Ga naar inhoud

Wat geven jullie je konijnen te eten????


nijntjes_gemma

Aanbevolen berichten

  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je bedoelt alle eten? Okay.. Alles hieronder is per konijn zeg maar, één portie dus, mijn konijnen zelf wegen 1550 en 1600 gram.. Even belangrijk: Mijn konijnen weigeren hooi te eten, wat voor soort/merk het ook is. Ik geef ze natuurlijk wel hooi, maar ze eten het niet, daar is hun menu dus ook op aangepast.

's Ochtends: 15 gram biks van Cona Korn, hier ga ik mee stoppen dan wordt dit 10 gram Science Selective biks. Ook krijgen ze een handje gedroogde luzerne en vul ik het hooiballetje bij met haver en een andere mix met verschillende kruiden.

's Middags: Fred krijgt 15 gram Science Selective biks, Indy krijgt 15 gram Science Selective Mature, dit is biks speciaal voor oudere konijnen. Gedroogde kruiden worden bij gevult indien nodig, wat ik precies geef varieert, bloemenweide, gedroogde paardenbloemen, mixen met allerlei soorten kruiden.. Peterselie..

's Avonds: Groente, minimaal 150 gram per konijn (althans, ik weeg het niet dagelijks, af en toe wel en de gemiddelde portie is zo'n 200 gram denk ik) bestaande uit: Sowieso witlof, aangevult met zevenblad, paardenbloembladeren, bloemkoolbladeren, broccoli, spinazie, boerenkool, andijvie, basilicum, tijm, wortelloof.. Vast nog wel meer maar ik kom er even niet op haha. Meestal krijgen ze zo'n 3 tot 5 soorten per keer. Af en toe zit er ook een stukje wortel bij.

Verder krijgen ze op willekeurige momenten wel eens een stukje wortelchips of een tarweaar.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn twee konijnen, samen zo'n acht kilo, krijgen per dag onbeperkt hooi (diverse soorten) en twee keer per dag vers water, 's ochtend en 's avonds een wilgentak (van ongeveer 1,5 meter lengte), een klein kopje biks (Supreme Science Selective; dat is dan bijna 10 gram per kilo) en een grote bak groenvoer (minimaal 500-600gram) (meestal witlof, andijvie, bleekselderij, peterselie, paardenbloembladeren, selderij, spinazie, rucola, wortelloof en radijsloof, afwisselend aangevuld met radijs, wortel, paprika, basilicum, citroenmelisse, koriander, broccoli en (in de winter) boerenkool).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter kan zeggen wat jij geeft dagelijks om naar het probleem van je nijnen te kijken.

Mee eens..

Het is handiger wanneer je aangeeft wat jij hen zelf voert...

Dan is het wat makkelijker voor de leden om jou feedback te geven wat je eventueel nog zou kunnen bij voeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ja dat wou ik weten:D

Ik geef savonds biks

groenvoer zoals andijvie

gras voor de moeders met jongen want die komen niet buiten

de andere krijgen gras buiten

van die ronde worteltjes

appel (kleine stukje)

Komkommer af en toe

de bladeren van een paardenbloem.

onbeperkt hooi

en water.

En af en toe een speciaal soort konijnen snoepje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef savonds biks

Hoeveel per konijn en welk merk....

groenvoer zoals andijvie

gras voor de moeders met jongen want die komen niet buiten

Hoe lang laat je het gras liggen in de hokken?

de andere krijgen gras buiten

van die ronde worteltjes zou ik ook niet doen.

appel (kleine stukje)

Komkommer af en toe In plaats van dit alles zou ik wilgentakken geven

de bladeren van een paardenbloem.Prima!

onbeperkt hooi

en water.In een fles of bakje? en hoeveel per dier? hoe is je overzicht daar op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voer. Heb 4 konijnen, maar doe het even per konijn ongeveer:

's ochtends: 1e portie Biks(science selective), stukje brood, vers drinkwater en het hooi bijvullen.

's middags: ieder 50/60 gram groenten.

(voornamelijk andijvie, witlof, spinazie, zevenblad, wortel, wortelloof, komkommer, rode paprika en appel)

's avonds: ieder weer 50/60 gram groenten & hun tweede portie biks en het hooi weer aanvullen,

Tussendoor krijgen ze nog wel eens een snoepje, wilgentakken of wat anders lekkers. en natuurlijk basilicum en spinazie.

aangepast door Jsmn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes (Mazzel en Droppie samen ongeveer 2.6 kilo) krijgen vanavond te eten:

- 3/4 blaadjes andijvie

- stukje appel

- stukje wortel

- stukje komkommer

- 3/4 blaadjes witlof

- Ik ga zo zo even wat wortelloof geven.

Ik heb ook wel eens andere fruit/groente soorten in huis zoals Tomaat, sinaasappel, manderijn, enzovoorts. En dat krijgen ze er dan bij.

Ik geef ze ook wel eens een konijnensnoepje, :$ maar Mazzel heeft geen voortandjes meer en daarom moet ik de groente en het fruit heel erg klein snijden (Groente&fruit liggen nu in het andere huis, we wonen tussen 2 huizen in tijdelijk.) dus een konijnensnoepje is wel een handige oplossing. Hebben jullie nog andere tips voor een lekker tussendoortje? Ik geef ook wel eens een biksje, alleen hebben ze in deze dierenwinkel geen SS om te scheppen :bad: in mijn vorige wel, en om nou zo'n hele zak te kopen..

Edit: Vergeten! Natuurlijk onbeperkt hooi & water. En 's morgens ongeveer 40 gram biks. In de winter 2 keer per dag.

aangepast door Vivian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel per konijn en welk merk....

Dat ligt aan het konijn. ( 25 gram per kilo)

merk ik haal het bij van dijk in baflo

Hoe lang laat je het gras liggen in de hokken?

meestal totdat ze het op hebben, en anders de volgende ochtend als ik het sa vonds daarvoor geef

zou ik ook niet doen.

Waarom is dat niet goed dan?

In een fles of bakje? en hoeveel per dier? hoe is je overzicht daar op?

Allle konijnen krijgen hun water gewoon in de fles.

Elke dag vul ik die aan. Elke 2 dagen haal ik al het water eruit wat er nog in zit en krijgen ze het weer helemaal vers. Dus mijn overzicht daarop is goed genoeg naar mijn weten.

wat zou ik er nog meer aan toe kunnen voegen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .