Ga naar inhoud

bultje bij geslacht


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

jaa,, maar de DA zei tegen mij dat het idd een abcesje is, maar als het groter word dan moet ik terug komen, ik moet weer de les in. laat jullie het weten

Claire de titel dierenarts betekent helaas niet automatisch dat hij/zij ook goede adviezen geeft. Je kan beter afgaan op de ervaringsdeskundigen van bunnybunch in dit geval. Zij zeggen ten slotte allemaal hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kosten nu echt het doorslaggevende argument zijn om je konijn nu niet meteen te laten behandelen dan is dat niet zo slim. Juist vanuit financieel oogpunt had je hem juist beter nu meteen kunnen laten behandelen. Zo'n dierenarts rekent per consult een bepaald bedrag. Dat hebben jullie nu ook moeten betalen, neem ik aan. Een volgende keer kost het weer extra geld. Als het abces nu verwijderd zou zijn was je misschien nu wel iets duurder uit geweest, maar had je de consultkosten van een volgende keer bespaard.

Of klopt het vermoeden van zwarte panter en zijn jullie helemaal niet bij een dierenarts geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu wel benieuwd hoe het werkelijk gelopen is. Jammer dat het nu weer terugkomt op de kosten boven de gezondheid. Zoals al eerder gezegd is, kan je helaas niet altijd rekenen op het advies van een DA, ook al heeft hij/zij de titel dierenarts. De abces meteen aanpakken was verstandiger geweest denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gewijzigd is, neem ik aan dat er niet door een da naar gekeken is. Ze had het eerst zo getypd. En vervolgens dacht ze oei, dadelijk krijg ik zo'n reacties ik typ het maar anders

Want volgens mij zou geen enkele konijnkundige dierenarts zomaar een abces laten zitten met het bericht: Wacht maar toch het groter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een abces is een ontsteking en een ontsteking is ALTIJD pijnlijk, en een abces trekt de huid heel strak wat het alleen maar pijnlijker maakt.

Als hier nu niks aan gedaan word ben je alleen maar verder van huis, word de behandeling vele malen duurder en word er straks WEER een konijntje ingeslapen omdat het dan ineens onbetaalbaar is..weer een konijntje die makkelijk geholpen had kunnen worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk zelf als ik echt alles heb gelezen

ook die andere topics is het weer het zelfde weer het geld tekort

hoe gaan jullie dit oplossen

als dit telkens gebeurt (het is niet dat ik jullie het niet gun)

ik vraag me af hoe veel konijnen ze nu nog hebben

er zijn er al wel wat naar andere bbjers gegaan maar hoeveel hebben jullie dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst even voorzichtig zijn met oordelen, wie weet hebben ze geleerd van de vorige keer. Wie weet heeft die arts dat inderdaad gezegd, en hebben ze er daarom voor gekozen om het niet te doen.

Maarrrrrr...

Dan lezen deze meiden nu dat het verstandig is om te laten doen, en dan wel NU OP DIT MOMENT en kunnen ze actie ondernemen.

Dan is er nog niks aan de hand.

Mocht het toch zo zijn dat het een geldkwestie is, of een andere reden die in ieder geval de gezondheid van dit konijntje niet op een positieve manier beïnvloed, dan neem ik mijn woorden terug en zal ik nooit meer reageren in een topic over zowel Britt als Claire omdat dan alles wat ze zeggen ws toch een leugen is, noch ze iets met onze adviezen zullen doen.

Dus kom op meiden, wees verstandig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een pas nog aangeboden door een paar super super lieve bb'ers om de konijnen op te halen en ze naar een opvang te brengen van een bb'er (namen ben ik even kwijt. staat in een ander topic). Dit hebben ze afgeslagen. Als ik me niet vergis hebben ze nog 5 konijnen en geld voor misschien 1?

edit: yvon is me te snel af :) Ik probeer niet te snel te oordelen, maar als je alle topics van hun leest kom je tot een conclussie dat ze gewoon iets te graag willen. en dat is gewoon zonde. Ze willen het zo graag, maar je moet ook reëel kunnen blijven tegenover je konijnen.

aangepast door miesje890
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het dan niet verstandig om voor de beestjes te kiezen en niet voor jullie zelf

en waarom hebben ze die hulp dan niet geboden

volgens mij had kiwi zich zelf ook aangeboden (klopt dit????)(weet niet zeker en doet er nu ook niet toe) maar als je weet dat je er geen geld voor heb dan kun je er beter tog maar 2 houden als je daar wel het geld voor hebt

het is niet dat ik het ze niet gun maar als je er niet goed voor kunt zorgen is dit wel heel erg naar ik hoop echter dat jullie de adviezen aan nemen van de bbjers hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit: yvon is me te snel af :) Ik probeer niet te snel te oordelen, maar als je alle topics van hun leest kom je tot een conclussie dat ze gewoon iets te graag willen. en dat is gewoon zonde. Ze willen het zo graag, maar je moet ook reëel kunnen blijven tegenover je konijnen.

I know, maar wie weet hebben ze geleerd inmiddels. Ik ben iig bereid om ze even een kans te geven voordat ik oordeel.. aangezien het volledige verhaal nog niet helemaal duidelijk is bij mij.. en wie weet zien ze in dat nu helpen de juiste keus is, en doen ze dat doordat we ze goede tips geven.

Ik heb ook alle topics van voor naar achter, begin naar eind gelezen, maar daarin stond dus ook dat ze meerdere konijnen hebben weg gedaan, en een spaarpotje hadden met ik geloof al €50 erin. In hoeverre ze hun goede woorden into daden willen omzetten moet nog even blijken.. dus vandaar.. laten we nog even geen oordeel geven en kijken wat de meiden bereid zijn om te gaan doen.

Misschien dat deze dames eens kunnen googlen wat een abces in houd.. dan zullen ze zien dat dit een onderhuidse ontsteking is.. en een ontsteking gaat nooit zomaar over. Een ontsteking blijft groeien, zoals door andere BBers al werd opgemerkt kan dit dus ook onderhuids zijn, waardoor het dus niet met het blote oog gezien kan worden.. en indd fistels.

Een konijn voelt hier wel degelijk pijn van!

Vergelijk het maar eens met een behoorlijke puist op je voorhoofd.. doordat er wat uitsteekt, staat je vel strak gespannen en voel je pijn. Soms alleen als je het aan raakt, maar soms ook zo'n brandende pijn. Op je voorhoofd bijvoorbeeld kan je dr ook hoofdpijn van krijgen.

Stel je dan eens voor, dat een abces veeeele malen groter is.. nog meer pijn dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jip je hebt gelijk yvon

oordelen doen we veel snel, ik hoop gewoon echter dat ze geleerd hebben van de vorige topics die ze hebben aan gemaakt en dat ze adviezen van de bbjers opzich nemen en wat ik ook zij is dat het niet zo is dat ik het ze niet gun maar ze moeten wel realistisch blijven vind ik :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know, maar wie weet hebben ze geleerd inmiddels. Ik ben iig bereid om ze even een kans te geven voordat ik oordeel.. aangezien het volledige verhaal nog niet helemaal duidelijk is bij mij.. en wie weet zien ze in dat nu helpen de juiste keus is, en doen ze dat doordat we ze goede tips geven.

Ik heb ook alle topics van voor naar achter, begin naar eind gelezen, maar daarin stond dus ook dat ze meerdere konijnen hebben weg gedaan, en een spaarpotje hadden met ik geloof al €50 erin. In hoeverre ze hun goede woorden into daden willen omzetten moet nog even blijken.. dus vandaar.. laten we nog even geen oordeel geven en kijken wat de meiden bereid zijn om te gaan doen.

Ik wil niet oordelen, ik haat oordelen, maar toen ik alles las in het vorige topic dat ze al die hulp afgeslagen hadden, was ik in staat om zelf naar uden te gaan, zeggen dat ik konijntjes wil kopen en door te rijden naar (als ik me niet vergis) den haag en ze daar af te zetten bij de opvang.

Ik vind het zo ontzettend zonde, ten eerste voor de konijntjes. Maar ook voor britt en claire. Ik merk aan ze dat ze echt heel veel om hun beesten geven! Maar dat ze zoveel meer voor hun konijnen kunnen doen door er reëel tegenaan te kijken! Ik wil wel duidelijk maken dat ik niets boos of kwaad bedoel, ik probeer alleen duidelijk te maken dat je af en toe ook dingen moet doen die niet zo leuk zijn voor jezelf, maar wel voor anderen!

Ik hoop dat ze ondertussen naar een da zijn gegaan en hoor graag het resultaat :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hellemaal met je eens miesje890

het is even gewoon reëel kijken ook al is het ontzettend moeilijk om iets waar je graag iets goeds voor wilt doen het niet kan wegen geld gebrek geloof heel goed dat dat pijn doet maar soms is het beter om verder te kijken en te kijken hoe de nijntjes onder lijden

en ben ook graag benieuwd naar de resultaten van wat de da zegt

suc6 damens

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben wel genoeg geld nu, we hebben al veel konijnen weg gegedaan, en ja een DA is bij ons geweest, en heb vandaag weer een DA gebeld, en zegt dat als er maden ofso opkomen dat ik moet komen, en ls het zo bijft is het iet erg, maar ik zal nog wel een keer belen en gewoonlaten na kijken. en het is een abcesje !

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die zou zeggen dat je langs moet komen lijkt me.

Als ik jullie was zou ik nú die abces aanpakken voordat het nare gevolgen heeft.

Jullie hebben het geld, dus waarom afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee precies, hier staan ze er echt op dat je langskomt omdat ze aan de telefoon niet kunnen zeggen wat een dier heeft.

Het dier heeft PIJN, vooral bij zo'n gevoelige plek, want geslachtsdelen zijn altijd veel gevoeliger, is het nog PIJNLIJKER, wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook dat het beter is om langs te gaan

ik zelf zou het namelijk ook erg moeilijk vinden om uit een telefoongesprek te horen hoe slecht het er uit ziet, zo heeft die da meer kans om zijn/haar uiterste best te doen voor jullie konijntje

suc6 en ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben wel genoeg geld nu, we hebben al veel konijnen weg gegedaan, en ja een DA is bij ons geweest, en heb vandaag weer een DA gebeld, en zegt dat als er maden ofso opkomen dat ik moet komen, en ls het zo bijft is het iet erg, maar ik zal nog wel een keer belen en gewoonlaten na kijken. en het is een abcesje !

maden ofzo opkomen? Wat een wazig advies.

Hummer had van de week echt een mini mini (en zelfs kleiner als dat :P)wondje, en was opengegaan. Ik wist niet wat ik ermee aan moest dus ik belde de da om te vragen of ik zelf met de huis-tuin-en-keuken grei iets kon doen. Maar ze raadde me ook aan om nog de zelfde dag langs te komen om toch eventjes te kijken.

Dus vind het een beetje een gek advies. Maar ligt misschien aan mij? :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .