Ga naar inhoud

Wat geven jullie je konijnen te eten????


nijntjes_gemma

Aanbevolen berichten

  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is wel veel gezonder om een ss je te geven dus een zak is wel een half jaar houdbaar hoor...wilgen takken is ook een verwennerij en goed voor de darmen.

Ja ik weet dat het best wel lang houdbaar is, heb het een hele tijd gegeven totdat het duurder werd. Alleen als ik 4-10 bikjes geef per dag heb ik de zak niet op in een half jaar, maar ik kan wel eens even kijken. Wilgentakken daar kan Mazzel dan niet aan knagen en Droppie wel en dat vind ik dan zo sneu.. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel per konijn en welk merk....

Dat ligt aan het konijn. ( 25 gram per kilo)

merk ik haal het bij van dijk in baflo

Als je 25 gram per kilo voerd moet je wel heel veel groen voeren....

Ik zeg eerlijk dat lukt mijn niet daarom krijgen de dieren hier meer bix per kilo 35 gram per kilo( reden hoeveelheid konijnen op stal)

Hoe lang laat je het gras liggen in de hokken?

meestal totdat ze het op hebben, en anders de volgende ochtend als ik het sa vonds daarvoor geef Dat is prima

zou ik ook niet doen.

Waarom is dat niet goed dan?Te veel suikers

Kan gas veroorzaken en maakt de situatie nu er zeker niet beter op....

in winterpeen zit minder suiker dan bos wortel.

de groen zoals witlof andijvi zitten gen suikers is is beter.

In een fles of bakje? en hoeveel per dier? hoe is je overzicht daar op?

Allle konijnen krijgen hun water gewoon in de fles.

Elke dag vul ik die aan. Elke 2 dagen haal ik al het water eruit wat er nog in zit en krijgen ze het weer helemaal vers. Dus mijn overzicht daarop is goed genoeg naar mijn weten.

wat zou ik er nog meer aan toe kunnen voegen dan?

Als je de flesjes aan vult kijk je ook dat er daadwerkelijk wat uit is?

Dit vraag ik met een reden natuurlijk dat betekend overzicht hebben

Ik vul de flessen wel elke dag want in stilstaand water zitten bacterien

vooral bij warm weer kan dit een probleem geven.

Nu met jouw zieke dieren zou ik dus een water bak geven omdat ze dan beter kunnen drinken.Bij dbz drinken ze niet meer uit de fles namelijk.

De dieren hier aan op een handoek zodat ik zie wat ze keutelen.

Dit word een of 2 keer per dag verschoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat het best wel lang houdbaar is, heb het een hele tijd gegeven totdat het duurder werd. Alleen als ik 4-10 bikjes geef per dag heb ik de zak niet op in een half jaar, maar ik kan wel eens even kijken. Wilgentakken daar kan Mazzel dan niet aan knagen en Droppie wel en dat vind ik dan zo sneu.. :yes:

Nou als Mazzel mazzel heeft kan hij wel het wilgen groen eten.:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als Mazzel mazzel heeft kan hij wel het wilgen groen eten.:mdr:
Ja, dar kan hij wel, als je alle blaadjes eraf haalt toch? Weet je wat! Ik ga nu eventjes op zoek naar een wilgenboom (Ik ben net verhuisd :$) en kijken hoe het gaat. Ik leg er ook gewoon wat wortelloof bij, hoeveel mogen ze daar eigenlijk van per dag? Ik verdeel zo'n bos in iets van 3 dagen en dan heb ik nog over en dan word het slap. Ik zal ook wat minder appel en wortel geven want ik lees hier dat ze dat niet elke dag mogen? :bounce: Ik gaf het bijna elke dag,en dan 1 zo'n 'kantje' van een appel en een bospeentje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet elke dag appel en wortel geven nee.. ALS ik wortel heb, doe ik het drie keer in de week ongeveer. Appel hebben ze al eeuwen niet gehad. Ik doe zelf meestal ook drie dagen met het loof van één bos wortels, dat is dan ook helemaal op na drie dagen.. Wortelloof mogen ze best veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen. (4 stuks nu nog)

Dagelijks:

SS Biks

Hooi (afwisseld alpen, normaal, of diverse kruidenhooien)

Vers gras

Witlof

Takken, (hier Wilg, krulhazelaar, appel of peer)

Afwisseld: Bleekselderij, peterselie, bacillicum, paksoi, eikenbladsla, krulbladsla, Selederij, wortelloof, Druiventakken/bladeren, munt, boerenkool en divers anders.

Lekkernijen, dus niet iedere dag, Wortel, aarbei, appel, peer, rozijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rozijntjes hebben wij ook nog, is ook al een hele tijd geleden dat ik dat gaf als lekkernij. Ik heb net wilgentakken geplukt en gras en ze vinden het weer heerlijk! Het is zeker een halfjaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gegeven. Ik zal zo even de foto's in het fotohoekje zetten. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends: 50 gram Hope Farm Super Trio (Truus = 2 kilo)

& vers water.

's avonds: volle bak met groente met o.a.: Andijvie, bassilicum, dille, selderij, peterselie, witlof, koriander, munt enz..

Wel wissel ik de groente per keer af die ik hier noem.

Meestal zo'n 4 groente soorten per keer.

Ook 's avonds krijgt ze nog een keer vers water.

Truus heeft onbeperkt hooi!

Tussendoor geeft ik haar af en toen nog wat kruiden in haar bakje..

Heel af en toen een klein stukje banaan, appel etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dagschema van Knabbel en Babbel die beide 2,5 kg wegen:

S'morgens:

Altijd onbeperkt hooi, alle soorten die er zijn krijgen ze hier.

altijd vers drinkwater

10 gram biks (50/50 SS en Hopefarms)

Een overvolle bak met groen

S'avonds:

Altijd onbeperkt hooi, alles soorten die er zijn krijgen ze hier.

altijd vers drinkwater

15 gram biks (50/50 SS en Hopefarms)

Een overvolle bak met groen

Af en toe: een wilgentak en een hooistengel van de C1000 (is enkel hooi) in alles smaken krijgen ze hier, munt, brandnetel en paardebloem (1 stengel per keer), een stukje appel of peer, broccolli, boerenkoolbladeren, een stukje banaan.

Altijd in de groentebak: andijvie, witlof, wortelloof, munt, pepermunt, citroenmellisse, peterselie, spinazie, een stukje wortel (ongeveer 1/4e stukje ervan) OF een stukje winterpeen. En nu ik lees van KIWI dat de boerenkool er weer is krijgen ze dat vanaf morgen ook weer (dank u KIWI :mdr:) want als ze hier ergens verslaafd aan zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bob en Dot krijgen Rabbit Super Trio van Hope Farms. Ze zaten eerst op Rabbit Balance, maar dat werd nogal een dure aangelegenheid. (De rabbit Super Trio kost per kilo maar de helft van de Rabbit Balance en ze vinden het zeker zo lekker.)

Daarnaast krijgen ze onbeperkt hooi.

Af en toe een worteltje en loof, stukje bloemkool, appeltje.

Soms een stukje banaan. Das smullen!

Als snoepje tussendoor krijgen ze Rollis van Vitakraft (de groene variant met luzerne). Hier zijn ze echt razend op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

water en hooi (kruidenhooi en gewoon hooi)

hope farm's super trio bix

peterselie

witlof

radijs(+bladeren)

wilgentakken

en verder ligt het er net aan wat wij eten, als ik groente heb wat de nijnen ook mogen krijgen ze daar ook altijd wat van

en af en toe verwen ik ze met een plakje banaan of wat zonnebloem pitjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleine Woezl van 10 weken krijgt nu nog onbeperkt biks, ben nu druk bezig met groente uitproberen, wat ie al gehad heeft en lekker vind is peterselie, wortel en loof, druif ( zit suiker in ik weet het) gedroogd fruit, banaan, rozebottel, ( zit in een zakje van vita verde) en natuurlijk onbeperkt kruidenhooi, water.

Elke morgen krijgt meneer een schaaltje met van alles wat lekkers erin in kleine hoeveelheid, en savonds nog een x.

Ik verstop het in een eierdoos en hij zit er op de kop in, is zo schattig om te zien.

Over twee weken gaan we minderen met brokjes, maar ik kan hem ng niet wegen want hij is zo druk hij blijft niet zitten hahah maar word aan gewerkt!!

Ik heb hem in de kamer gezellig in zijn kooi en er staat een rennetje omheen dus hij heeft alle ruimte!!

Het is echt leuk zon klein hummeltje in huis!!

groetjes jean

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .