Ga naar inhoud

SPOED! Twee rammetjes, oren kapot


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeej.. wat een verhaal.. lees het eigenlijk nu pas! Wat super tof van je dat je dit doet!

Ik hoop dat het telefoongesprek goed gaat. Ik zou me inderdaad wel goed voorbereiden van wat je besproken wilt hebben. Desnoods schrijf je het op blaadje, zodat je niet achteraf denkt van: shit.. dit had besproken moeten worden!

Verder wens ik je veel succes en ik ben benieuwd naar tien uur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook.... Vraag me ook af of en welke verwijten ík nog naar mijn hoofd geslingerd krijg :whistle2: en of Lucas dit zelf mag oplossen (ik heb zijn nummer, dus ik heb hem gesmst. Maar zijn ouders zijn verantwoordelijk voor die dieren, als onze dierenoppas via mij contact met ons opnam, zou ik mijn ouders dat laten afhandelen.. in ieder geval samen..) want in principe, hoewel Lucas zestien is, als ik als zestien jarige zo voor mijn konijnen kan zorgen en zo voor zijn konijnen kan zorgen, moet hij dat toch (tog :he:) echt ook wel kunnen..... Tenminste beter dan dit. Maar uiteindelijk zijn zijn ouders hoofdverantwoordelijk natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto20.jpg

Allereerst.. Dit is Evert dus! Met zijn bijzondere oogje.

Foto15.jpg

Foto22.jpg

Foto23.jpg

Foto70.jpg

Foto's van hoe hij er aan toe is:

Foto16.jpg

Moeilijk te zien met dit formaat, maar zijn vacht is plukkerig, je ziet zo ook al wel dat die oren niet helemaal normaal zijn..

Foto28.jpg

Een gedetailleerde foto van zijn oren lukt écht niet helaas..

Foto45.jpg

Foto53.jpg

En zijn oogje. Bij voorkeur houdt hij het dicht, ik heb even geprobeert te kijken, durf niet echt iets te doen verder, heb geen idee wat het is maar ik zit nu wel heel erg richting dierenarts te denken.. Zal dat over een uur ook zeker aankaarten. Half uur zie ik al. Nu eerst ouders bellen.

Hij zit trouwens lekker op mijn schoot, net zat hij nog op het bureau maar daar zit ie in de weg met typen, hij graaft een beetje in de handdoek, snuffelt wat.. Geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk omdat ze toch nog bij haar ouders woont, en niet alles zomaar kan maken. Ik zou ook alles overleggen met mijn ouders (woon nu niet meer thuis, maar zelfs dan) omdat hun soms toch een andere kijk op dingen hebben..

Ja , maar ze slapen waarscheinlijk nog zegt dollie ? Daarmee dat ik het echt niet snap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een knappe vent! Ik vind het echt onbegrijpelijk hoe ze met hem omgaan. Ik vind het echt knap dat jij je zo inzet voor al hun dieren. :love:

Helaas kan ik hem geen plek aanbieden voor als ze hem aan je geven.

Maar als ze ook van de hamster af willen, dan is hier misschien wel plek. Mijn vriend is dol op ze, dus die kan ik makkelijk overhalen :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad zestien en alleen thuis, mijn ouders zijn wel op vakantie. :P Ik doe liever niks zonder overleg, en het konijntje zal hier nog wel even zijn denk ik, die mensen komen zaterdag thuis, moeten zondag dus een hok regelen.. OF ze willen hem weer bij Charlie zetten en dan krijgen ze Evert niet mee. Mijn moeder wist niet echt wat ze daar nu mee moest, want ja, het is wel hún konijn en niet het mijne.. Mijn vader begreep m'n punt wel (mijn moeder ook hoor) maar wat zijn mening er nu over was weet ik niet echt.

Ik ga overleggen of ie naar de dierenarts moet, naar mijn mening natuurlijk wél, en ik weet dat als zij thuiskomen en het gaat nog zoals het nu gaat, dat zij er niet mee heengaan. Als het beestje inderdaad gewoon in orde is kost het je alleen consult.. Bij mijn eigen DA is dat €14,- daar zou ik me écht niet druk om maken als het om mijn beestjes ging (maar ja...). Ik ga wel naar een andere dierenarts, ik heb alleen mijn fietsje en mijn eigen dierenarts is dus te ver. 'Gelukkig' is die ook niet konijnkundig, dus het is niet zo dat we er op achteruit gaan. Ik ken geen konijnkundige DA-en hier in de buurt, zo kan ik nog even wat uittesten ook, het is dus niet zo dat Evert minder goede zorg zou krijgen dan mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad zestien en alleen thuis, mijn ouders zijn wel op vakantie. :P Ik doe liever niks zonder overleg, en het konijntje zal hier nog wel even zijn denk ik, die mensen komen zaterdag thuis, moeten zondag dus een hok regelen.. OF ze willen hem weer bij Charlie zetten en dan krijgen ze Evert niet mee. Mijn moeder wist niet echt wat ze daar nu mee moest, want ja, het is wel hún konijn en niet het mijne.. Mijn vader begreep m'n punt wel (mijn moeder ook hoor) maar wat zijn mening er nu over was weet ik niet echt.

Nu begrijp ik het , ik ben 13 en m'n zusje 17 en wij blijven ook alleen thuis als ze op reis gaan , ik zou het ook moeten bespreken maar als het konijntje er erg aan toe was zou ik het niet moeten bespreken... Dat zal een dure telefoonrekening worden :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten gewoon in Friesland haha ;) we bellen elke dag sowieso wel tien minuten ofzo. Al zal het inderdaad geen lage rekening worden :P

maar ik denk dat mijn telefoon zo wel kan gaan....... Ben benieuwd. Ik wil dus in ieder geval toestemming voor een dierenarts, liefst een afspraak voor als ze terug komen, en zal duidelijk uitleggen wat er gebeurt is en wat er moet gebeuren (Charlie en Evert niet meer bij elkaar.. Dierenarts..). Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!!

Iedereen nog bedankt voor alle hulp en advies! Ik had Evert al vertelt dat BunnyBunch een héél fijne plek is en dat er alleen maar lieve mensjes zitten, maar ik zal hem zo toch even achter de computer zetten om zijn eigen topic te lezen, dan beseft hij tenminste dat er zoveel mensen zijn die met hem meeleven! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!!

Iedereen nog bedankt voor alle hulp en advies! Ik had Evert al vertelt dat BunnyBunch een héél fijne plek is en dat er alleen maar lieve mensjes zitten, maar ik zal hem zo toch even achter de computer zetten om zijn eigen topic te lezen, dan beseft hij tenminste dat er zoveel mensen zijn die met hem meeleven! :P

Het is 10 u en ik zit volop mee te denken metjou .

Je doet echt je best , en ik zou het zelfde doen. Een dier heeft jammer genoeg geen stem :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, heel schokkend trouwens.. Ik ben dus al sinds ik hier lid ben ongeveer met hooi aan het proberen geweest. In een jaar (ben inmiddels alweer een tijdje 'gestopt') hooi uitproberen verzamel je nogal wat, al had ik meestal de kleinste pakjes en vragen of je eerst mocht proberen.. Dus een enorme voorraad aangelegt. Gaat er ook maar langzaam door met mijn konijnen, sinds ik niet elke dag meer ververs.. Maar ik zie nu dat het gewoon bijna op is! Ik moet hooi gaan kopen joh :surprised: met wat Evert eet hou ik het nog een dag uit.. Wat een wonder zeg :P (heb trouwens wel een paar pakjes weggegeven.. maar dan nog was het veel.. Ooit :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, misschien overdreven van me om om klokslag 10 uur een telefoontje te verwachten, maar dit duurt wel lang.. Ik wil dus naar de dierenarts, maar moet mooi wel om één uur werken, tot kwart over zes. En dan moet ik nog boodschappen doen en voor de andere dieren daar zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeminee, Iris. Wat een verhaal en wat heb je fantastisch gehandeld. Toen ik de foto's van Evert zag kreeg ik ook tranen in mijn ogen. Zo'n mooi mannetje en zo slecht behandeld. Wat triest zeg. Ik ben blij dat hij nu bij jou is :) Echt geweldig.

Succes met het telefoongesprek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog bellen zeg! Of verwachten ze nu dat ik ga bellen?! Hallo........

Lijkt me toch duidelijk: 'ik bel je om 11 uur, NL tijd 10 uur. (Ik heb gecheckt; klopt inderdaad, hij heeft het niet doorelkaar gehaalt) We gaan vandaag op excursie, weinig tijd en veel reizen, als ik je nu zou bellen zou je waarschijnlijk wakker worden.'

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .