Ga naar inhoud

konijnenrecepten en meer!


Simoon_X

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuk idee trouwens!!!! :D

Leuk voor iedereen, maar ook voor mensen die net beginnen aan konijnen :D

Trouwens mis. ook leuk bij de recepten enzo een bijbehorende foto?!

Foto`s zijn wel een leuk idee,

het hoeft niet.

Maar ik zoek wel konijnenfoto`s die lekker aan het smikkelen zijn aan hun eten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen eten.

Ik blijf er toch een beetje een nare gedachte bij houden, elke keer als ik dit lees. Misschien kun je het gewoon 'konijnenvoedsel' noemen, i.p.v. konijnen eten? Dan komt in ieder geval niemand in de verleiding om een recept voor konijn in biersaus :beurk: of zo te plaatsen. :P

Konijnen moeten inderdaad gevarieerd eten. En dan niet eens de ene dag een stukje komkommer en de andere dag een blaadje andijvie, nee, het beste is als ze elke dag minimaal vier of vijf verschillende soorten groente kunnen eten. In de natuur eten ze ook een hapje van dit en een hapje van dat, dus dat kun je het beste maar zoveel mogelijk nabootsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen inderdaad ook vanalles door elkaar, in ieder geval elke dag witlof en paardenbloem, vaak ook wortelloof en andijvie. Ook de gedroogde kruiden krijgen ze elke dag verschillende mixen door elkaar en dan het liefst ook nog elke dag andere combi's.

Ik heb trouwens wel een foto van Indy met een 'groot' bord voor z'n neus, maar ik denk dat er wel mooiere foto's te vinden zijn hier op BB. Maar ik zal even voor je kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo iets voor hamsters gevonden, mms heb je daar als "iets" aan :P hier is de link :

Download nu het smulboek! Hier staan allerlei heerlijke gerechten in voor je hamsters. Salades, hoofdgerechten en nagerechten. [Download (word-document)].

Het is wel voor hamster maar dat is er een voorbeeldje van ;)

Bye succes ermee.

Ps. er staan vind ik wel een paar rare dingen in zoals : kattenbrokken voor hamsters, das toch raar, Niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kattenbrokken? Kip of kalkoen? Nou ja zeg, dat geef je toch niet aan een hamster! :surprised:

Daarnaast staan er dingen in die ik zeker niet aan een konijn zou geven: yoghurt, gekookte aardappel, kaas, heel veel noten, kwark, gekookte rijst, gekookt ei. Gauw vergeten dus, dat boek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiwi, hamsters hebben wel degelijk dierlijke eiwitten nodig en zitten ook in hamstervoer verwerkt. Maar een vers meelwormpje, honden/kattenbrok, vlees, vis en gekookt ei of zelfs tofu slaat een gemiddelde hamster niet af. Alleen over lactose is nog niet zoveel duidelijk of hamsters dat goed kunnen verwerken.

Maar uhm, weer terug naar de konijnen en hun variatie in het menu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kattenbrokken? Kip of kalkoen? Nou ja zeg, dat geef je toch niet aan een hamster! :surprised:

Daarnaast staan er dingen in die ik zeker niet aan een konijn zou geven: yoghurt, gekookte aardappel, kaas, heel veel noten, kwark, gekookte rijst, gekookt ei. Gauw vergeten dus, dat boek!

Effe zegge :P maar ik vond dat ook raar , heb het ng NOOIT gegeven aan mijn hamster !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiwi, hamsters hebben wel degelijk dierlijke eiwitten nodig en zitten ook in hamstervoer verwerkt.

Ik dacht dat hamsters ook herbivoren waren, maar zie nu inderdaad dat dat niet zo is. Weer wat geleerd (en weer een illusie armer)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is je bedoeling met het boekje? een boekje waar ook de lijst met veilige groenten fruit en kuiden in staan lijkt mij wel handig :) en dan wat ideeen er in met variaties van salades.

sta elke week weer in de supermarkt: wat zullen we deze week es mee nemen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo iets voor hamsters gevonden, mms heb je daar als "iets" aan :P hier is de link :

Download nu het smulboek! Hier staan allerlei heerlijke gerechten in voor je hamsters. Salades, hoofdgerechten en nagerechten. [Download (word-document)].

Het is wel voor hamster maar dat is er een voorbeeldje van ;)

Bye succes ermee.

Ps. er staan vind ik wel een paar rare dingen in zoals : kattenbrokken voor hamsters, das toch raar, Niet ??

dit is niet zo heel raar omdat een hamster dierlijke iewitten nodig heeft. dit kun je heel goed geven door kattenbrokjes maar ook door kaas of worst te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van konijnenopvang de hoge hoed (hetkonijn.nl) staan leuke recepten. Als voorbeeld op hun site gevonden:

Konijnenkoekjes (+/- 12 koekjes)

Ingrediënten:

- 4 peentjes

- ½ appeltje met schil

- 5 centimeter komkommer met schil

- 1 handjevol ijsbergsla

- 3 bloemkoolblaadjes

- 4 soeplepels havermout

- andere groentes die je konijn lekker vindt.

Overige benodigdheden:

- sapcentrifuge

- kan om het sap in op te vangen

- bakblik bekleed met bakpapier

- oven

- steekvormpjes (of kleivormpjes)

- mengschaal

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.

Pers de groenten tezamen in de sapcentrifuge. Je zult ongeveer 3 deciliter vocht verkrijgen. Drink dit zelf op of geef het aan je konijnen als Konijnenlimonade. Vermeng de pulp, 3 soeplepels pulp op 4 soeplepels havermout, en de havermout goed met elkaar. Zorg dat het goed bindt. Het is het handigst als je het met je handen kneedt. Druk dit uit op het schone aanrecht en steek er vormpjes uit met steekvormpjes. Je kunt natuurlijk ook balletjes draaien en deze platdrukken.

Plaats de vormpjes op het bakblik en laat deze ongeveer 30 minuten bakken in de reeds voorverwarmde oven. Controleer of de bovenkant goed gedroogd is, draai ze dan om en bak ze nog 20 minuten.

Laat de koekjes buiten de oven afkoelen en serveer ze aan je konijnen!

Zolang je alleen groenten en fruit gebruikt dat bekend is voor je konijn, kun je variatie op variatie verzinnen. Houdt er wel rekening mee dat dit wordt gegeven als extraatje, dus niet dagelijks drie koekjes!

Veel bakplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kattenbrokken? Kip of kalkoen? Nou ja zeg, dat geef je toch niet aan een hamster! :surprised:

Daarnaast staan er dingen in die ik zeker niet aan een konijn zou geven: yoghurt, gekookte aardappel, kaas, heel veel noten, kwark, gekookte rijst, gekookt ei. Gauw vergeten dus, dat boek!

Dat geeff je wel aan een hamster =') Hammies zijn niet helemaal vegatarier (ofzo) maar ze eten ook vlees. Natuurlijk geen hele biefstuk, maar een stukje ham, een hondensnoepje ( niet zo harde) kun je gewoon geven hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .