Ga naar inhoud

bultje bij geslacht


Britt

Aanbevolen berichten

Ik vind € 60,- nog steeds heel weinig voor 5 konijnen. Maar dit heb ik al eerder aangegeven.

Ik vind het een beetje wazig advies van da om te zeggen hou het goed schoon. Hoe weet je nou of je konijntje pijn heeft? Misschien vergaat hij van de pijn tijdens het plassen of poepen? Ik weet niet of je zelf wel eens blaasontsteking hebt gehad, maar dit doet al pijn, laat staan een adces wat lekker aan het duwen is.

Nogmaals, ik raad je aan om langs een kliniek te gaan en het te laten verwijderen. Hier help je niet alleen jezelf mee (je bent van ons 'gezeur' af) maar ook je konijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoals ik al in een profielbericht schreef: zestig euro is echt veel en veel te weinig als een van je konijnen echt iets gaat mankeren. Laat staan als er 2, 3, 4 of 5 behandeld moeten worden! Iemand gaf hier laatst al het voorbeeld van Toën, het konijn van Saf. Saf was 300 euro kwijt om een abces te laten verwijderen. Wat gebeurt er als het abces van Snuggel zo groot wordt dat er ook zo'n grote operatie moet plaatsvinden en jullie hebben nog steeds maar zestig euro? Is hij dan de volgende die een spuitje krijgt? Potjes medicijnen die je 'nog hebt staan' kun je niet klakkeloos voor een ander konijn gebruiken, daarvoor zal toch echt eerst een diagnose gesteld moeten worden.

Daarnaast: je schreef dat je al bij drie dierenartsen bent geweest, dus dan lijkt me dat er van dat potje van zestig euro niet veel meer over is. Of behandelen die dierenartsen jullie konijnen allemaal gratis? Dan snap ik niet waarom er al twee keer een konijn ingeslapen heeft moeten worden wegens geldgebrek.

Overigens schreef je in het profielbericht ook dat een van die dierenartsen het abces uitgeknepen heeft, dus dan is het logisch dat je het goed schoon moet maken en op moet passen voor maden. Maar als we hier maar halve informatie krijgen kunnen we ook maar op halve informatie reageren. Dit had je namelijk nog niet in dit topic gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dit soort toppic heel erg beu......zonder te oordelen aangezien er eigelijk om hulp word gevraagt.......En wij allemaal op de hoogte zijn en dan de gevolgen lopen nooit goed af hier.Dat geeft me een flinke brok in mijn maag om hier te lezen.

En dan het advies van een da als er maden komen kom je maar langs?

#######:duivel: Nee meiden jullie hadden beterschap belooft ga met dat konijn naar een goede dieren arts.

Ik wil hier niet lezen dat hij om medice kosten helaas jammer genoeg moest worden ingeslapen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amen :$

Ik mag inderdaad hopen dat er goed geluisterd wordt, en naar een fatsoenlijke kliniek gegaan wordt.

Maar hier werd volgens mij vermeld dat er niets gedaan werd, alleen naar gekeken en vervolgens wordt gezegd, we moeten uitkijken dat er geen maden bij komen. Dus wel fijn inderdaad dat als je onze 'hulp' nodig hebt, je het hele verhaal niet vermeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoor

maar ik krijg ook brok en word hier heel erg verdrietig van

en ik denk ook niet dat ze hier luisteren naar wat wij voor adviesen nemne

echter wil ik niet oordelen

maar kunne we dit topic niet sluiten (er wordt tog niet geluisterd ) en aangezien er zo veel meer mensen hulp nodig hebben bovendien die het wel willen en geen plaat voor zijn kop hebben ?? (tog durfde ik dit bijna niet te zeggen maar het raakt me zeer ernstig:( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we gaan naar de DA. en het is idd beter. Het kost ook nog minder als je het nu laat weg halen. Zal straks een afspraak laten maken en laten weghalen ! ik laat het jullie weten. Oké ? we luisteren tog. We gaan tog na de DA ! En dan laat ik het alsnog even nakijken, bij die dierenartskundige hier in uden, De heikant. hier de site van de DA'in uden:

http://www.dacdepeelhorst.nl/

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eehhh.. een afspraak bij de dierenarts maken? Maar jullie waren toch al bij drie dierenartsen geweest? Ik weet niet meer wat ik nu allemaal wel en niet moet geloven...

Maar nogmaals: wat gebeurt er als blijkt dat Snuggel geopereerd moet worden, en de operatie kost een paar honderd euro? Is Snuggel dan het volgende konijn wat moet inslapen, of hebben jullie al een noodplan voor zulke situaties bedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

allee 5 konijnen... echt niet. We hebben er al 4 weg gedaan. Het is genoeg. heb me ouders ook duidelijk gemaakt dat ik er geeen meer laat inslapen. Geeen meer. we nemen er nog een baantje bij voor de DA kosten en die DA zijn thuis. daar zijn we eerst heen gegaan. we hebben nu AL 60,- Ga straks bellen. onze pc is kapot. zit nu op school.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb me ouders ook duidelijk gemaakt dat ik er geeen meer laat inslapen. Geeen meer.

wil je misschien antwoord geven op mijn vragen? Wat als er nu een rekening komt van 300 euro zoals in mijn voorbeeld? Wat als er een besmettelijke ziekte uitbreekt en je moet ze alle vijf laten behandelen? Schieten jullie ouders het dan voor? Of heb je al een andere oplossing bedacht?

Enne... de vorige keer had jullie moeder het toch ook zelfstandig beslist dat Chance maar in moest slapen, waarom zou dat nu opeens anders gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij raakt het iedereen die van konijnen houdt, ik denk wel van iedereen die van dieren houdt. Hoe sneu het ook is, helaas willen deze dames geen advies van bb aannemen.

maar wat ik dan ook vreemd vind, als ze geen advies van ons aannemen, en ze het elke keer voor hunzelf opnemen, waarom openen ze elke keer weer topics met elke keer (soort)gelijke topics?

Ligt het dan aan mij of zoek je het dan zelf ook op?

Edit: ik ben laat met typen :) Ik reageerde op carino aan het begin van deze pagina (A)

Ik hoop dat jullie dit menen en dat jullie echt naar de da gaan. Maar ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen van kiwi!

aangepast door miesje890
Link naar reactie
Delen op andere sites

claire & Britt

hoe kunnen wij tot jullie indringen dat jullie veelste weinig geld hebben om voor alle 5 konijnen te zorgen je zegt zelf dat je maar 60 euro hebt denken jullie dan niet naar over dat er kans is dat je zomaar ineens alle 5 konijntjes ziek zijn en hoe gaan jullie dit dan oplossen

zie onder ogen ook al doet het pijn

waarheid doet soms veel...als jullie nou gewoon echt om diertjes geven denk dan aan hun vrijheid en geluk die ze bij andere misschien meer krijgen???

ik geloof echter dat jullie goede bedoelingen hebben met de diertjes

maar zo als ik al vaker heb gezecht soms moet je de waarheid onder ogen zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat de dierenarts daar zegt. En of het meteen weggehaald moet worden.

Maar even misschien een domme vraag he? Waarom gaan jullie nu ineens wel naar de dierenarts? En waarom hebben jullie wel ineens geld (de rest van je bank afhalen) Dan had je dat toch ook voor de andere konijntjes (of zeg ik nou iets geks)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, wat Miesje zegt vraag ik me ook af. En waarom zou je moeder het opeens wel goed vinden dat er zoveel geld uitgegeven wordt aan een konijn, terwijl jullie bij Chance nog niet eens het geld uit het potje ervoor mochten gebruiken? Mogen jullie wel je spaargeld er aan spenderen denk je?

En waarom zegt Britt dat jullie al bij drie dierenartsen geweest zijn, terwijl het nu net lijkt of je voor de eerste keer een afspraak maakt? Wat klopt er nu niet van jullie tegenstrijdige verhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik snap er niks van. ECht helemaal niks. Britt schreef dat jullie al bij drie dierenartsen geweest waren, hoeveel waren het er nu echt?

En als jullie vorige keer een konijn hebben moeten laten inslapen omdat je moeder niet wilde dat jullie geld uit je eigen konijnenpotje eraan zouden uitgeven, dan geloof ik er niks van dat jullie nu wel geld van je spaarrekening zouden mogen halen.

Maar goed, ik lees na half vier (o nee, morgen) dan wel hoe het is afgelopen. En of Snuggel nog leeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het nu ook niet meer en ik weet ook n iet wat ik nu nog moet geloven

ik heb t ideej dat jullie ons behoorlijk in de zijk zetten... (misschien mag ik dat niet zeggen) maar dan zeggen jullie dit en dan weer dat...

ik blijf er bij dat het echt te weinig is om 5 konijnen te verzorgen maarja nu ben ik alsnog aan het oordelen (maar vind het zo wel verdomd moeilijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt antwoord op mijn vraag maar goed.

Ik mag echt hopen dat wat jullie hier zeggen de waarheid is, en dat jullie ook echt naar de da gaan niet alleen dat maar zeggen zodat wij onze mond houden!

Ik mag ook echt hopen dat we morgen niet lezen dat er niets meer aangedaan kon worden en dat hij ingeslapen moest worden! Want als dat zo is... :grrrrrr: :duivel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mij echt afvraag is waarom jullie hier op bb een topic openen als je je plan eigenlijk al hebt getrokken?

en voor jullie is 60 euro misschien heel veel, maar zoals al vaker gezegt, het is eigenlijk nog niks!. bij gijs was ik bij iets ' simpels' als een verstopping al 30 euro kwijt. dus laat staan als er echt een keer iets aan de hand is. ook snap ik best dat je je konijntjes niet kwijt wilt, maar bedenk inderdaad maar eens hoe je dat gaat doen als er echt iets aan de hand is. dan is de gedachte dat ze een mooi fijn neiuw huisje hebben waar de dierenartskosten wel betaald kunnen worden toch fijner dan de gedachte dat julie ze niet alles kunnen geven uit geldgebrek en ze dan maar moet laten inslapen? (want zo is het, als er geen geld is gaat een da echt niet behandelen omdat julie er zo leuk uitzien en dus niet hoeven te betalen)

(en naar mijn weten moet je toch echt toestemming van je ouders hebben om geld van je spaarrekening te halen, dus stiekem werkt niet)

wat snuggle betreft, het minste wat hij nodig heeft is antibiotica om de ontsteking te verminderen en in toom te houden. neem met minder geen genoegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het zo zeggen :

de zoon van de baas van mijn uitlaathond is DA die heeft gisteren gekeken en hij zij : dat we het goed moeten schoonhouden en kijken of hij nog blijft keutelen

de andere Da is is degene die Snip&Snap hebben opgehaald en zij zij precies hetzelfde en zij is ook komen kijken,. en die van de Heikant die hadden we gisteren gebeld en hij zij ook dat we het moeten schoonhouden en niet dat het niet meer eet zeg maar dat het niet ziek word.

Claire heeft al de DA gebeld en half 4 gaat ze er mee naar toe.

dus we laten het nu onderzoeken. geloven jullie mij nu ??

3 DA zeggen dat het schoon gehouden moeten. en ik vind het super lief dat jullie ons willen helpen, maar er gaan geen konijnen meer weg, dan vind mama ook niet nodig en mama zegt ook al jullie hebben je best gedaan voor 4 konijnen om een huisje te zoeken, en dat is ons gelukt,. en het gaat allemaal goed, en Snuggel eet en drinkt goed en hupt nog lekker rond,.

Mijn zus laat het denk ik morgen wel weten hoe het is gegaan, want ik ben straks niet thuis, en onze pc doet het niet. maar zodra alles af gehandeld is kan hier ook een slotje op, maar mijn zus laat het weten of ik we zien wel !

en we zullen voortaan geen topics meer maken ! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .