Ga naar inhoud

Flitzer ziek?!


Flitzer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt allemaal voor jullie lieve wensen:love:

Ze heeft inmiddels de eerste ronde gehad, ik zet de klok elke avond om 7 uur, dan krijgt ze alles, 's ochtends idem. De DA heeft aangeraden om het elke ochtend en avond rond ongeveer dezelfde tijd te doen, dus dat moet dan maar.

Vanmiddag om 3 uur heb ik haar de eerste portie Critical Care gegeven, dat ging er goed in. Ze neemt niet alles binnen, maar zolang het meeste erin gaat ben ik al blij.

Vanavond om 7 uur eerst alle spuiten gevuld (1ml) en klaargelegd, daarna de spuit voor Critical Care gevuld. Eerst alle medicatie gegeven, dat is 4 keer spuiten. Het ging gelukkig allemaal prima, het is ook heel makkelijk te doseren en in de spuit te krijgen. Flitzer neemt het ook goed op.

Daarna weer de Critical Care, dat is af en toe wat moeilijk. Het is nu nog een beetje een geklieder af en toe:$

Daarnaast moet ik het aan de achterkant in de spuit doen, omdat je het niet kan optrekken (stond tenminste in de handleiding) en af en toe komt er dan lucht bij en dan kun je weer opnieuw beginnen. Vanmiddag ging het natuurlijk allemaal prima (beginnersgeluk) maar net niet natuurlijk. Na een stuk of wat keren toch gelukt:)

Daarnaast heeft ze echt nauwelijks gedronken, er was echt een mini beetje uit. Wel een klein plasje, dus dat is in ieder geval iets. Heb haar net dus met een spuitje (die had ik nog leggen, ongebruikt) wat water toegedient, zodat ze in ieder geval vocht krijgt.

Gekeuteld heeft ze nog niet, maar dat had ik ook niet verwacht na een maaltijd. Wie weet is er straks iets.

Kan het ook kwaad als ik haar af en toe wat groenvoer geef? Ze is namelijk dol op witlof, dan krijgt ze tenminste iets binnen en er zit ook vocht in. Als ze het op wil nemen natuurlijk, anders houdt het op. Ik snap wel dat ik niet meteen bergen sla kan gaan voeren, maar af en toe een blaadje witlof, kan dat kwaad?

Zal wel pas maandag worden dat ik dat kan halen, zit nu al in pyjama en morgen is er geen winkel open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, dan ga ik morgen even groenvoer halen na school, dan kan ze daar wat van krijgen. Normaal krijgen ze flinke porties, dus dan zal ik nu wel een beetje minderen;)

Vanochtend inmiddels ook de medicatie toegedient, samen met de Critical Care en wat water. Ik heb het idee dat ze nog steeds niet veel drinkt, maar ze zal toch wat binnen moeten krijgen. De Critical Care bevat dan wel vocht, maar ik denk niet dat het genoeg is om daar haar vocht uit te halen. Ze was gisteren namelijk ook ietwat uitgedroogd.

Verder heeft ze wél ontlasting, maar het is nog hartstikke plakkerig. Nou is iets al beter dan niets, want het betekent dat het daarbinnen nog wél werkt, neem ik aan? Ze doet het wel netjes op een plek, alles links in de kooi. Rechts staat het voer (SS), het hooi en hangt het drinkflesje.

Vannacht heb ik haar een kruik gegeven, nou ja, gisterenavond. Overdag doe ik namelijk een paar uurtjes het raam dicht, omdat het anders misschien te koud voor haar wordt. Als ik 's nachts ook het raam dicht laat, wordt het zo benauwd, dus dan gaat het raam wel open. Flitzer dus maar even een kruik gegeven, in een handdoek gewikkeld (wij hebben alleen een grote kruik:whistle2:) en daar ging ze meteen lekker tegenaan leggen. Warmte heeft volgens mij ook wel een ontspannende werking?

Ik heb jou advies opgevolgd Iris, en haar buik gemasseerd, ik moest er vannacht toch uit voor een voeding. Net alsof je een baby hebt:lol: Meteen maar even haar buikje gemasseerd. Ze vond het eerst niet fijn, maar uiteindelijk bleef ze toch leggen en vond ze het wel prima.

Ik voer nu om de 4 uur, volgens de gebruiksaanwijzing was dat het meest ideale (niet voor mijn nachtrust:duivel:) schema, dus dan hou ik me daar maar even aan de eerste paar dagen. Straks om 11 uur krijgt ze dus haar volgende maaltijd.

Het zijn wel van die dingen die precies op een moment komen dat het je totaal niet uitkomt. We krijgen vandaag namelijk een loge, de hond van mijn oom en tante. Die zal er 's ochtends ook uitmoeten, dus ik mag wel om half 6 van bed af gaan als ik om half 9 moet beginnen. Gelukkig heb ik dinsdag en woensdag de eerste 2 uur en het eerste uur vrij;) Kan Flitzer natuurlijk ook niets aan doen, die huppelde vast en zeker liever vrolijk door de ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie:love:

Ze heeft net om 11 uur weer een maaltijd gehad. Ze neemt niet alles op, maar er komt wel iets binnen en daar gaat het nu om. Straks om 3 uur weer, dan zal ik haar ook weer wat water toedienen. Hoop dat ze binnenkort zelf weer meer gaat drinken.

Ze zit nu lekker rustig in een hoekje in de kooi, zodra je binnenkomt reageert ze wel. Het zal nog wel even duren voor alles weer in orde is, maar elk stapje vooruit is er een:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet het super!! Kan niks anders zeggen! Dit moet wel goed komen, met al die zorg en liefde die ze krijgt!

Als je morgen groenvoer hebt zou ik gewoon haar normale portie geven, alleen dan misschien verdeelt over de dag. Volgens mij kan dat echt geen kwaad, is het juist alleen maar goed. Stel dat ze wel tandproblemen heeft, zal ze ook wel sneller groen eten dan SS want op SS zal ze wel behoorlijk moeten kauwen.. Groen is zachter, Indy at dat veel liever. Daarnaast eten veel konijnen die zich niet goed voelen geen biks maar wel veel groen..

Misschien dat iemand anders er nog wat over te zeggen heeft, maar ik zou zoveel groen geven als ze zelf wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Iris, dat is altijd fijn om te horen:love:

Ik zal morgen na school meteen een portie groen halen. Normaal krijgen ze gewoon flink wat met z'n 3en, dus vandaar dat ik zei nu iets minder te geven. Wie hoeveel precies eet weet ik niet, maar ik weet wel dat Flitzer echt dol is op witlof. Daar zit meteen ook vocht in, en aangezien ze nu weinig drinkt is dat wel belangrijk. Zal dat morgen dus zeker even gaan halen en kijken wat ze verder nog hebben.

Meer tips en adviezen zijn en blijven welkom hoor;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook andere voeding die ik eventueel zou kunnen geven? Ze moet niets hebben van de Critical Care en slikt ook niet alles door. Misschien is het iets te dik? Het is nu een soort brei, ze heeft om 3 uur het laatste beetje gehad dus straks om 7 uur zal ik het dunner maken en dan nog eens proberen, maar als ze dat ook niet wil, zou ik dan iets anders kunnen proberen? Babyvoeding? Brinta? Zolang het maar in een spuit kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook andere voeding die ik eventueel zou kunnen geven? Ze moet niets hebben van de Critical Care en slikt ook niet alles door. Misschien is het iets te dik? Het is nu een soort brei, ze heeft om 3 uur het laatste beetje gehad dus straks om 7 uur zal ik het dunner maken en dan nog eens proberen, maar als ze dat ook niet wil, zou ik dan iets anders kunnen proberen? Babyvoeding? Brinta? Zolang het maar in een spuit kan.

Biks fijnmalen in een vijzel en dat oplossen met water. Ik bewaar hier ook altijd het poeder wat nog in een zak SS zit om daar evt. dwangvoeding van te maken. Je kunt ook olvarit wortel geven als ze echt niet eten, maar dat bevat veel minder voedingsstoffen en vezels. Ik geef hier vaak nog even een ml wortelhapje erachteraan omdat Nijn dat lekker vind, als hij ziek is mag ik heb wel verwennen ;).

Wat je ook het beste kunt doen met dwangvoeding is een niet te grote spuit nemen en het goed vacuum laten trekken zodat het vanzelf naar binnen loopt, gaat veel sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een beetje off topic, werkt dat Lianne? Ik vraag me altijd af wat ik met die poeder moet, dacht er al over het te bewaren voor dwangvoer (niet dat ik dat vaak doe, bovendien heb ik nog Science Recovery liggen, maar hee.. :P) maar wist niet of dat echt werkte..

Vervelend dat ze het niet echt lekker vindt, dwangvoeren is al drie keer niks.. Maar ja. Hopelijk heeft ze een beetje zin in groente, misschien dat je dan ook wat minder kunt dwangvoeren. (Al moet ze wel aankomen natuurlijk.. Dus misschien dat dat ook weer niet verstandig is..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft het helaas niet mogen redden.....

Ik weet even niet goed wat ik moet zeggen nu.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve wensen, jullie opbeurende berichten en jullie fanatieke duimen, hartstikke lief:)

Ik zal Flitzer morgen een mooi plaatsje op de Regenboogbrug geven...

Heb er nu even de moed niet voor....

Rust zacht mooi meisje, je hebt je best gedaan, mama zal je niet vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een beetje off topic, werkt dat Lianne? Ik vraag me altijd af wat ik met die poeder moet, dacht er al over het te bewaren voor dwangvoer (niet dat ik dat vaak doe, bovendien heb ik nog Science Recovery liggen, maar hee.. :P) maar wist niet of dat echt werkte..

Vervelend dat ze het niet echt lekker vindt, dwangvoeren is al drie keer niks.. Maar ja. Hopelijk heeft ze een beetje zin in groente, misschien dat je dan ook wat minder kunt dwangvoeren. (Al moet ze wel aankomen natuurlijk.. Dus misschien dat dat ook weer niet verstandig is..)

Tsja... het is gewoon verkruimeld biks en het word een papje. Wat ik zag van de SR was het niet heel veel anders, het ruikt alleen wat meer naar drop.

Flitzer, heel veel sterkte met het verlies van Flitzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .