Ga naar inhoud

SPOED! Twee rammetjes, oren kapot


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk eigenlijk niet dat Evert nog weer terug gaat daarheen.. Zou ik snel een huisje voor hem vinden? Mijn ouders zouden er niet blij mee zijn om nu nog maanden met een extra konijn te zitten, al zien ze wel in waarom hoor. Ik dacht eraan, stel dat hij blijft, de opvang in Gieten te contacteren om te vragen of hij eventueel op hun site kan, maar dat hij hier blijft. Lijkt me voor hun ook handiger. Al is dat wel weer lastig als er interesse in hem is natuurlijk.. Maar ik heb dus liever zekerheid dat ik hem 'kwijt' raak voor ik weiger hem terug te geven. Alleen stel dat ze gewoon een apart hun in de tuin zetten.. Kan ik ook moeilijk weigeren want het is hun dier. En dan heb ik de opvang voor niets lastig gevallen met vragen daarover..

(Ik bedoel dus, misschien morgen al contact op te nemen met de opvang over de mogelijkheden, niet dat het beestje al online staat voor de eigenaren goed en wel thuis zijn..)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je zeker de opvang kan bellen voor info!

Ik zou Evert niet op de site laten plaatsen, ook niet onder voorbehoud. Het is heel erg wat er hier gebeurt, maar zij blijven de eigenaar.. Niet zoiets doen voor ze terug zijn.. Breng je jezelf alleen maar mee in de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evert keutelt ook netjes! :party: twee zachte, sterk ruikende keuteltjes, maar verder ook een stuk of twintig (dat is een schatting.. Niet getelt..) keutels die er prima uitzien!

Alleen ben ik wel vergeten dat normale konijnen hooi eten.. Die van mij krijgen het natuurlijk ook nog, maar niet elke dag ververst, eigenlijk is het geen onderdeel van mijn routine.. :$ Bedacht me dus net pas dat Evertje hooi moest hebben. Wat een wonder, hij at het ook nog. Eén sprietje, maar hé.. :whistle2:

Ik bel dan morgen denk ik even naar de opvang, om te informeren. Ik denk dat ik zondag wel weet wat de bedoelingen zijn, als ik weet dat Evert sowieso in de opvang terecht zou kunnen, sta ik nog een stuk sterker in mijn schoenen.. Want ik heb al een oplossing en zit dus ook niet met Evert 'opgescheept'.

Wel heel moeilijk trouwens, hij is lekker op z'n gemak hoor, heeft geen 'troost' nodig, maar ik vind hem zo sneu.. Indy en Fred krijgen dan een aai over hun bol, een dikke knuffel.. Ben heel erg geneigd dat bij hem te doen, maar hij schrikt, snapt het niet..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa Loes ik dacht al dat het een fabeltje was dat konijnen dat deden! Dat heel BunnyBunch een complot had om mij te laten geloven dat ik rare konijnen heb enzo.. Maar nee!

Haha ja Aapje vind zulke namen altijd wel leuk bij konijnen, maar ik zou mijn eigen dieren nooit zo noemen (al heb ik wel een Fred :P) omdat ik dan toch liever 'mooie' namen heb.. Dus ik dacht, dit is mijn kans, een stoere, grappige naam :he::P alleen, Charlie past beter bij Evert qua uiterlijk, en Evert bij Charlie.. Maar goed. Morgen zal ik Evert aan jullie showen :yes: het is best een mooi konijntje, hij heeft ook hele aparte ogen, onder een stukje blauw. Ik geloof dat Watje van Marlotte dat ook zo heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa Loes ik dacht al dat het een fabeltje was dat konijnen dat deden! Dat heel BunnyBunch een complot had om mij te laten geloven dat ik rare konijnen heb enzo.. Maar nee!

Haha ja Aapje vind zulke namen altijd wel leuk bij konijnen, maar ik zou mijn eigen dieren nooit zo noemen (al heb ik wel een Fred :P) omdat ik dan toch liever 'mooie' namen heb.. Dus ik dacht, dit is mijn kans, een stoere, grappige naam :he::P alleen, Charlie past beter bij Evert qua uiterlijk, en Evert bij Charlie.. Maar goed. Morgen zal ik Evert aan jullie showen :yes: het is best een mooi konijntje, hij heeft ook hele aparte ogen, onder een stukje blauw. Ik geloof dat Watje van Marlotte dat ook zo heeft.

He! Wat is er mis met Fred? :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, met Evert gaat alles goed, dus ik ga douchen en rustig slapen. Was me het avondje wel zeg :he: ik mag echt hopen dat ze iets leuks voor me mee hebben genomen daar uit Turkije, want anders komt het eeeeecht niet meer goed :whistle2::P

edit; Zolang ze maar veilig zijn voor elkaar, verder heb ik nog niet gedacht. Goed dat je het zegt Petra :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mijn bedje eens opzoeken!

Ik zou beginnen met zoeken waar je hem voor het laatst hebt gezien ;) Oh, en mocht je tijdens het zoeken toevallig mijn kluts tegenkomen, stuur hem dan alsjeblieft deze kant op wil je? :bounce:

Opvangen wil ik best doen hoor, maar dan wil ik wel dat Loes ze voor me ophaalt in Groningen want dat is me net iets te ver rijden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtendvroeg een smsje gekregen, ze bellen om 10 uur. (Ja, want ze dachten dat ik nu wel zou slapen.. Goh, van een smsje word ik niet wakker? Maar verder hebben ze wel gelijk, om half zes 's ochtends is een telefoongesprek niet het eerste waar ik aan denk. :P) Ik bel zometeen mijn ouders (die slapen waarschijnlijk ook nog haha) om te bespreken wat er besproken moet worden, allereerst de situatie natuurlijk, ik neem aan dat ze de mail niet gelezen hebben, en hoe we verder moeten, maar ik weet niet precies wat mijn ouders willen. Ik kan wel zeggen, Evert blijft hier als hij weer naar Charlie moet, en ik denk wel dat mijn ouders daar achter staan, maar dat moet ik wel zeker weten. :P

En over Evert zelf! Gaat super volgens mij. Hij heeft zijn hele bakje (en hij krijgt veeeeeeel te veel.. :$ Het is qua formaat een dwerg, dus die heeft aan 25 gram genoeg.. Hij krijgt volgens mij meer dan mijn twee kilo konijnen. Oeps.. Vanaf vandaag niet meer. Of morgen. 25 gram lijkt zo weinig... Het is overigens gemengd voer, maar ik meng al een aantal dagen mijn eigen biks erdoor, nu nog meer dan eerst) leeg gegeten, heeft goed gedronken en goed gekeutelt. Hij begon direct te eten toen hij zijn eten kreeg, maar toen ik van die gelegenheid gebruik wou maken om zijn oren te bekijken ging hij in het hoekje van de bench zitten. Hij ging toen wel met stro en met de handdoek die erin ligt spelen. Ik denk niet dat hij écht bang voor me is, hoewel hij volgens mij nauwelijks tam gemaakt is ofzo, hij is wel vrij tam, tenminste: Als je even doorzet, dus gewoon kordaat oppakt enzo, dan valt er prima met hem om te gaan. Ik denk dat hij gewoon enorm moet wennen aan mensen (die normaal met hem omgaan) dus daar beginnen we dan maar direct mee hè.

Zal zo foto's maken :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .