Ga naar inhoud

SNEL advies !!


Claire

Aanbevolen berichten

Ik had al een tipic geopent van Dribbel.

Van dat die een kapot neusje heeft. Ik maakte me erge zorgen.

En mijn zus heeft een uitlaadhondje ( Bobbie ) en dat baasje ervan heeft 2 zoons. 1 zoon is een dierenarts, die was vandaag weer thuis. Ben dus naar hem toe gegaan.

Ik maakte me dus erge zorgen en ben met Dribbel én Zwerver

naar hem toe geweest. En het neusje is erg ontstoken.

Bij Zwerver is het maar eeen héél klein beetje. Ik moet ze uit elkaar zetten, ik ben er nu kapot van dat ze uit elkaar moeten. Ik heb ze nu apart gezet, ik wil ze weer bij elkaar zetten, maar dat mag niet van me zus. Ik wil dat niet omdat ze elkaar erg mogen. Ze wassen elkaar, liggen áltijd bij elkaar, en nu in een keer zitten ze alleen. Ik moet er mee naar de DA. Dat ga ik maandag meteen doen. Want morge is mijn dierenarts niet open. De naam is ' De Heikant '. Ik wou eerst in Vorstenbosh gaan, maar die is erg goedkoop, en Rob ( die zoon, de dierenarts ) die zegt dat de Heikant veel meer van knaagdieren af weet. Is ook veel duurder maar dat maakt me even helemaal niks uit. Ik ga maandag meteen uit school naar de dierenarts. Ik wil dat de dierenarts zó konijnkundig is. Maar mijn vraag is:

Mogen ze bij elkaar blijven ?

Als ze uit elkaar moeten kunnen ze laten weer bij elkaar ?

Ik ben erg overstuur, wil dat ze graag weer bij elkaar gaan, nu zitten ze zoo alleen, dus reageer snel.

Hoop te horen van jullie.

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou kijk, het is niet door vechten, ik weet niet waarom, ze doen álles samen, en de kontjes van allebei zijn ook erg ontstoken, en bij Dribbel de voedster is heel het neusje ontstoken, kortjes en roze en dik. Ik moet ze apart houden omdat ze anders elkaar nog meer kunnen besmetten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen syphilis

Konijnen Syphilis:

Wordt veroorzaakt door de bacterie treponema cuniculi.

Besmetting gaat via dekken of door direct kontact meestal voedster jong.

Het is dus een geslachtsziekte die ook kan optreden bij dieren

die nog niet gedekt zijn en of hebben.[Die dus ook alleen in hok zitten zonder soortgenoten]

Het komt steeds vaker voor dat dieren het krijgen in jonge leeftijd!!!!!!!!

die ook alleen in een hok zitten.

De jonge dieren hebben vaak alleen neus problemen en geen geslachts

misvorming of verdikking.

De dieren vertonen roodheid , zwellingen en later soms pus rond geslachts

organen en anus.

Ook zwellingen /korstjes op neus ,lippen ,oogleden is mogelijk.

LET OP: er komen tevens symptoomloze dragers voor,die gedurende stress

situatie ziek kunnen worden.

En of het door geven zonder de syphilis te uiten.

Diagnose: bloed onderzoek

Ziekte beeld

incubatie tijd 20-72 dagen

Behandeling bekend geen enkele ab werkt!!! maar o.a

1 keer per week 5 weken lang benzyl penicilline 20-25 mg per kilo

of

proxaine 1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar.

met deze behadelingen zijn reeds goede resultaten behaald.

Met volledige genesing.

Alleen veel dieren artsen herkennen het helaas niet altijd.....................

hier onder de foto's: Na behandeling was dit konijn binnen 3 weken helemaal

weer goed en van de ziekte af.

siffylis%20(1).jpg

neus korst laat los van neus.

siffylis%20(2).jpg

Hier boven ziet u ook pus vorming bij de neus.

siffylis.jpg

De korst staat helemaal naar voren.

Binnen 3 weken was dit konijntje genesen met de wekelijkse behandeling.

Hier onder nog een voor beeld.

konijn%20met%20syfillus%20c%20richt.jpg

Hier onder 1 week na de behandeling.

konijn%20met%20syfillus%20na%201%20week%20behandeling.site.jpg

De ervaring is dat alle konijnen te zijn genesen van syphilis.En zeker weer voor de fok gebruikt kunnen worden.

cindy

Ziekteverschijnselen:

Het is een chronisch verlopende ziekte, waarbij doorgaans zeer weinig ziektetekens opvallen. De geslachtsorganen, vulva, penis, testikels zijn gezwollen en rood. Later doet zich een waterig en verder een etterig secreetvorming voor. In vergevorderde stadia kunnen zich dergelijke gezwellen ook op lippen, oogleden, oorbasis enz. voordoen. De verspreiding geschiedt door de dekking, doch ook door belikken. De incubatietijd is lang en schommelt tussen 20-72 dagen. De infectie kan ook latent blijven en ter gelegenheid van kwetsuren of verwondingen tot uiting komen

Zien de neusen er zo uit claire?

Let op de medicijnen staan er alleen bij vermeld indien de da er niet uit komt kwa behandeling.

Men kan zelf niet aan deze medicijnen komen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeker weten, zeker bij de vierde foto, zo ziet het er ongeveer uit, en bij zwerver is het idd kei rood, en dik, en er komt etterig iets uit, bij Dribbel is het voorral zijn neus, dus bij de vierde foto, daar lijkt het zééééér op, wat moet ik doen, moeten de konijnen dan uit elkaar blijven ? zwerver heeft het niet bij zijn neis, maar het een klein beetje bij zijn linker ooglid, en bij zijn plasser is het dus rood, dik, en bij het lipje 1 kortsje, wat moet ik doen ? ik moet van de computer af, ik lees het morge allemaal. Ik mag niet meer bellen en naar de Da.

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vaak foto's gemaakt, maar niet duidelijk, ik mag ze niet van me zus bij elkaar zetten :( hoe graag ik het ook wil, bel nu de DA. Ik ga naar De Heikant, is wel duurder in het weekend als ik in het weekend ga. Ik heb even de foto's op de pc. het is alleen van Dribbel, heb geen foto's van Zwerver, maar het kontje is bijna het zelfde

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jouw zus nodig eens mee moet lezen als jij hier bent.. Het is nu al een aantal keer voorgekomen dat zij iets wil doen of vindt dat iets moet wat compleet tegen het advies van hier in gaat.. Ze hebben allebei hetzelfde nu, nu ze ziek zijn hebben ze juist behoefte aan elkaar, ze kunnen elkaar niet meer besmetten, dat is al gebeurd.

Goed dat je naar de DA gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel zo de DA, als het mag van me moeder, britt zegt:

Rob zei dat we ze uit elkaar moet zetten omdat het bij Dribbel erger word. Maar ze moeten uit elkaar blijven, ik doe wat hij zegt.

Ik ben er weer. Ik wil dat ze bij elkaar komen, maar als ik verder zeur krijg ik weer ruzie met mama, en papa, heb al weer erg veel rusie,

De foto's

Foto-A336N7YO.jpg

Foto-RT8EQVD4.jpg

Foto-74GBWC33.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de DA kan beoordelen of het daadwerkelijk syfilis is, al heeft het er wel veel van weg. Het kan nooit kwaad om die naam even op een briefje te schrijven en de da er op te wijzen dat het een mogelijkheid is. Maar uiteindelijk kunnen wij van een foto zo 1-2-3 niet even een diagnose stellen. Een goede dierenarts is trouwens wel op de hoogte van het bestaan van deze ziekte hoor :)

En goed dat je ze bij elkaar hebt gezet! Zoals al eerder is aangegeven, laat Britt eens meelezen hier. Zij kan volgens mij nog heel veel leren over konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn nijnen had ook ooit syphilis en dat resulteerde ook in korsten op de neus en rond de vagina... Mijn eerste twee(!!!)DA's herkenden de ziekte niet eens maar de Beerendonck in Nijmegen gelukkig wel...Kuurtje gekregen en is binnen no time perfect geheeld...Toen kreeg haar partner het ook en moesten we weer een kuurtje halen...gelukkig is het daarna niet weer ook terug overgeslagen op haar....Konijnen lijken er niet echt last van te hebben maar het kan wel degelijk schrijnen en lastig zijn voor je nijnen. Je hoeft ze idd niet uit elkaar te halen, als ze beide al besmet zijn...Maar toch even laten checken bij de DA of het wel syphilis is...

Altijd lastig, eigenwijze familieleden die het beter denken te weten :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de DA gebeld, ze zeggen dat ik maandag kan langskomen :s

Nu zijn ze gesloten, alleen voor spoed gevallen zijn ze open.

Ik heb de ziekte gezegt, ze kenden de ziekte gelukkig wel.

Ik ga maandag meteen uit school naar de DA. Ze gaan dan kijken.

Om te laten kijken wat voor ziekte het is. Ik laat het jullie weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet, het is al erg lang geleden dat Dribbel 1 keer gedekt was, maar dat is al héél erg lang geleden, van dat er maar 1 jong kwam, en die bleef vast haken, en het plassertje was opgezwollen, medecijnen gekregen, werkte niet, even later weer medicijnen gehaalt, en werkte weer niet, en nu heeft ze het neusje ook in een keer, ik had er erg veel spijt van dat ik het had gedaan, en ik wou graag een nestje, toen het met Dribbel niet lukte deed ik het met Miep, maar dat nestje is helaas overleden, ze hebben me hier op BB vertelt dat ik het niet moet doen, ik heb het daarna ook niet meer gedaan, er zijn als te veel konijnen op de wereld, vaak belanden ze op straat of op Kinderboederijen, en in de opvangs omdat ze geen tijd meer hebben of de kinderen kijken er niet meer naar om. Ik had er erg veel spijt van, maar ik ga ook nooit meer een nestje maken, want de rammen zijn gecastreerd, en Miep is al een tijd overleden helaas, maar ik denk dat het daar komt, het plassertje van dribbel geneest maar niet, en de dierenarts zegt dat het ook niet meer geneest, heb al vaak medicijnen gehaald, maar werkt elke keer niet, het blijft het zelfde, alleen het neusje. Dat is erbij gekomen, ik maak me erge zorgen om haar, maar ik denk dus dat het door dat dekken komt, maar dat is al erg lang geleden, dat plassertje heeft ze dus al erg lang, maar ik ga maandag weer naar de Dierenarts ga medicijnen dus halen voor het neusje en voor de plassertjes. Ik hoop dat alles weer geneest. Maar dat plassertje geneest blijkbaar niet meer zei de dierenarts in Vorstenbosh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geneesd dan dus wel.....

Duidelijk verhaal clair om maar weer aan te tonen dat veel da´s er niks van weten.....De ziekte en de symtomen.

Maar als je voedster het na de dekking heeft gekregen is ze vermoedelijk besmet geraakt door de ram.En zei kan het andere konin weer besmetten of door de daad of door neus kontact.....Daar bij had ze jongen gekregen krijgen die het bij hun geboorte mee van moeders.En zo gaat het rondje verder.

Dit zijn hele belangerijke dingen om te weten.Zeker aangezien ik zelf konijnen fokker ben.Maar ik heb er alle vertrouwen in dat als je maandag gaat dat het goed gaat komen.Met de behandeling cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .