Ga naar inhoud

SNEL advies !!


Claire

Aanbevolen berichten

  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hha :) maar het is tog wel ab ? de DA zegt ook dat het ab is, en je zegt zelf dat alle ab's niet aanslaat op die ziekte :) Hha, maarja, maar ik hoop het ook, anders ga ik gewoon terug :):) Ben je nu moe van het schrijven ? en blijven zeggen dat het geen ab is :):) Hahah :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penicilline is een aanduiding van een groep van antibiotica, maar niet elk antibioticum is Penicilline.

Het klopt dus dat penicilline ook een soort antibiotica is, máár het is een aparte groep binnen de AB's.

Niet elke antibiotica is dus een penicilline.

Buiten de soorten die Cindy al noemde is bijvoorbeeld amoxicilline ook een penicilline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penicilline is een aanduiding van een groep van antibiotica, maar niet elk antibioticum is Penicilline.

Het klopt dus dat penicilline ook een soort antibiotica is, máár het is een aparte groep binnen de AB's.

Niet elke antibiotica is dus een penicilline.

Buiten de soorten die Cindy al noemde is bijvoorbeeld amoxicilline ook een penicilline.

Precies, dat is wat ik bedoelde en schreef:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer, maar ik ga écht wel terug als het niet werkt, zonde maarja, ( van het geld dan ) maar wil gewoon dat me beestjes beter worde, als je dieren neemt moet je er ook voor zorgen ( doe ik ook hoor :) ) maar als ze ziek zijn moet je naar de DA, maar moe gaan, lees morge allemaal wel wat er nog geschreven is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penicilline is een aanduiding van een groep van antibiotica, maar niet elk antibioticum is Penicilline.

Het klopt dus dat penicilline ook een soort antibiotica is, máár het is een aparte groep binnen de AB's.

Niet elke antibiotica is dus een penicilline.

Buiten de soorten die Cindy al noemde is bijvoorbeeld amoxicilline ook een penicilline.

Dus met andere woorden: Een koe is een dier, maar niet ieder dier is een koe? (even in niet-medische mensen taal?) (Koe: penicilline, dier: AB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk antibioticum heeft andere bestandsdelen. Bepaalde bestandsdelen in een antibioticum zijn noodzakelijk voor het bestrijden van een ziekte. In dit geval bevat de penicilline dus de juiste bestandsdelen tegen syfilis.

Wat je toch in een maand tijd kunt leren na het gebruiken van 4 verschillende antibiotica (waarvan 1 niet werkte, 2 waarvoor ze blijkbaar een allergie had en 1 die nog uitgeprobeerd wordt maar nog altijd niet aanslaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, ik ga liever voor de koelkast :lol:

of een mini:party:

Maar alle gekheid op een stokje clair is er maar mooi klaar mee.

Ze weet nu wel dat ze zeker geen 2 e ab keur moet nemen met drops of batryl.

maar dat het een van de andere onder ab vallende penecelines moet zijn...

Maar als de da dit al voor schrijft zegt dit heel wat over haar onkundig heid spijtig genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Claire was zou ik wel nu vragen of de medicijnen omgeruild kunnen worden voor de goede. Want is het niet zo dat de ab wel voor een tijdelijke verbetering kunnen zorgen?

Ik heb ook een konijn syfilis gehad en die kreeg eerst een zalfje dat hielp goed totdat je er mee stopte en dan kwam het weer terug.

Daarna idd 5 weken een injectie gehad en het was eindelijk weg.

Nu kan je misschien nog de medicijnen ruilen voor de juiste, als je het eerst op maakt lijkt het alsof het werkt en dan is het idd weggegooid geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Claire,

Als je het antibioticum al open hebt gemaakt, zou ik de kuur wel afmaken. Ik heb het even voor je nagekeken, en de bacterie die bij jou konijnen syfilis veroorzaakt hoort bij een bepaalde groep, en de ab die jij hebt meegekregen pakt de meeste bacterien uit de groep wel aan. Of het die specifieke bacterie van de syfilis ook aanpakt weet ik niet, dat kan ik niet vinden. Maar als je het al open hebt gemaakt zou ik het toch proberen, anders is het sowieso weggegooid geld. Meestal geven ze penicilline bij syfilis bij konijnen, maar dat is gevaarlijk als je het oraal geeft, dat gaat dan via injecties, misschien dat jou da wel weet of dit werkt en jou dit heeft meegegeven omdat ze dat makkelijker vindt. Ik hoop voor je dat het werkt. En als het dat niet doet, heeft je da ook iets bijgeleerd;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hier voor leest yvonne is de da niet mee werkend en gebruikt dit altijd als behandeling......En wij fokkers hebben niet voor da gestudeerd dus ja....

Mmm, en dan maar hopen dat hij de fout wil toegeven als het niet werkt he......

Nou ja, succes met de nijntjes Claire en als het straks niet werkt laat hem dit maar eens lezen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .