Ga naar inhoud

Nijn onder het mes


Kiwi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het gaat boven verwachting met Nijn, echt super! Ze zit nu weer lekker bij Ko in de ren (wel nog steeds in haar kooi natuurlijk) en eet, drinkt en keutelt als vanouds. Hooi, groenten, wilgentak, biks; alles gaat erin als koek, en ze heeft weer grote ronde keutels. Ze is erg actief en zou volgens mij het liefst even een lekker hol gaan graven, zoveel energie lijkt ze te hebben.

Het toedienen van de pijnstilling is een fluitje van een cent; zodra ze merkt dat het flesje open gaat komt ze al kijken, en het is blijkbaar zulk lekker spul dat ze het tot de laatste druppel van het spuitje aflikt.

Echt, ik heb de ideale patiënt in huis! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: het gaat goed! Er is niet meer aan Nijn te merken dat ze vorige week is geopereerd. Ze is heel levendig en actief. Ze verbouwt een paar keer per dag haar hok (alle kranten die er in liggen moeten versnipperd worden, ze doet de inrichting van de kooi ’s nachts nog eens dunnetjes over zodat het elke ochtend weer een verrassing is waar haar toilet- en zitbakje nu weer staan, graaft in de handdoek en smijt met voerbakjes als die leeg zijn), heeft honger als een paard en ziet er uit alsof ze het liefst een lekker stukje zou gaan rennen of graven. Aan Ko is ondertussen goed te zien dat hij zijn vriendinnetje vreselijk mist; hij lijkt echt sip en een stuk minder levendig. Wel is hij elke keer blij als we even buiten bij de ren gaan zitten, omdat hij dan tenminste nog een beetje aanspraak heeft. Het enige waar hij nog plezier aan lijkt te beleven zijn verse wilgentakken, dus die gooien we twee keer per dag in z’n hok.

Haar met kooi en al in de ren zetten kan helaas niet als we niet thuis zijn, omdat ze dan met kooi en al nat zou regenen.

Kortom: ik zal voor allebei blij zijn als Nijn weer naar buiten mag. Ze moet vrijdag eerst nog even op controle, en daarna mag ze wat mij betreft weer bij Ko, tenzij de dierenarts zou vinden dat dat nog niet mag (en ik zou niet weten waarom niet). Het is nu dus echt dagen en nachten aftellen. Ik heb zelfs mijn afspraak bij de dierenarts al verzet van ’s middags naar ’s ochtends vroeg. Hoe eerder ze weer samen zijn hoe beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend voor achten uur zaten Nijn en ik al bij de dierenarts, voor controle. Binnen twee minuten stonden we weer buiten; de wond zag er goed uit en was droog, en de paar korstjes die er nog zitten verdwijnen vanzelf.

Dus toen gauw naar huis, om Nijn weer in haar buitenhok te zetten! Ze leek eerst een beetje onwennig, maar vond het ook wel leuk om wat rond te hupsen (niet zo gek, na een week in zo'n binnenhok). Toen Ko door kreeg dat er opeens een ander konijn in z'n ren zat kwam hij al gauw aangerend om aan haar staartje te snuffelen. Aan de (cavia)piepgeluidjes die Nijn maakte te horen was ze daar niet echt van gediend, en ze liep dan ook een aantal keer weg voor Ko. Verder moest ze natuurlijk overal even met haar kin langs gaan om het hok weer een beetje 'eigen' te maken. Toen ik een wilgentak in de ren gooide hebben ze er even naast elkaar van zitten eten, dus dat ging goed. Daarna rende Ko nog een paar keer op volle snelheid achter Nijn aan, maar nu lijkt de rust weergekeerd. Ze moeten duidelijk weer even aan elkaar wennen, maar ze vechten niet, dus ik ga er van uit dat dat wel goed komt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een andere vraag: mocht ze de hele week niet uit het hok dan?

Ik kon haar niet in de ren te zetten, omdat er dan allemaal troep (stro, hooi, zand etc.) in de wond kon komen. En mijn woonkamer is niet echt konijnproof, dus dat durfde ik ook niet aan (en die dierenarts had ook 'hokrust' voorgeschreven, dus misschien was het sowieso wel niet goed voor de wond om te rennen). Ze had wel een redelijk hok hoor (1 of 1,20 meter lang), maar niet om nou eens lekker in rond te huppelen. Ik heb haar wel een paar keer met hok en al in de ren gezet, zodat ze toch wat gezelschap aan elkaar zouden hebben, maar Nijn is dus haar hok niet uit geweest. :$

aangepast door Kiwi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww, het gaat helemaal goedkomen; Nijn is alweer druk bezig met het aflebberen van Ko's ogen en oren, en ook Ko wil af en toe wel een likje uitdelen. Ze hebben elkaar weer helemaal gevonden! :love:

Dat klinkt geweldig! :love: Fijn dat ze er weer helemaal bovenop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon haar niet in de ren te zetten, omdat er dan allemaal troep (stro, hooi, zand etc.) in de wond kon komen. En mijn woonkamer is niet echt konijnproof, dus dat durfde ik ook niet aan (en die dierenarts had ook 'hokrust' voorgeschreven, dus misschien was het sowieso wel niet goed voor de wond om te rennen). Ze had wel een redelijk hok hoor (1 of 1,20 meter lang), maar niet om nou eens lekker in rond te huppelen. Ik heb haar wel een paar keer met hok en al in de ren gezet, zodat ze toch wat gezelschap aan elkaar zouden hebben, maar Nijn is dus haar hok niet uit geweest. :$

O, dan zal ze wel extra blij zijn ja :yes:

Sisi liep hier volgens mij dezelfde dag alweer los, die kun je echt niet in een hok houden, haha.

Nou ja, ze zijn iig weer gelukkig samen, dat is het belangrijkste he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn was de afgelopen dagen ook aardig bezig om haar hok te verbouwen hoor. Sinds ze zich weer goed voelde verveelde ze zich denk ik, en stond alles elke ochtend als ik beneden kwam ergens anders. Eetbakje op z'n kop in de toiletbak, toiletbak dwars in de kooi., handdoek omgewoeld opgefrommeld, kranten half opgegeten. :mdr: Dus ik ben blij dat ze weer buiten zit, kan ik volgende week ook weer wat langer in m'n bed blijven. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olvarit wortelhapje was het in dit geval, inderdaad zo'n babyhapje voor kinderen vanaf 4 maanden uit de supermarkt. Alleen begreep ik dat er nogal veel suiker in zit (logisch; in rauwe wortel zit ook al behoorlijk veel suiker voor een konijn), dus ik heb later een papje gemaakt van Supreme Science Selective biks en water. Dat vond ze ook erg lekker. En dat is eigenlijk nog makkelijker ook, omdat ik de biks toch al in huis heb, en ik die Olvarit normaal niet zou kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .