Ga naar inhoud

29 december is het zo ver


Guus

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de knoop helemaal doorgehakt... 29 december wordt Guus gecastreerd!

Met trillende benen heb ik gebeld... vind het doodeng!

Hij krijgt een gasnarcose en ik krijg van de week een brief thuis met alle informatie voor de nazorg met onder andere dat hij naderhand niet op stro en zaagsel mag e.d.

Ik ben vergeten te vragen of hij pijnstilling mee naar huis krijgt maar dat ben ik wel gewend van de da dus dat komt helemaal goed! Ik ga gewoon niet weg zonder!

Mijn vriend en ik zijn de hele dag thuis en de dag erna ook dus de 29ste is een fijne datum!

brr erg spannend!!

Groetjes Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ons konijn Stip is bijna 2 maanden geleden ook gecastreerd. Ik vond het ook nogal spannend, maar het is allemaal erg meegevallen. Ik had hem tegen de avond opgehaald en de volgende dag liep ie alweer rond of er niks aan de hand was. Hij heeft trouwens bij de DA wel pijnstilling gehad, maar ik heb niks mee naar huis gekregen. Was ook niet nodig, hij at vrij snel weer. Nou, succes ermee, komt vast wel goed met Guus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook al meerdere malen meegemaakt en ook geen pijnstilling mee gekregen.

Mijn dierenarts maakt een kleine snede in het zakje, haalt het balletje eruit. Plaatst binnenin een hechting en de buitenkant lijmt hij geloof ik.

Meestal is het dan wel gevoellig tussen de beentjes maar, om ff een voorbeeld te noemen, huupie was na de operatie precies hetzelfde als er voor.. net of er niks gebeurd was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de brief is binnen!

Een kei nette brief!!

Ik zal hem wel gedeeltelijk overtypen!!

geachte client,

ma 29 december a.s. wordt uw konijn Guus verwacht op de dierenkliniek 'de bouverije' om een operatie te ondergaan. Wij als medewerkers van Dierenartsenpraktijk Breda doen ons best om Guus van een optimale zorg te voorzien. Natuurlijk speelt uzelf ook een belangrijke rol in de zorg voor en na de castratie.

De volgende punten zijn van belang;

* Guus hoeft niet nuchter gehouden te worden.

* Guus wordt bij ons verwacht tussen 8.30 en 9.00 uur. In overleg is het mogelijk uw konijn eerder of later te brengen.

* Breng Guus in een goed sluitend mandje, zonder hooi, stro, zaagsel of iets dergelijks maar met een handdoek.

* Indien Guus klachten heeft, meldt deze dan. Misschien is een behandeling noodzakelijk.

* Uiteraard wordt Guus voor de narcose lichamelijk onderzocht door de dierenarts. Mocht u daarnaast een pre-anaesthetisch bloedonderzoek op prijs stellen dan kan dit voor 39 euro 50.

Verder nog wat informatie over telefoonnummers etc...

Netjes he!!!

Ik had al een fijn gevoel over de DA maar krijg het nu steeds meer!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, netjes.

Mijn DA gaf me een soortgelijke brief mee voor de nazorg, dat geeft je wel een goed gevoel maar zorg er toch altijd voor dat ALLE vragen die je hebt goed beantwoord worden, en niet alleen maar die vragen die op een standaard formulier beantwoord worden!

Veel succes alvast, het is gepiept voordat je het weet en je merkt waarschijnlijk nauwelijks iets aan Guus, wat betreft de ingreep zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

jajaja ik doe mijn best!!!

Laatste keer dat ik mijn konijn (vorige konijn) bij de DA achter moest laten was het de laatste keer dat ik hem levend gezien heb... die moest voor haken aan zijn kiezen geholpen worden...

Heb dat dus steeds wel in mijn achterhoofd... maar probeer er niet aan te denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx!

Guus had vannacht zijn voer niet op... alleen zijn groente! Net of hij het aanvoelde!! Ik heb hem vanmorgen nog groente proberen te geven maar dat heeft hij dus ook niet op... heb hem dus maar wat extra snoepjes gegeven!

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan... ben echt kei zenuwachtig! Echt erg!!

Moet steeds aan Charly denken toen ik die daar bracht! Ik weet... het is onzin en maar een kleine ingreep maar toch... ik vind het dood eng!!

Ik krijg aan het einde van de ochtend of begin van de middag een telefoontje...

Startman... jij ook veel succes vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Guus is weer thuis!

Hij is zo suf als de pest! In de auto viel hij steeds om, ook als we gewoon rechte stukken reden! Was echt heel zielig!

Nu ligt hij suf te wezen in zijn kooi! Hij ligt met zijn hoofd verscholen onder de wilgenbrug. Hij ligt lekker te liggen! Ik heb alle lekkernijen in zijn kooi gelegd met de hoop dat hij er wat van gaat pakken!

We hopen en duimen verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .