Ga naar inhoud

SPOED! Twee rammetjes, oren kapot


Dollie

Aanbevolen berichten

Ja, nu de oogdruppels.......................... Vind het zelf ook wel spannend :$ maar komt vast goed.

Dan ga ik daarna douchen, negeer ik de troep hier nog een dagje, zaterdag morgen vroeg opstaan en goed opruimen.. Als ik gedoucht heb maak ik Indy en Fred hun groente klaar, dat leek me het veiligst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

oogdruppels komt ook wel goed!

ik heb dat met geert ook moeten doen, 3 keer op een dag...

in het begin ff zoeken...

smiddags deed me moeder het zelfs, gewoon ff kijken hoe die het best blijft zitten en niet z'n oog dichtknijp, dan loopt het erlangs:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is prima gelukt :yes: oogje openhouden, druppels erin.. Gisteren ging het beter dan net, en zometeen moet het nog een keer, vlak voor ik wegga.

Verder is ook alles goed gegaan vannacht, hij viel net op z'n eten aan. Heeft niet zoveel hooi gegeten....... Maar goed. Kreeg ook nog teveel eten.

Gisteren met eigenaren gebelt (pff, ik bel aldoor met Lucas.. Waar zijn ouders zijn in dit verhaal..) en Evert blijft nog minimaal een week.

Moet nu helaas de hele dag werken......... Blegh :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, heb je hele topic niet gelezen, meeste even globaal doorgenomen. Maar wat en gedoe zeg! Gelukkig dat jij er was, je hebt prima gehandeld Iris, petje af voor jou;)

Hoop dat het allemaal weer in orde komt en dat ze geen schurftmijt hebben, het gaat Evert nu al erg genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij al deze loftuigingen wil ik ook niet achterblijven. :P Iris, je bent geweldig. :yipi: Had na mijn vakantie aardig wat in te halen met lezen, maar hier werd ik toch wel en beetje stil van.

Lees altijd al graag jouw posts, omdat je meestal erg goed in staat bent om serieus en humor te combineren. En je, zoals al meerdere opmerken, voor jouw leeftijd zeer volwassen en zelfstandig reageert op bijzondere gebeurtenissen. :cool:

Het is dat ik al zo'n eindeloze dochter heb :love: anders zou ik je direkt adopteren :lol:(Helaas als schoondochter wat te jong :whistle2:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word er verlegen van, zeg :$ maar ik weet zeker dat iedereen die in dit topic gepost heeft en/of meeleest, precies hetzelfde gedaan zou hebben. En ik had mezelf nooit vergeven als ik niks gedaan had, Evert verdient dit gewoon. (Net als elk ander dier..)

Het gaat echt goed met hem, en ik had net al een klein jippie momentje: Ik hoop dat ik hem in een week kan transformeren in een lief konijn dat dol is op aandacht. Lijkt me niet onmogelijk, want het enige dat hij gemist heeft is die aandacht, verder is het een prachtig konijntje met een super karaktertje, alleen komt dat er dus nog niet helemaal uit. Ik heb net eerst mijn eigen konijnen gevoert (vanwege de quarantaine) en daarna Evert zijn oogdruppels gegeven (en nog een beetje eten al had hij zijn portie al gehad :$), daarvoor zet ik hem op de bench waar hij momenteel in verblijft. Hij deed niet heel moeilijk, al vindt hij het natuurlijk niet leuk. Daarna zette ik hem voorzichtig weer in de bench, terwijl ik op mijn hurken voor de bench zat, mijn knieën staken naar binnen door het deurtje. Toen ging Evert tegen mijn knie aanstaan en wou weer op schoot springen! :love:

Gisteren bij de dierenarts was het al niet veel anders, hij ging aldoor tegen mij aanstaan, ik snap dat hij in eerste instantie gewoon weg wou bij die man die hem in z'n oog spoot enzo, maar hij zocht die bescherming dus wel bij míj..

Ik hoop dat als hij straks gewoon heel lief is, ze inzien dat konijnen meer verdienen dan gewoon in een hokje gekwakt te worden met wat eten en dat ze zelf ook die aandacht die ik hem nu geef gaan geven. Het 'moeilijke' werk is dan al gedaan, wat er in zit is er uit gehaalt en moet nu gewoon boven blijven.. Niet dat ik er veel problemen mee heb, ik ga gewoon met hem om zoals ik met ieder konijn om zou gaan: Met veel geduld en vooral veel liefde.. Het werkt dus na twee dagen al.

Overigens lijkt Charlie hem gek genoeg te missen, tenminste, hij heeft vrij weinig gegeten. Alleen alle lekkere dingetjes van het gemengde voer. Nu kan het zijn dat hij dat eerst ook al deed en dat Evert dus geen keuze meer had, lijkt me niet onlogisch, maar het valt in ieder geval wel op.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij begint het te snappen :yes: ik mag hem nu wat aaien, hij komt vanzelf bij me.. Eergisteren schrok hij elke keer als ik hem aanraakte. Opzich is dat logisch, de enige aanrakingen die hij mee heeft gemaakt zijn van zijn lieve broertje.. En niet al te prettig. Ik denk dat hij nauwelijks is opgepakt daar, maar hij heeft er nauwelijks moeite mee, ik heb gisteren aldoor met hem op schoot/op de arm in de wachtkamer van de DA gezeten etc. Onbegrijpelijk..... Maar goed.

Was trouwens helemaal vergeten dat ik nog een Billy heb.. Dus telefoontje richting DA (wist ook niet hoelang ik de oogdruppels moet geven, 5 tot 7 dagen) vanochtend, weer waren ze hartstikke vriendelijk, en gelukkig hebben konijnen een ander soort mijt dan katten. Evert is niet bang voor Billy en hoewel ik Billy niet zo met Evert om laat gaan als met mijn eigen konijnen (bijv: Billy mag Evert niet likken, mag niet in de bench, moet Evert gewoon voorbij lopen als deze losloopt..) kan ik eigenlijk niet vermijden dat ze contact hebben, de bench staat in de garage, garagedeur (zijdeur) staat 24/7 open, Billy loopt in principe alleen 's ochtends een uurtje en 's avonds een paar uur los, maar kan dan dus wel bij Evert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed gaat met Evert!

Alleen ben ik het niet helemaal eens over de mogelijke besmettelijkheid van mijt…

Je hebt huidmijt of schurft. Deze geeft voornamelijk last bij de oren en bij andere delen van de kop. Hierbij ziet men ook vaak wondjes ter hoogte van de oren door het krabben. Het gaat hier om de mijt ‘Notoedres cati’, deze is zeer besmettelijk voor kat en konijn en door direct contact ook mogelijk overdraagbaar op hond en mens.

Dan heb je bij het konijn ook nog ‘Sarcoptes scabiei’, maar deze wordt zelden bij katten gezien. Heel zelden heb je bij konijnen ook nog de demodex mijt, maar deze komt maar heel weinig bij katten voor.

Maar de meest voorkomende is vachtmijt, ‘cheyletiella’ Die zich toont door kale plekken, losse haren en schilfers. Deze is zeer besmettelijk bij hond, kat, konijn,… en ook voor de mens. Dus ook zeer besmettelijk van konijn op kat…

Dus de meest voorkomende soort mijt die je bij konijnen ziet is wel degelijk overdraagbaar op katten…

Tenzij dat deze DA er zeker van is dat als het mijt is, het huidmijt is en dan ook nog ‘Sarcoptes Scabiei’ is, dan is het idd normaal niet overdraagbaar… Maar ik vraag me af of je hier wel zeker van kan zijn zonder onderzoek…

Ik zeg dit absoluut niet om je bang te maken ofzo, maar gewoon om de info die ik ken niet achter te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, da's minder! Hij vond de korstjes die op meerdere plekken (niet rond de oren of het koppie, echt over het lichaam zelf verspreid) op Evert's lichaampje zitten een mogelijke indicatie voor mijt en zouden de korstjes niet weggaan na zeven dagen AB, moest ik terugkomen. Hij zei gewoon 'schurftmijt', meer niet. Hij heeft gekamt maar niks onderzocht.. Hij vond vechten op dit moment een logischere reden. Ik ben niet in staat te oordelen of hij kan weten welke mijt dit is, maar ik denk het niet.. Ik heb hem gebelt, volgens mij ook met dezelfde DA gesproken, en het was echt geen enkel probleem en ik moest me geen zorgen maken.

De garage deur gaat dus dicht..

Uhm, ik had zelf vanochtend opeens een of andere insectenbeet die eerst enorm jeukte en daarna opzwol en blauw werd.. Had het niet met elkaar inverband gebracht maar??

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niks van Lucas gehoort, stuur nu een mailtje. (Ze zouden vandaag of morgen contact opnemen.. Had toch wel op vandaag gerekent, maar goed.)

Met Evert gaat nog steeds alles goed, hij loopt nu even binnen, mijn zusje is zowaar zijn hok aan het verschonen!! Ze heeft niks met onze eigen konijnen, maar is net al even bij hem gaan zitten enzo.. Hij blijft een beetje steken in zijn verharing dus DA zei dat ie gekamt/'geplukt' moest worden, hopelijk heb ik dat over een week ook zo ver, dan krijgen ze een mooi en heel lief konijntje terug. Zou fijn zijn als ze inzien dat hij een beetje liefde en goede zorg verdient..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik weet niet of het voor het konijn zo fijn is als hij terug naar die mensen gaat. Hoe zij met dieren omgaan....ik hoop eerlijk gezegd dat hij via een andere weg een baasje kan vinden. Met een vriendinnetje. Maar ze zullen het konijn vast zelf wel weer terugwillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het er nu uitziet gaat hij terug en daar kan ik niks aan doen.. Zij zijn de eigenaren. ALS bijv. de dierenbescherming hier al iets om geeft, zullen ze waarschijnlijk toch niet als verantwoordelijk gezien worden (Charlie heeft het immers gedaan en zij wisten er niks van) dus ik heb verder ook geen andere keuze dan hem gewoon weer mee geven.

Daarom kan ik dus maar beter mijn best doen ze in te laten zien dat konijnen wél hele leuke dieren zijn, en niet alleen mijn konijnen, maar die van hunzelf ook, zolang ze maar een beetje moeite doen. Een andere optie heb ik niet en nog belangrijker: Evert ook niet. Hij kan alleen maar hopen dat ze hun lesje geleerd hebben en in vervolg meer om hun konijnen gaan geven.

Ze zijn niet het type mensen die hun dieren wegdoen.. Omdat ze er, naar eigen mening, goed voor zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw bijna vergeten.. (Nee, meerdere malen helemaal vergeten :P) Evert is dus nog aan het verharen. Beetje prozyme over dat ene blaadje witlof dat hij krijgt lijkt me geen slecht idee?

En verder.. Ben dus een beetje groente aan het opbouwen, heeft het zin dat ook met gedroogde kruiden te doen? In de zin van, zal hij dat lekker vinden? Zorgt het er niet voor dat hij straks het C1000 hooi dat hij met een beetje geluk straks bij de eigenaren ook krijgt niet meer wil eten? (Mijn konijnen aten het pas na minstens een maand.. En ze doen het nog niet echt met smaak.. De kruiden bedoel ik.)

Ben ook geneigd SS te gaan geven, maar dat is zinloos voor een weekje..

Dat hij hooi eet is wel heel bijzonder, echt fascinerend! :P hij heeft ook andere keutels dan Indy en Fred, net ietsje groter en wat lichter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .