Ga naar inhoud

Dik geworden


Lia

Aanbevolen berichten

Ik merk dat Wolfje stuk dikker is geworden en dat ziet iedereen die hem ziet(dat zijn mensen die hem niet elke dag zien)

Miss een raar vraagje 'konijnen worden toch niet dik door hooi?"

Zo nee dat moet ik toch gaan beperken met eten, miss dat ik teveel brokken geef en miss teveel groen voer.

Wat zijn jullie advies hoe ik dit kan aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen worden inderdaad niet dik van hooi, en volgens mij ook niet van groen (tenzij je veel fruit of wortel enzo geeft natuurlijk, daar zit veel suiker in). Ik denk dus dat je een beetje moet minderen met biks. Konijnen kunnen ook dikker worden als ze gecastreerd zijn; als dat zo is moet je ook minderen met biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen worden inderdaad niet dik van hooi, en volgens mij ook niet van groen (tenzij je veel fruit of wortel enzo geeft natuurlijk, daar zit veel suiker in). Ik denk dus dat je een beetje moet minderen met biks. Konijnen kunnen ook dikker worden als ze gecastreerd zijn; als dat zo is moet je ook minderen met biks.

Over dat castreren is onzin XD

Het enige wat het is...

Is dat ze voor de castratie veel energie stoppen in het "man spelen"

En dat doen ze na de castratie niet meer, dus verspillen ze ook een stuk minder energie, terwijl ze toch dezelfde hoeveelheid voer binnen krijgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee bij een voedster niet nee.

Maar dit werd inderdaad altijd gedacht, maar dit al weer achterhaalt.

Dit is dus echt niet waar!!

Dit is alleen omdat ze dus meer energie steken in het man zijn!

En dit is ook niet waar. Mijn 2 rammen zijn allebei gecastreerd maar ik kan je vertellen dat ze nog net zo druk laten zijn dat ze mannen zijn als voor de castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wuppie is de laatste tijd ook "dikker" geworden, maar ik heb het idee dat dat komt omdat ze haar wintervacht krijgt.

Ik voel nog steeds haar ruggengraat en ze krijgt hetzelfde eten dus daar kan het niet aan liggen.

Misschien is dit bij jou ook het geval???

Dat je de ruggengraat kunt voelen wil niet zeggen dat ze niet te dik is. Ik zou toch letten op wat ik voer.

Lia, hoe oud is Wolfje, hoeveel weegt hij, wat en hoeveel krijgt hij precies te eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. ik had ook gelezen dat zolang de ruggegraat te voelen is ze niet te dik zijn.. keb ook t idee dat mijn poepetjes wat gegroeid zijn. Maar van de 1 is dat niet zo heel erg want ze was nog bezig met groeien. Mijn ventje die is al een volwassen nijn dus die hoort niet dikker te worden. Nou ja, volgende week vrijdag is de grote beurt en gaan ze naar de dierenarts voor nageltjes knippen, onderzoek en hun enting. Dus ben benieuwd hoeveel die "dikkies" nu wegen. Als ze inderdaad 'gegroeid' zijn dan gaan we daar natuurlijk wat aan doen.:wink2: Bootcamp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waar het vandaan komt dat je moet letten op de ruggengraat. Ik heb geleerd dat het om de ribben gaat, net als bij een hond, kat of paard, dat je de ribben nog moet kunnen voelen zonder al te hard te moeten duwen. Als je voelt hoe hoog die wervels zijn, dan zouden mijn konijnen tonnetje rond kunnen worden voor je ze niet meer voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is altijd slank geweest maar sinds ik hem samen heb met Bailey en daarvoor met Lena is hij dikker geworden. Wolfje is nu 1 jaar en 4 mnd.

Als ik heel eerlijk mag zijn weet ik niet hoeveel ik geef, ik geef andere halve schep van een schep maatje. Ik weet nu dat ik meer geef omdat er nog een konijn bij zit.

Zij is nog slank.

Wolfje is energiek genoeg, laatste tijd minder aanwezig miss inderdad de winter ik weet het niet.

Steeds wil ik een topic openen om te vragen hoeveel je moet geven als je 2 konijnen heb. Ik vergeet dat steeds. Ze eten zoveeel aan de hooi dat ik paar keer op een dag moet vernieuwen. Fruit bijna nooit. Miss als ik hem een stukje laat happen van de banaan dat ik hem teveel van laat eten. Maar verder bijna nooit omdat ik zelf ook weining fruit eet.

Voorheen kon je zijn ruggetje nog voelen en nu niet meer.Je voelt het ook met oppakken.Ribben heb ik nooit echt gevoelt bij hem

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .