Ga naar inhoud

Goede verzorging? ik weet het niet..


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik snap het niet helemaal, je vader heeft meer dan 50 konijnen gehad en zou je kunnen helpen met nestje, kan hij je ook niet helpen met je konijntjes nu dan? want het lijkt alsof je er nog maar heel weinig vanaf weet.

begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het goed dat je je erin wilt verdiepen!

maar lijkt me makkelijker voor jouzelf, als je je vader om hulp kan vragen

en om op je vraag in te gaan :

als bodembedekking heb ik een tafelloper (experimentje) en het wctje zit zaagsel, maar de zak is bijna leeg, dan ga ik toch iets anders proberen want vind het te stoffig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een nestje al afgeraden, maar als ik lees hoe weinig je eigenlijk nog maar van konijnen af weet en hoe weinig er in Tunesiƫ te krijgen is voor konijnen zou ik je nog een keer op het hart willen drukken er niet aan te beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader weet niet veel van bodembedekking enzo, hij had vroeger zijn konijnen altijd los. (wel beveiligd natuurlijk)

Ik neem aan dat die konijnen toch wel gewoon eten kregen? Want ook loslopende konijnen moeten immers eten he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook niet dat je vader en jij er veel verstand van hebben, maar wel goed dat je hier om hulp komt vragen!:D Ik heb als bodembedekking nu zaagsel. Ik heb nog 1 pak en dan ga ik weer over naar het stro, maar mijn konijnen zijn toch bijna altijd in de ren.. Ik zou het echt niet weten over al die planten, sorry!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het al gevonden en gelezen.. alleen zulke lange heeft mijn konijn niet laatst had hij 3 aan elkaar.. eergister, en gister en vandaag had hij het niet, dus volgens mij is het niet erg.

Ze zijn nog niet aan het verharen nee.

Waar ik me meer om zorgen maak is dat ze zachte keutels hebben,

Ik geef ze al sinds 4 dagen hooi (gedroogd gras). Dus waar zou het van komen? Ze krijgen wel onbeperkt biks..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang heb je het gras gedroogd? Gras moet volgens mij minstens zeven weken drogen, anders kan het hƩƩl gevaarlijk zijn voor je konijn, zeker als het gemaait is. Onbeperkt biks geven zou ik ook maar mee stoppen, zodra ƩƩn van mijn konijnen teveel biks krijgt, merk ik dat ook aan zijn poep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouw je het geven van die nieuwe groenten wel op zoals we hier gezegd hebben? Dus beginnen met een klein stukje, en elke dag dat je konijnen geen diarree hebben een iets groter stukje geven? Dan moet je dus stoppen met die groente die je nu aan het opbouwen bent, want blijkbaar krijgt je konijn er plakpoep van.

Overigens kun je wel gras geven, maar dan alleen als het heel vers is. Of als het lang genoeg gedroogd heeft (Dollie noemde zeven weken, dat neem ik onmiddellijk van haar aan). 'Hooi' van gras wat dus maar halfgedroogd is is dus niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:O moet gras 7 weken drogen O.o

Ik denk dat het hier in Tunesiƫ wel wat korter.

Alleen ik heb vlak bij ons huis een veld met gras, dat is toen helemaal lang gegroeid en werd het geel (toen het nog in de grond zat, met wortels en al) was het al droog, omdat ze geen water krijgen, vorige week hadden ze dat allemaal gemaaid en na 2 dagen heb ik een hoopje opgehaald, dus toen het nog in de grond zat met wortel en al, was het al gedroogd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het even voor je nazoeken, ik weet dat Bunny Ranch Chanty wel eens wat over het 'maken' van hooi heeft gezegt, want ik geloof dat ze dat zelf ook doet.

Maar kijk serieus uit met gras, mijn oma zorgde eens voor de konijnen van haar buurman, een kennis van hem heeft toen gemaait gras van een dag oud ofzo gebracht, konijnen hebben het opgegeten en hun buikjes zijn opgezwollen en uiteindelijk heeft geen van allen het overleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .