Ga naar inhoud

Nijn onder het mes


Kiwi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het was een kort, gebroken nachtje vannacht. Ik ben er een paar keer uit geweest om te kijken hoe het ging met Nijn. Elke keer de kruik ververst en verse kruiden neergelegd (die ik dan in mijn onderbroek en t-shirt in de tuin ging plukken :mdr:). Ze at elke keer een paar blaadjes basilicum en munt, maar niet echt van harte. Vanochtend vroeg lagen er zowaar zeven keutels in het hok, een pak van m'n hart! Toen had ze ook de paardebloembladeren op die ik de keer ervoor in het hok had gelegd. En toen ik zojuist weer beneden kwam had ze het bakje waar ik andijvie en wortelloof in gedaan had bijna leeg, lag het hele hok vol keutels, had ze gaten gemaakt in de handdoek waarin ik de kruik gewikkeld had waardoor de kruik half bloot lag en stond ze me echt aan te kijken met zo'n ondeugende blik van 'dat heb ik niet gedaan hoor'. :D

Ik vreesde vanochtend vroeg nog even dat het geven van Metacam een strijd zou worden, omdat ze niets in haar bek wilde laten spuiten (en ik haar ook niet in een houdgreep durf te nemen i.v.m. die wond aan haar buik natuurlijk), maar toen ze eenmaal een beetje geproefd had likte ze de rest zelf van het spuitje af.

Owwww, ik ben blij! :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeahhh goed nieuws!! Goed hoor! Nou, gelukkig "doet" alles het weer. Dat ze nu uit zichzelf ging eten, wijst er toch wel pp dat ze honger had, denk dat ze de rest van de dag wel wat meer gaat eten. Had ze ook al gedronken? Haha, en grappig van die kruik. Maar goed dus dat je geen bakje water had neer gezet, dat was dan zeker een waterballet geworden!

aangepast door Yvon
Typfoutje, het is nog vroeg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wordt een beetje recalcitrant; is nu de kranten in haar toiletje aan het verscheuren en graaft ook af en toe in de handdoeken die op de bodem van de kooi liggen (ik snap nu ook hoe die gaten in die handdoek komen en waarom de kruik vanochtend niet meer op z'n plek lag). Ik heb haar een stukje wilgentak gegeven, zodat ze misschien wat afleiding heeft. Ze is in ieder geval alweer een stuk levendiger dan gisteren, het gaat echt de goede kant op! :D

Wel heeft ze nu hele kleine plakkeuteltjes laten vallen, dus ergens zit er iets nog niet helemaal goed. Even afwachten nu of ze binnenkort ook weer hooi of Science Selective wil gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn zit nu met kooi en al in de ren bij Ko. Handdoek over de ren en handdoek over de kooi, zodat het niet te warm wordt in de zon. Ze snuffelen hevig naar elkaar en vinden het allebei hartstikke interessant, zo'n ander konijn in de buurt. Nijn at zowaar weer een paar hapjes andijvie en lijkt het wel naar haar zin te hebben. Ko snapt er niks van, wat die lompe kooi opeens in zijn ren doet, en bekijkt 'm van alle kanten. Ik denk dat het voor allebei wel beter is, dat ze een beetje afleiding hebben. Nijn ziet er in ieder geval al een stuk alerter en fitter uit dan toen ze binnen zat.

Jammer alleen dat dit niet 's nachts kan of als het gaat regenen, daar zou ik eigenlijk nog wat op moeten verzinnen, zodat ze de rest van de week ook bij elkaar kunnen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kiwi!

Wat fijn dat Nijn en Ko weer een beetje contact hebben, kan me voorstellen dat dat voor hun prettig is. Goed ook dat ze weer steeds wat meer gaat eten en drinken! Mijn Nijn gaat 25 juni, hoop dat het dan ook zo goed gaat... Ik begin er nu wel naar uit te kijken want ze is me toch aan het puberen en gefrustreerd :P.. Overal haar territorium afzetten en ze begint nu ook af en toe op haar mandje te rijden, en als ik die op haar rug leg is het al helemaaaal feest ;) hahahahaha!

Nou succes met de rest van het herstel, jullie zijn al een heel eind in de goede richting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, haar mandje! Daar had ze gelukkig geen last van, ze was alleen elke keer schijnzwanger, waarbij ze op het laatst ook de kont van Ko begon kaal te plukken.

Ik heb inderdaad ook wel het idee dat we het ergste achter de rug hebben nu. Ik houd haar dit weekend nog even goed in de gaten, en dan durf ik maandag weer met een gerust hart te gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik vannacht nog een kruik in haar kooi moeten leggen? Het is hier in de woonkamer nog 21 graden, en ze voelt niet echt koud aan of zo (ze is natuurlijk buitentemperaturen gewend). Ik ben de afgelopen nacht twee keer uit bed geweest om de kruik te verversen, maar mevrouw heeft volgens mij helemaal geen gebruik gemaakt van die kruik. Het lijkt mij een beetje onzinnig, maar misschien weet iemand een goede reden waarom ik het beter wel kan doen? Hoe lang zouden jullie het normaal doen, als ze dus wel tegen die kruik aan zou gaan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als ze toch gewend is buiten te zitten, en het bij jou binnen al 21 graden is, dat ze wel genoeg heeft met een lekker dekentje om op/in te liggen.. Je kan het natuurlijk altijd nog een extra nachtje volhouden met de kruik om er zeker van te zijn dat ze het niet mist, maar uit je berichten op te maken gaat alles voorspoedig! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is het ook goed dat het goed gaat met Nijn. Voor zowe lNijn als Kiwi en ik denk zelfs voor kiwi-lief.

kan me helemaal voorstellen midden in de nacht toch nog even opstaan want goh hoorde ik niet iets etc. Ik zou mezelf gek maken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .