Ga naar inhoud

SNEL advies !!


Claire

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een konijn syfilis gehad en die kreeg eerst een zalfje dat hielp goed totdat je er mee stopte en dan kwam het weer terug.

Daarna idd 5 weken een injectie gehad en het was eindelijk weg.

Waarschijnlijk is dat zalfje op basis van penicilline geweest. In dat geval kunnen de symptomen wel verdwijnen, maar blijft de infectie zitten. Later komt het dan terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even een klein beetje off topic. Terwijl ik zocht naar wetenschappelijk werk over de juiste behandeling van syfilis bij konijnen kwam ik een artikel tegen van een redelijk recent Japans onderzoek. Daarin komt naar voren dat er nog een ander antibioticum is dat goed tegen syfilis werkt en dat gewoon oraal kan worden toegedient: chloramphenicol, een breedspectrum antibioticum. Voor wie zin heeft om een moeilijk stuk diermedische tekst te lezen, hier is het artikel te downloaden http://www.jstage.jst.go.jp/article/jvms/66/10/1301/_pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het antibioticum al open hebt gemaakt, zou ik de kuur wel afmaken. Ik heb het even voor je nagekeken, en de bacterie die bij jou konijnen syfilis veroorzaakt hoort bij een bepaalde groep, en de ab die jij hebt meegekregen pakt de meeste bacterien uit de groep wel aan. Of het die specifieke bacterie van de syfilis ook aanpakt weet ik niet, dat kan ik niet vinden. Maar als je het al open hebt gemaakt zou ik het toch proberen, anders is het sowieso weggegooid geld.

He ja laten we het konijn even als proefkonijn gebruiken, of het werkt weet ik niet, altijd leuk om er iets in te gooien waarvan je weet dat het waarschijnlijk niet werkt en wat behoorlijk zwaar is voor de darmen, in plaats van te luisteren naar iemand die er ervaring mee heeft.

Ik geloof dat Danja over de rug van een konijn haar gelijk wil halen, ik heb het hele verhaal van cindy van dichtbij meegemaakt en ik weet dat de baytrill niet gaat werken, althans niet om het helemaal te genezen, de symptomen verdwijnen even en daarna komen ze weer.

Maar als je het al open hebt gemaakt zou ik het toch proberen, anders is het sowieso weggegooid geld

Stel je voor ik heb oorpijn en krijg medicijnen die eventuele bijwerkingen hebben voor mijn teen, laat ik het dan toch maar nemen anders zonde van het geld.

Sorry Danja ik heb mij een hele tijd ingehouden, maar waar ben je in godsnaam mee bezig. Ik krijg echt het idee dat je je gelijk wilt halen, ten koste van het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dat zalfje op basis van penicilline geweest. In dat geval kunnen de symptomen wel verdwijnen, maar blijft de infectie zitten. Later komt het dan terug.

Ik weet helaas niet meer welk zalfje het was. We dachten eerst nl dat Snuf een wondje op haar lip had. Tot het steeds terugkwam en op een gegeven moment haar oograndjes en geslachsdeel ook rood en opgezet waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar een konijn is geen knaagdier ik ben niet zo bekent met dierenartsen wandt mijn nijnen hebben haast nooit wat (afkloppen op houtentafel) het enige wat hier gebeurt is het enten en nakijken, en overigens er heen als ze wat hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog iets: deze dierenarts heeft veel verstand van KNAAGdieren werd er ergens gezegd. Maareh, een konijn is toch geen knaagdier?

Heel scherp ;) Maar ik denk dat een dierenarts met verstand van knaagdieren ook wel het eea van konijnen zal weten, ten eerste omdat dat hand in hand gaat en ten tweede omdat konijnen nauw verwant zijn aan knaagdieren en er veel op lijken (meer dan op katten en honden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd heel moeilijk als elke da wel een fout maakt met konijnen.

aangezien ze niet onder de knaagdieren vallen denk ik wel dat er in de toekomst da's moeten zijn die ook studeren voor het konijn zeg maar. snappen jullie?

konijnen worden nu nog populairder als huis dieren dus het moet eens gebeuren

niet konijn kundige maar alle dierenartsen moeten medicijnen ect. in huis hebben voor konijnen. zo zie ik het :) of zeg ik nou iets heel verkeerds?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow, wat hebben jullie veel gezegt zeg ! :) haha,

ja ik heb het flesje al gistere open gemaakt,

en gister meteen gegeven, en vanochtend weer, ik mag ook hopen

dat het werkt. Maar die DA daar ( De heikant ) weten veel van konijnen af zeiden ze,

maar als het idd niet werkt hebben hun ook weer iets geleerd, we hopen het beste maar :) en het idd wel lullig als het niet werkt, weg gegooid geld, maarja , het is eenmaal zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toch zijn konijnen zeer moeilijke dieren om te behandelen.....op de juiste manier daar vergissen veel da zich in....

Ik denk dat een beetje van twee kanten werkt, aan de ene kant zijn konijnen misschien moeilijker te behandelen dan katten en honden maar aan de andere kant scheelt er ook erg veel aan de kennis van dierenartsen. Kijk nou alleen maar eens naar deze casus, een konijn met syfilis is helemaal niet moeilijk te behandelen. Alleen als je de verkeerde medicijnen voorschrijft, dan kan het een slepende zaak worden.

aangepast door kelly1986
foutje ;) verkeerde knop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een beetje van twee kanten werkt, aan de ene kant zijn konijnen misschien moeilijker te behandelen dan katten en honden maar aan de andere kant scheelt er ook erg veel aan de kennis van dierenartsen. Kijk nou alleen maar eens naar deze casus, een konijn met syfilis is helemaal niet moeilijk te behandelen. Alleen als je de verkeerde medicijnen voorschrijft, dan kan het een slepende zaak worden.

Dat ben ik helemaal met je eens... Helemaal als je ook nog bedenkt dat mensen met syphillis ook met benzyl penicilline injectie IM behandeld worden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Claire: Laat jou da mijn da (Dierenarts Scholten te Eindhoven) maar eens bellen. Hij is bekend met syfilis bij konijnen, hoe te behandelen en ook bekend met preventief behandelen. Dan hou je het ook in dezelfde provincie. Misschien dat dat lichtelijk scheelt ;) Hoe is het nu met de nijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een beetje van twee kanten werkt, aan de ene kant zijn konijnen misschien moeilijker te behandelen dan katten en honden maar aan de andere kant scheelt er ook erg veel aan de kennis van dierenartsen. Kijk nou alleen maar eens naar deze casus, een konijn met syfilis is helemaal niet moeilijk te behandelen. Alleen als je de verkeerde medicijnen voorschrijft, dan kan het een slepende zaak worden.

Wat me ook opvalt (ja ik ben de laatste tijd nogal wat verschillende DA's tegen gekomen, dat heb je als je niet weet welke nou konijnkundig is en dan heb ik het nog niet eens over de weekenden) is dat vooral oudere DA's echt zoiets hebben van 'het is maar een konijn' en dat ze zich er ook niet in wíllen verdiepen.. Nu zeg ik niet meteen dat dat bij elke (oudere) DA zo is hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenvrouwtje,

Ik vind het jammer dat je op deze manier reageert.

Ik heb alleen gezegd dat Penicilline ook een antibioticum is, en dat Claire het zou kunnen proberen met het middel dat ze nu heeft als ze het al geopend heeft, omdat ze al problemen heeft met haar ouders over het geld en niet meer naar haar DA of een andere DA mag. Ze vinden het al duur die 50 euro en als zij het niet probeert zien zij dat wel als weggegooid geld. Als ze het probeert en het werkt niet, of het komt terug, en haar ouders zien dat zelf, mag ze misschien wel naar haar DA, of een andere, voor het goede middel. Geld maakt voor mij niets uit, en voor jullie misschien ook niet, maar Claire woont nog thuis en kan niet alles doen wat zij wil, haar ouders gaan uiteindelijk over het geld. En of Claire het middel nu wel of niet geeft dat is natuurlijk iets dat Claire zelf moet beslissen. Ik heb ook nergens gezegd dat ik denk dat Enrofloxoral Drops gaan helpen, integendeel zelfs, lees maar een stukje terug.

Jammer dat je deze dingen zegt, zo zit ik niet in elkaar, ik hou juist heel erg veel van dieren en zou zoiets nooit doen, maar dat kun je ook niet weten, want je kent mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

Het gaat goed met de nijnen, ze slikken het goed door,

en het lijkt dat het werkt :)

het meeste rood bij dribbels neusje is al weg,

maar ik hoop dus dat alles weg gaat, Oja,

De DA heeft terug gebeld en zei dat ze daar mee beginnen,

met die ab. En als ik meteen met penseline begin kan het konijnen

dood gaan zei de DA, En hij zei ook dat ik niet alles moet geloven

op internet :s maarja, raar, maar het lijkt te werken,

ik weet het niet zeker, maar wacht gewoon af :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad niet zomaar alles geloven wat je op het internet leest, dat klopt. Maar hier is het toch een beetje anders, als iemand hier zware onzin neerzet zijn er altijd wel mensen die dat opmerken en verbeteren.

Penicilline gaan konijnen niet dood aan, MITS het via een injectie onder de huid wordt gegeven. Penicilline via de mond kunnen konijnen slecht tegen en kunnen ze inderdaad aan dood gaan. Dat de ab werkt is niet zo verassend, maar het pakt waarschijnlijk alleen de symptomen aan. Dan lijkt het nu wat beter te gaan, maar de bacterie blijft dus krijgen ze later weer problemen. Als je zoekt naar de behandeling van syfilis bij konijnen, kom je overal tegen dat ze penicilline injecties moeten krijgen. Niet alleen op 'zomaar' websites, maar ook bijvoorbeeld in het Merck Veterinary Manual, een belangrijk handboek voor diergeneeskunde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .