dat weet je zelf ook wel.

Ik ben benieuwd hoe haar ontlasting er uit ziet... Heeft ze inmiddels al gekeuteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft wel in de mond gekeken, maar de achterste kiezen kan ze niet of niet goed zien, daar moet Flitzer dus voor onder narcose en dat betekent nu einde oefening.

Het schijnt dat het al een tijdje bezig is, maar pas als het echt erg wordt ga je het zelf zien. Ze laten hun pijn en problemen niet zien omdat ze prooidieren zijn, vertelde ze ons (wist ik ook al) en daarom kunnen wij er ook niets aan doen dat het nu zo erg is.

Ik hoop inderdaad dat dit het is en dat ze er weer beter uit gaat zien, want het is zo sneu nu. Normaal zo springlevend en dominant, en nu zo zielig en rustig en stil. Ze is echt verandert, mijn meisje. Het enige leuke is dat ik nu wel veel met haar kan knuffelen en voor Pluisje heeft het als voordeel dat die nu rustig kan eten en dus wat meer vet kan kweken.

Of ze nu al gekeuteld heeft weet ik niet, wel ongeveer 2 uur terug toen we nog niet geweest waren. Het was niet vloeibaar, maar wel plakkerig. Ik hou het in de gaten en hoop dat het snel beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja afwachten dus.. Nou ja ook al stond wel vast dat ze haakjes had, kon je nog niks doen want die zullen toch onder narcose weggehaalt moeten worden.. Dus toch eerst aansterken.

Pff, erg hè, om zo'n hoopje ellende te zien.. Met een beetje geluk knapt ze net als Indy gauw op en heb je straks een heerlijk binnenkonijntje.. (Wat is dát toch leuk zeg.. :$:whistle2:)

Zou ook proberen haar buikje te masseren, helpt hier altijd heel goed! Wij blijven in elk geval duimen, met al jouw zorg en liefde en onze mentale-steun-op-afstand moet het goed komen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal lekker veel met haar gaan knuffelen, want voor je het weet is het mischien te laat.. Ik hoop echt dat ze het overleeft en het zal ook vast wel. Maar toen frumel ziek was, heb ik niet echt veel tijd met haar doorgebracht, pas toen ik wist dat ze naar de dierenarts ging om ingeslapen te worden. Daar heb ik echt super veel spijt van.. had ik nog maar even van haar mogen genieten! Echt veel succes met flitzer en ik blijf zeker duimen voor deze arme meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee precies, dus daar kunnen we nu niets aan doen. Het is nu zaak om alle medicatie elke dag te geven en de Critical Care, en dan maar hopen dat ze er weer bovenop komt. Ze is gelukkig wel een vechtertje, dus ze zal niet meteen opgeven.

Nee, ik hoop haar niet te verliezen, maar ze wordt nu echt wel verwend hoor;) Ze is hier nu de patient, en die worden altijd flink verwend. Mijn vader kijkt ook telkens bij haar, mijn moeder maakt zich zorgen, dus ze vinden de dieren toch wel leuk, al laten ze dat niet altijd merken:lol:

Heel sneu inderdaad, ze zat vanochtend ook zo stil buiten. Heb er toen opgepakt en toen wist ik dat het echt fout zat. Normaal kan ik haar wel aaien, maar oppakken wil ze niet en nu ging het zonder slag of stoot. Ze is ook echt mager, je voelt de botjes.

Hihih, het is inderdaad wel gezellig, maar mijn kamer wordt een beetje vol. Zo groot is die niet en met een hamsterkooi, een gerbilaquarium en een konijnenkooi van meer dan 1 meter lang, wordt het wel krapjes:$

Lief van je:love:

aangepast door Flitzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!:love:

Ik ga nu zelf even eten en even wat doen hier, want het is allemaal weer een rotzooi:$

Vanavond zal ik even melden hoe het allemaal gegaan is met de medicatie en de Critical Care en we zullen er maar het beste van moeten hopen.

Ik zit hier nu heel rustig, maar ik weet nu al dat ik vannacht niet goed ga slapen en telkens even overeind kom om naar Flitzer te kijken:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .