Ga naar inhoud

Goede verzorging? ik weet het niet..


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

Maar waarom wil je dat nog weten als je toch geen nestje gaat nemen? Het komt op mij gewoon over alsof je negeert wat er hier gezegd wordt en toch een nestje wil nemen, puur omdat jij dat wil. En daar houden wij hier niet zo van...

Qua verzorging kun je hier inderdaad een hoop lezen. Zoals al gezegd is hooi het belangrijkste, daarna groenten. Biks komt pas op de laatste plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet zelf ook wel dat ik de vader eerder weg moet halen omdat hij ze opeet en hij haar opnieuw kan bevruchten.

Maar nu ik dit heb gehoord allemaal, begrijp ik nu wel een beetje dat het gevaarlijk is, alleen ik wil alleen maar weten bijv: Wanneeer de beste leeftijd is voor de moeder om kindjes te krijgen, of wanneer je biks moet voeren, apart of mogen ze de hele dag onbeperkt biks?

Wat zijn de beste groenten die je kan voeren en de tips waar je wat aan hebt om je konijn in de hitte in leven te houden. Daarvoor kwam ik hier, lees maar 1e berichtje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij begon daarzelf over, en wij haakten daar op in. Maar ik snap niet waarom je dat nog wilt weten, als je toch van plan bent om het niet te doen. Maar goed, ik kan je daar niet eens precies antwoord op geven.

Je moet niet op een bepaalde tijd biks voeren, dat bepaal je zelf. Sommigen doen het 's ochtends, sommigen 's avonds en sommigen verdelen het over de dag. Het is maar net wat jij prettig vindt.

In principe mogen jonge konijnen onbeperkt biks, maar dan moeten ze wel hun hooi blijven eten, en mogen ze geen blindedarmkeutels laten liggen (hoopje plakkerige keutels, die horen ze op te eten). Anders moet je minderen met het biks.

Heb je de artikelen hier op BB al gelezen? Daar staat een heleboel info over voeding en bijv. over alle soorten groenten die je konijn mag hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/verzorging-van-een-konijn.html

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/spijsvertering-van-het-konijn.html

heb je deze artikelen al gelezen? hier staat super veel info.

Biks voeren; 25 gram per kilo konijn (volwassen), maar deze is niet zo belangrijk als groente en hooi. Dus check of ze genoeg hooi eten, en in de lijst kun je zien welke groentes je kan geven die ook bij jou verkrijgbaar zijn nu.

aangepast door Yvon
oeps het woord volwassen erin te zetten
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. maar mijn konijnen zijn toch nog niet volwassen? dus ze mogen 25 gram

2. en ze toch 100 gram groenten per dag met kilo dat ze wegen?

3.En mogen ze elke dag allebei 1 wortel? een kleine hea, kan dat geen kwaad?

4. + elke dag een half blaadje sla?

5. of kan ik daar beter een andere groente in de plaats voor doen, en zo ja. een voorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was meer een reactie op mij denk ik, omdat ik was vergeten erbij te zeggen dat dat voor volwassen konijnen geld.

Je ziet eigenlijk vanzelf of ze dat goed doen, dan moeten ze nl hun hooi goed eten. Als je iets meer geeft, en ze eten BDK niet op, geef je teveel biks. Maar je geeft al aan dat ze die gewoon opeten dus dat is goed.

Eten ze goed hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. maar mijn konijnen zijn toch nog niet volwassen? dus ze mogen 25 gram

Ze mogen wel onbeperkt! zie mijn vorige bericht!

2. en ze toch 100 gram groenten per dag met kilo dat ze wegen?

3.En mogen ze elke dag allebei 1 wortel? een kleine hea, kan dat geen kwaad?

4. + elke dag een half blaadje sla?

5. of kan ik daar beter een andere groente in de plaats voor doen, en zo ja. een voorbeeld?

Nou, sla vergroot de kans op gas, maar hebben ze het altijd al gehad? ja tog??

Link naar reactie
Delen op andere sites

5. of kan ik daar beter een andere groente in de plaats voor doen, en zo ja. een voorbeeld?

Een andere groente zou beter zijn, maar dat hangt er van af welke groenten er in Tunesië makkelijk verkrijgbaar zijn. Geen fruit in ieder geval, en geen tomaat. Wèl bijvoorbeeld het groen van wortels, andijvie, witlof, peterselie, selderij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begin net vanaf eer- eer-gisteren met sla. alleen ik ga ook alleen maar 1 heel blaadje sla geven dus voor allebei de helft xd meer ga ik ook niet geven

En Yvon, dit vind je misschien stom: alleen in Tunesië kennen ze geen verschil tussen hooi en stro, dus mijn konijnen hebben eerst een dikke laag zaagsel en daarme een beetje stro.. ze hebben geen hooi :$

Hier in de buurt bij mijn huis is wel een klein veldje met graan ofzo, kan ik dat laten drogen en geven? of weet je misschien iets beters in de plaats.?

Ze zijn wel gezond dus ik heb niet het idee dat ze hooi missen, en dan denkik dat hun voor ouders ook geen hooi kregen omdat ze geen verschil kennen, hooi en stro heeft de zelfde betekenis hier..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .