Ga naar inhoud

SNEL advies !!


Claire

Aanbevolen berichten

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar claire als jij er niet om gevraagd had bij deze da had je weer een gewoon ab keurtje gekregen....

Dit zou wel een konijn kundige vraag zijn voor een kundige dieren arts hoe ie deze ziekte behandelen zou......Wat in mijn ogen een must zou zijn.

Denk je ? ze begonnen met ab, de DA zei als je meteen met penseline begint kan je konijn dood gaan ! maar het is nou bijna weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

penseline begint kan je konijn dood gaan .............

Die opmerking he heel onkundig van deze da.Staat hopelijk niet bij ons hier als kundige da?Je dieren arts had moeten weten dat de ab kuur die jij kreeg dit nooit kan genesen.

Dat vind ik het grote nadeel van de lijst hier... Iedereen kan een DA erop zetten, of die nou echt konijnkundig is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al in dat topic gezegt,

dat het dus niet konijnkundig is, hier de foto's

van het neusje en geslachtsorganen :)

Toen:

Foto-A336N7YO.jpg

Nu:

Foto-MC6OUJD7.jpg

Toen:

Foto-74GBWC33.jpg

Nu:

Foto-4HKEELPO.jpg

Dit is van zwerver de bovenstaande foto's zijn van Dribbel.

Bij zwerver had hij ook kortjes bij ze bekje, dat is allemaal weg :)

hier een foto van zwerver zijn geslachtdeel:

Foto-YJEPKFBC.jpg

Ik hoor het wel. Kei bedankt ! dat je me geholpen hebt Bunny Bunch Shanty

Als ik hier niet was wist ik ook niet wat er me te wachten stond.

Het kon alleen maar erger worden. En als ik niet om penseline heb gevraagd

dan had het ook nooit geneest, en ik wist het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende soorten antibiotica, dat de ene ab wel werkt en de andere niet heeft te maken met de ziekteverwekker. Verschillende bacteriën zijn gevoelig voor verschillende antibiotica. De ene bacterie zal bijvoorbeeld geen enkel probleem hebben met enrofloxacine (Baytril, Enrofloxoral) maar doodgaan aan een bepaalde penicilline, terwijl een andere bacterie helemaal niet tegen enrofloxacine kan en daar gelijk aan dood gaat. Daarom werkt de ene ab wel en de andere niet, terwijl het toch allemaal ab is.

Sommige ab zijn zogenaamde 'breedspectrum antibiotica', dat betekent dat ze tegen veel verschillende bacteriën werken. Andere antibiotica zijn weer 'smalspectrum antibiotica' wat betekent dat ze tegen veel bacteriën niet werken maar tegen enkele bacteriën juist wel. Daarom is het in gevallen waarin ab niet lijkt aan te slaan verstandig om uit te zoeken om welke bacterie het precies gaat zodat je een ab kunt gebruiken waarvan bekend is dat het zeker werkt tegen die specifieke bacterie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .