Ga naar inhoud

bultje bij geslacht


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

We hebben wel genoeg geld nu, we hebben al veel konijnen weg gegedaan, en ja een DA is bij ons geweest, en heb vandaag weer een DA gebeld, en zegt dat als er maden ofso opkomen dat ik moet komen, en ls het zo bijft is het iet erg, maar ik zal nog wel een keer belen en gewoonlaten na kijken. en het is een abcesje !

Ik vind het maar een raar advies, die je krijgt. Als mijn konijn een abces heeft... wat niet in het lichaam hoort!!!! dan zou ik erop staan dat ze het weghalen.

Om maar weer met een andere vergelijking aan te komen; hett is hetzelfde als jij een gaatje hebt bij de tandarts.. en die tandarts zegt "oh nee hoor, kom maar terug als het aan het rotten is en je uit je mond ruikt"

Dan zou jij toch ook zeggen dat dat niet zo hoort, en dat het gaatje geholpen moet worden.

Als ik jullie was, zou ik er nog een keer goed over nadenken...misschien dat je even naar een goede speciale konijnenarts moet gaan, ipv een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Claire en Britt... weten jullie wel wat een abces is?

Een abces hoort in geen geval in het lichaam en zal dus ook verwijderd moeten worden.

Een abces is geen puistje dat weer vanzelf over gaat... Als je er niks aan doet zal t alleen maar verder en verder gaan..

Lees dit eens door...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abces

en dit

http://www.konijnen.nl/ziekten/abcessen.htm

en dit

http://www.hetkonijn.nl/konijninfo/gezondheid/abces.htm

Nergens mnaar dan ook nergens word er een behandeling benoemd de bestaat uit afwachten of t erger word....

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind ik persoonlijk aardig veel als je maar een potje van € 50,- hebt elke maand. Stel dat ze een besmettelijke ziekte krijgen en ze allemaal medicatie nodig hebben?

Volgens mij is het niet eens een potje van 50 euro per maand, maar gewoon een potje van 50 euro. En daar doe je dus inderdaad héél weinig mee als er een keer echt iets aan de hand is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het niet eens een potje van 50 euro per maand, maar gewoon een potje van 50 euro. En daar doe je dus inderdaad héél weinig mee als er een keer echt iets aan de hand is...

Inderdaad, zolang alles goed gaat is er niets aan de hand en kun je makkelijk met die 50 euro rondkomen. Totdat er een dier ziek wordt, zoals jullie al een aantal keer mee hebben moeten maken. Dan is die 50 euro te weinig en wordt het konijn ingeslapen.

Laat dat niet nog een keer gebeuren, ga op zoek naar een goede DA voor het te laat is en je de behandeling misschien nog van die 50 euro kunt betalen in plaats van een behandeling van 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou als het nog niet nodig is, doe ik het ook niet ! dan scheelt me dat weer geld, en dat kan ik dan weer voor de DA gebruiken als het nodig is, maar ik let er heeel goed op, en als het groter word ga ik echt naar de DA hoor.

jamaar mischien is het nu wle goedkoper omdat het klein is

strax wordt het miss groter en kost het meschien meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een berichtje bij britt achtergelaten

en ik hoop zo dat ze toegeven dat het niet lukt

en dat dat helemaal niet erg is ook al bedoelen ze het zo goed

maar dat het verstandiger is om te denken wat voor de konijntjes de beste is

ik wil niet oordelen dat ze het niet kunnen maar het is duidelijk een uitgelopen hobby om de diertjes te vangen (met goede bedoelingen bovendien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carino, dat is al zo vaak geprobeerd. De vorige keer, toen hun konijn is ingeslapen omdat dat goedkoper was dan een operatie, zijn er mensen geweest die hebben aangeboden om een aantal van hun konijnen op te halen en naar een opvang in Den Haag te brengen (de beheerster van die opvang had aangeboden hun konijnen gratis op te vangen en te herplaatsen). Mensen hebben aangeboden geld te betalen aan een opvang als ze hun konijnen zouden afstaan, als geld het probleem zou zijn om de konijnen niet af te kunnen staan (dat werd namelijk eerst als argument aangevoerd, dat het toch nog 15 euro of zo kost om je konijn achter te laten, en dat hadden ze niet). Maar als er dan oplossingen gevonden worden (zoals dat mensen geld willen doneren, of dat mensen die konijnen hoogstpersoonlijk bij de opvang willen afleveren) denken de zusjes meer aan zichzelf en hun eigen belang dan aan het belang van hun konijnen (ze wilden wel konijnen afstaan, maar dan alleen als ze er zelf nog op bezoek konden gaan, dus een goed tehuis in Den Haag voor ze zoeken via die opvang was geen optie). Ze denken niet aan wat voor hun konijnen het beste zou zijn, ze denken alleen aan wat voor henzelf het beste zou zijn. Jammer genoeg. En ik vrees dat dit niet de laatste keer zal zijn dat er zo'n topic zal worden geopend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat dat niet nog een keer gebeuren, ga op zoek naar een goede DA voor het te laat is en je de behandeling misschien nog van die 50 euro kunt betalen in plaats van een behandeling van 100 euro.

Bij iemand hier van BB werd er laatst ook een abces weggehaald.. uiteindelijk bleken dit er 2 te zijn ipv 1.

De kosten waren €300.

Beter voorkomen dan genezen dus, bovendien;

- nu ben je er op tijd bij,

- is de ingreep minder gevaarlijk voor het diertje,

- zijn de kosten lager,

- het dier heeft nu al pijn, dus beter nu helpen dan nog meer pijn laten lijden.

Graag zie ik een reactie op alle tips die iedereen jullie heeft mee gegeven, ipv jammeren over een andere DA die ook niet weg wilde halen.

Mocht die serieuze reactie uit blijven, dan is dit tevens mijn laatste reactie in dit topic. Ik voel me dan niet meer genoodzaakt om jullie een wijze les te geven...

Jullie komen hier online met een vraag, prima geen probleem we helpen wel, maar vervolgens een serieuze reactie; ho maar.

Na de nieuwe kans die ik jullie heb gegeven, is mn geduld is op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kiwi

idd had ik gelezen dat de bbjers hier de nijntjes wel zouden willen opvangen

wat ik dan erg sneu vind is dat ze die raad niet opvatten

en zelf een opvang is berijd om ze gratis weg te doen als ik heel eerlijk mag zijn kan ik hier wel om huilen

ik wil echter niet oordelen

en ik denk ook wel dat ze het goed bedoelen

maar ze moeten in zien dat het teveel van het goeie is

PLeaass britt en claire neem dit advies aan (want ik denk dat er echter nog wel mensen hier op bb bereid zijn om de nijntjes optevangen en ze naar een opvang te brengen ik wil niet oordelen maar ik lees dit en ik sta machteloos toe te kijken :(

willen jullie je eens indenken hoe de nijntjes zich voelen

Carino, dat is al zo vaak geprobeerd. De vorige keer, toen hun konijn is ingeslapen omdat dat goedkoper was dan een operatie, zijn er mensen geweest die hebben aangeboden om een aantal van hun konijnen op te halen en naar een opvang in Den Haag te brengen (de beheerster van die opvang had aangeboden hun konijnen gratis op te vangen en te herplaatsen). Mensen hebben aangeboden geld te betalen aan een opvang als ze hun konijnen zouden afstaan, als geld het probleem zou zijn om de konijnen niet af te kunnen staan (dat werd namelijk eerst als argument aangevoerd, dat het toch nog 15 euro of zo kost om je konijn achter te laten, en dat hadden ze niet). Maar als er dan oplossingen gevonden worden (zoals dat mensen geld willen doneren, of dat mensen die konijnen hoogstpersoonlijk bij de opvang willen afleveren) denken de zusjes meer aan zichzelf en hun eigen belang dan aan het belang van hun konijnen (ze wilden wel konijnen afstaan, maar dan alleen als ze er zelf nog op bezoek konden gaan, dus een goed tehuis in Den Haag voor ze zoeken via die opvang was geen optie). Ze denken niet aan wat voor hun konijnen het beste zou zijn, ze denken alleen aan wat voor henzelf het beste zou zijn. Jammer genoeg. En ik vrees dat dit niet de laatste keer zal zijn dat er zo'n topic zal worden geopend...
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het inderdaad ook weg laten halen voordat het groter word,

dan heeft het konijn er alleen maar meer last van en heeft hij waarschijnlijk ook meer last van de ingreep. nu het nog klein is is het waarschijnlijk zo gebeurd en weet je in ieder geval zeker dat het weg is en het niet verder naar binnen kan groeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het al vermoeiend de hele discussies elke keer te lezen :$ pffff weer dat gezeur

Ik denk overigens dat verder tips geven weinig ten goede komt, wij geven tips in het belang van de konijntjes maar het lijkt erop dat er toch niets mee wordt gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doen we wel goed ?, we hebben jullie advies gevolgd en we hebben er 4 weg gegedaan, we zijn al bij een DA gweest die zoon dus van mijn uitlaat hond en hij zij dat we het goed moeten schoonhouden en de andere DA die Snip&Snap hebben op gehaald die heeft ook gegekeken en zij zij precies hetzelfde en die andere hebben we aan de telefoon gehad en hij zij ook dat het goed schoonhouden moeten worden maar we hebben nog 2 potjes medicijnen thuis staan geloof ik.

maar die 5 gaan niet weg !!!!!!!! Snip&Snap eigenlijk ook niet, maar we hebben jullie advies gevolgd, en we hebben een potje waar nu 60 euro in zit. dus wat doen we nou verkeerd?? ik moet weer de les in de bl gaat over 5 minuten

ik hoor het wel

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .