Ga naar inhoud

Nijn onder het mes


Kiwi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Kiwi,

Ik zou dat keutelen toch maar goed in de gaten houden hoor, dat horen ze vrijwel meteen na de operatie wel weer te doen en zeker nog dezelfde dag. Mijn konijntje is nog niet eens zo heel lang geleden overleden na haar sterilisatie en waarschijnlijk omdat daar toen ergens een probleem zat. Ze keutelde toen ook niet en toen ik een nieuwe afspraak had gemaakt met de dierenarts was het al te laat.... Niet dat ik je bang wil maken hoor, het komt vast helemaal goed met je konijntje :D Maar ik wilde het toch even kwijt. Hoe oud is je konijntje trouwens? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is een jaar en drie weken oud. Ik houd inderdaad in de gaten of ze keutelt. Net nog even gekeken (ze zit in haar 'toiletje', dus het is lastig te zien, ook omdat ik haar niet wil wegduwen of oppakken nu), maar zo te zien heeft ze alleen nog maar 1 keer geplast, en dat was al vrij vroeg in de middag. Ik ben er zelf ook niet echt blij mee dat ze niet keutelt, en blijkbaar ook niet meer plast. Ze drinkt af en toe nog wel een beetje hooithee, maar heeft ook al een tijd niet meer gegeten. Pfff, ik vind dit echt niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet meteen bezorgd zijn als er de eerste uurtjes niks uit kwam hoor, maar bij mij is het toch fout gegaan en volgens mijn dierenarts hoort het vrij snel weer op gang te komen. En bij mijn konijntje ging er wel wat in, weliswaar via dwangvoeding, maar toch. Nogmaals, ik wil geen mensen bang maken hoor, maar dat was mijn ervaring nog niet zo heel lang geleden... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zowat hetzelfde voor gehad als ik eh ;) Baarmoeder er toch niet uit, overrompeld zijn, later toch maar terug bellen om te vragen om hem wƩl te verwijderen :yes: Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad hoor!

De wonde is iets groter (anders moeten ze slechts 1 of 2 sneetjes maken van een halve cm) maar Fluffie heeft toch echt niet meer pijn gehad .. 't Zal misschien inderdaad wel kloppen die nieuwe studies maar toch ..

Zo te horen gaat het best wel goed hoor! Fluffie ging hier ook netjes op het toiletje ;) Keutelen deed ze vanaf 's nachts ongeveer. Ze moeten wel eerst wat eten en de darmwerking moet terug goed op gang komen vooraleer ze keutels kunne produceren eh, 'n beetje geduld dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte me toch wat zorgen dat ze helemaal niks meer gegeten heeft sinds vanmiddag, dus ik heb net wat staafjes Supreme Science Selective aangelengd met water. Het stinkt naar vieze spinazie, maar Nijn fleurde meteen helemaal op toen ik het onder haar neus hield en heeft bijna drie theelepeltjes leeggelikt. Het bakje staat nu naast haar, zometeen even kijken of ze er ook zelf van eet (ik heb een handdoek half over de kooi gehangen, ze lijkt het donker wel op prijs te stellen, maar ik zie haar nu dus niet meer als ze in haar toiletbak zit). En anders sta ik vannacht wel een paar keer op om weer wat lepeltjes naar binnen te werken (ik hoef morgen toch niet te werken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh het komt vast goed!! En als je in spanning zit te wachten maak je het in gedachten veell erger dan het is.

Oh en ik had ergens gelezen dat drinkflesjes miss lastiger drinken zijn nu, en dat je beter eenbakje water neer kon zetten.

Had ik met Beau ook gedaan, en zodra die beter was had ie meteen een nieuwe bezigheid, nl het bakje water door zn kooi gooien en dan gaan springen op het plasje water :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muffin heeft gisteren 1 keutel neergelegd en heb haar 1 plasje zien plegen. Bij mij at ze vrij snel wortelloof. Vannacht ben ik 2 keer eruit geweest om te kijken hoe het met haar is en heb de kruiken ververt met heet water. Toen zag ik er al meer liggen. Ze heeft hier ook al wat hooithee gedronken wat ze ook erg lekker vindt en zo af en toe een sprietje hooi eten. Net heb ik de 2e doering medicatie toegediend en toen was ze bezig om van de witlof te eten. Het eten komt vanzelf weer opgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die bakjes water had ik ook gelezen, maar Nijn keek ernaar alsof ze absoluut niet snapte wat ze er mee moest. En ze drinkt gewoon uit een fles, dus ik heb het bakje maar weer weggehaald (zag meteen ook al een heel waterballet voor me in gedachten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze woont normaal dus altijd buiten, maar moet nu een week binnenblijven (i.v.m. vervuiling van de wond). Ze zit dus in een vreemd hok, op een vreemde plek, zonder haar maatje, dus alles is anders dan normaal. Het plekje waar ze nu graag ligt is in het toiletje, maar ja, om daar nou m'n kruik in te leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je haar maatje niet ook tijdelijk naar binnen halen om haar gezelschap te houden?

Konijnen knappen vaak sneller op als ze een soortgenootje om zich heen hebben...

Een ander konijn erbij stimuleert vaak ook tot eten...

Keutelen kan nog wel even duren na een castratie en biks is vaak het laatste waar ze aan beginnen.

Ik zou haar liever het bikspapje geven dan de olvarit. Olvarit bevat veel suikers en als ze straks ook nog met gas komt te zitten....

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef net al in een ander topic dat ik er wel over had zitten denken, maar dat het me (nu nog?) geen goed plan lijkt. Ten eerste wil ik (de komende uren in ieder geval) een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ze eet en keutelt, en dat kan natuurlijk niet meer als Ko er ook bij komt. Daarnaast heb ik een hok van 100x50 cm, en dat lijkt me niet heel erg ruim voor een konijn van 3 kilo en een van een kilo of 6, zeker niet als ze zoveel ruimte gewend zijn. Al vind ik Ko ook wel zielig hoor, die snapt er niks van waarom hij opeens alleen zit.

Ik denk dat ik haar kooi morgen misschien wel even in de ren zet, hebben ze toch allebei gezelschap.

aangepast door Kiwi
toevoeging laatste regel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef net al in een ander topic dat ik er wel over had zitten denken, maar dat het me (nu nog?) geen goed plan lijkt. Ten eerste wil ik (de komende uren in ieder geval) een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ze eet en keutelt, en dat kan natuurlijk niet meer als Ko er ook bij komt. Daarnaast heb ik een hok van 100x50 cm, en dat lijkt me niet heel erg ruim voor een konijn van 3 kilo en een van een kilo of 6, zeker niet als ze zoveel ruimte gewend zijn. Al vind ik Ko ook wel zielig hoor, die snapt er niks van waarom hij opeens alleen zit.

Ik denk dat ik haar kooi morgen misschien wel even in de ren zet, hebben ze toch allebei gezelschap.

Belangrijk om in de gaten te houden als je ze samenzet is, dat Ko niet gaat rijden op Nijn.

Er zijn hier al heel wat succes verhalen geweest waarbij een maatje erbij wonderen doet verichten...

Heb je geen panelen rennetje dat je tijdelijk aan de kooi vast kunt maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, mijn halve tuin is omgebouwd tot ren, dus ik heb nooit een panelenren nodig gehad. :P

Daarom bedacht ik net ook dat ik Nijn gewoon met kooi en al bij Ko kan zetten, in de ren, dan kunnen ze wel contact hebben maar kan Ko niet rijden (dat heb ik hem trouwens nog nooit zien doen) en heeft Nijn geen last van de stenen/stro/aarde/zand op de grond.

aangepast door Kiwi
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb myn konijnen ook direct bij elkaar gezet.. Voor myn gevoel was dit beter en Binky hield ook echt rekening met haar.. Liet haar veel met rust.

Ik had alleen als voordeel dat mijn konijnen al binnen zaten, en Nijntje zat niet in een kooi...

Iniedergeval fijn dat het tot zover goed met haar gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft net weer een paar blaadjes basilicum en munt op, en zelfs een paardenbloemblad. Als ik het voor haar neerleg eet ze niks, maar als ik het blaadje voor blaadje voor haar neus houd dan neemt ze af en toe wel wat (het paardenbloemblad pas toen ik het in kleine stukjes gescheurd had). Witlof en peterselie wil ze niet, terwijl ze daar normaal gesproken dol op is.

Ik ga zometeen naar bed, dan sta ik vannacht nog wel een keer op om haar kruik opnieuw te vullen (ze gebruikt 'm niet, maar goed, als ze het koud heeft ligt 'ie er in ieder geval) en nog wat blaadjes naar binnen proberen te krijgen. Er ligt nu van alles in haar hok, dus als ze trek heeft heeft ze het maar voor het uitkiezen. Ze heeft nu in ieder geval weer even wat in haar maag, dat vind ik toch wel een fijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .