Ga naar inhoud

konijnenrecepten en meer!


Simoon_X

Aanbevolen berichten

Hooi!

ik wil graag een boekje maken over konijnen eten.

Konijnen eten? Ja konijnen eten!

Hierin staat informatie over het eten van een konijn. Wat biks en zo precies is!

Ik zoek recepten, informatie enzovoort!

Dus, als jullie mee willen helpen; graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Whahaha, ik viel bijna van mijn stoel toen ik de titel las!

'eten van een konijn' kan je ook heel anders opvatten ;)

Ik heb zelf niet echt konijnenrecepten. Bedoel je gewoon verschillende groentesalades die de beestjes krijgen s' middags.

Op zich vind ik het wel een leuk idee, leuke manier om mensen hun konijn gevarieerd voedsel te laten eten en ook duidelijk maken wat giftig is.

Misschien is het ook een idee om een hoofdstuk aan hooi te wijden? Veel mensen weten niet dat dit onmisbaar is en je kan dan allemaal tips/recepten erin zetten voor moeilijke hooieters.. Of is het boekje meer voor jezelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whahaha, ik viel bijna van mijn stoel toen ik de titel las!

'eten van een konijn' kan je ook heel anders opvatten ;)

Ik heb zelf niet echt konijnenrecepten. Bedoel je gewoon verschillende groentesalades die de beestjes krijgen s' middags.

Op zich vind ik het wel een leuk idee, leuke manier om mensen hun konijn gevarieerd voedsel te laten eten en ook duidelijk maken wat giftig is.

Misschien is het ook een idee om een hoofdstuk aan hooi te wijden? Veel mensen weten niet dat dit onmisbaar is en je kan dan allemaal tips/recepten erin zetten voor moeilijke hooieters.. Of is het boekje meer voor jezelf?

whaha, ik moest idd nadenken hoe ik die zin moest doen. Ik kan dus eigelijk geen andere zin bedenken als eten van een konijn :P

ik ga een hoofdstuk doen van hooi ;)

De recepten zijn meer voor jarige konijen :P En natuurlijk voor dieren dag enzo. ook gewoon een keertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik snap wel wat je bedoelt.. Maar ik kan me nu niet echt iets voorstellen dat je echt moet bakken/koken ofzo.. Ik doe niks met het eten van mijn konijnen, behalve wassen en snijden. (Goed, en de kruiden zijn gedroogd maar zo koop ik ze :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik snap wel wat je bedoelt.. Maar ik kan me nu niet echt iets voorstellen dat je echt moet bakken/koken ofzo.. Ik doe niks met het eten van mijn konijnen, behalve wassen en snijden. (Goed, en de kruiden zijn gedroogd maar zo koop ik ze :P)

oke.

Het hoeft ook niet gekookt te worden.

Maar bijvoorbeeld een lekker hapje, zegmaar :P

Met verschillende soorten groentens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Volgt er weinig meer van*

Dus gewoon.. Witlof, wortelloof, een paar kleine stukjes wortel en appel, andijvie en paardenbloembladeren.. Is al een recept? :P Dat is zo ongeveer de salade die meneer en meneer krijgen, in ieder geval wel altijd witlof en paardenbloem, wortel en appel af en toe erdoor en wortelloof en andijvie een keer in de week meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Volgt er weinig meer van*

Dus gewoon.. Witlof, wortelloof, een paar kleine stukjes wortel en appel, andijvie en paardenbloembladeren.. Is al een recept? :P Dat is zo ongeveer de salade die meneer en meneer krijgen, in ieder geval wel altijd witlof en paardenbloem, wortel en appel af en toe erdoor en wortelloof en andijvie een keer in de week meestal.

ja, zoiets ja :P

ik kan geen ander woord bedenken voor recept xD

Elke dag krijgen ze hier een beetje groente. Maar als ze jarig zijn krijgen ze natuurlijk ietsjes meer, en dat bedoel ik met 'recept'

Ik kan niet uitleggen:$ :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een voorbeeld;

Nodig;

Peer, appel, wortel, en een banaan. Mes en etens bakje.

Doen;

Snijd de peer door middel, haal de stengel er uit. Snijd de peer in kleine stukjes. De appel moet je ook door middensnijden, en de klokhuis er uit halen. Ook snijd je de appel in kleine stukjes. Je pakt nu de wortel. Je snijd met de mes kleine plakjes. Als je klaar bent begin je met de banaan. De banaan pel je, en daarna snijd je hem door midden. De ne helft kun jij op eten, de andere helft snij je weer plakjes. Als je klaar bent, doe de plakjes fruit en groentes in het etens bakje van je konijn. Je kunt nu naar het hok toe om het te geven. En? Smult je konijn er van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus eigenlijk..

bijv:

nodig:

o,2 kg biks, een maalertje,sla en wortel

een etensbakje,en een mesje

doen:

je maalt het biks tot een soort poeder,en in het bakje leg je sla, je snijd de wortel.die leg je in het bakje bovenop de sla dan strooi je het bikspeoder eroverheen en daar staat een lekker hapje

zoiets?(maar wel iets beter dan dat hoor!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat precies je bedoeling is van het boekje, maar als je het ook aan anderen wilt geven: Vermeldt er duidelijk bij dat dit echt een verjaardagsmaaltje is! Een hele appel, een hele banaan en een hele peer = héél veel suiker!!

het was ook een voorbeeld ;)

Fruit heeft suiker, he?

mm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je er ook eventueel in ken zetten is bv.

Een stapeltje hooi

Van dat soort touw (pff kom ff niet op de naam, je ziet het veel in boeketen enzo en is konijnveilig heet geloof ik raffia of zoiets)

Dan wat fruit of kruiden..

Leg eerst 2 strengen van dat raffia neer

Dan hooi plat neerleggen bovenop de raffia, kruiden/fruit erin leggen

Hooi dichtvouwen tot pakketje

Dan de raffia dichtknopen..

Je hebt dan een pakketje van hooi met iets lekkers erin.. leuke bezigheid en wat lekkers :D

Zal het van de week is proberen te maken en dan foto ervan maken :D

Ps: je kan zowel gewoon hooi als kruidenhooi gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .