Ga naar inhoud

sience selective


sandra1

Aanbevolen berichten

Verschillende meningen mogen er toch zijn?

Ik gaf altijd SS en heb hier goede ervaringen mee, maar volgens mij is dat het discussiepunt ook niet.

Ik kan me goed voorstellen dat een fokker het echt merkt in de portemonnee!

En denk dat ze zich ook wel in kunnen leven in ons, misschien moet het juist andersom? Moeten degene met huisdieren zich even inleven in een fokker/opvang.

Neem als voorbeeld even Aniek.

Ik ben zelf bijv. bij haar thuis geweest en als je al haar nijntjes ziet, snap je wel dat SS minder belangrijk is dan een eventueel dierenartsbezoekje! Ze heeft 12 hokken ofzo (vul me maar aan Aniek :P). En haar eigen +/- 15 nijnen en ze vangt regelmatig dieren op die ziek zijn of afgedankt... de zieke dieren krijgen gewoon alles wat wij voor onze huisdieren zouden doen (dierenarts enzo) en het gebeurt ook nog regelmatig dat er veel geld in een diertje wordt gestoken dat ook nog overlijdt! Een opvangertje.

Als je je zoiets toch juist inbeeldt, snap je toch dat het echt te merken is in de portemonnee?

Voorbeeld:

wij hebben 4 konijnen en er gaat gem. 10 kg voer door in een maand.

Met Kasper Fauna doe ik dus 2.5 maand want die zak is 25 kg (en een derde van de prijs).

Aniek heeft 4 a 5 keer zoveel konijnen... en die eten dus 4 a 5 keer zoveel...

Dus zeg maar 40 kg in de maand..

Dat is 130 euro SS, of net 20/25 Kasper Fauna.

Wat houd je over? Juist, een castratie of een andere spoedbehandeling van een nijn in het weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De tweeling is erg gelukkig samen EN eten SS...

Soms zou ik willen dat de fokkers hier zich een beetje meer inleven met de gewone liefhebbers. Dit is en blijft een forum voor mensen die konijnen/knaagdieren als HUISDIEREN hebben en dat daar andere gewoontes en gebruiken mee gepaard gaan is alleen maar normaal.

Ik zeg niet dat ze en gelukkig zijn en SS eten, maar ik vang ook konijnen op! Ik ben niet alleen leuk fokker en dan heb je veel castratiekosten, dus ja ik bespaar liever mijn geld uit zodat konijnen samen gelukkig kunnen zijn dan om een superdure biks te kopen, terwijl kasper faunafood of hope farms zeker minstens zo goed zijn. Mensen die SS wilen voeren prima, maar hier word meermaals geschreven dat SS de beste biks is die er is, terwijl dat helemaal niet bewezen is en ook niet te bewijzen is. Er zijn zat konijnen die oud worden op bijvoorbeeld kenner en konijnen die vroegtijdig dood gaan op SS. Het is niet zo dat je konijn minder oud zal worden op Hope Farms.

[edit]Zie nu Dommels reactie en dat bedoel ik waarom ik zo beroerd werd van de reactie dat er gelachen werd om wat betreft uitbesparen voor dierenartskosten. Zo heb ik Furby gered van iemand op marktplaats na een behandeling a 130 euro is hij nog doodgegaan 2 weken later ook, 2 weken terug een ram laten castreren, hij ging dood na castratie weer 43 euro. Het ging me dan ook voornamelijk om de bespottelijke uitlachende reactie[/edit]

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende meningen mogen er toch zijn?

Ik gaf altijd SS en heb hier goede ervaringen mee, maar volgens mij is dat het discussiepunt ook niet.

Toch wel hoor..

DIT is het discussiepunt:

Kan je sience seletive ook als voer geven.Want de dierenarts zegt dat het goed voer is.maar hier lees ik dat het voor zieke dieren is.Want als je het als voer kan geven dan denk ik daar over om over testappen daar op.

Het is mischien wel duurder maar ook beter dan geen merk voer.of eigenmerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging me dan ook voornamelijk om de bespottelijke uitlachende reactie[/edit]

Je bent gewoon beledigd...zeg dat dan.

Ik moest er ook om lachen zoals Rian het schreef..

Dat heeft overigens niets met uitlachen te maken..

Soms moet je gewoon lachen om hoe iemand iets zegt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lach je toe..

Je hebt het perfect geschreven..moest het alleen 2 keer lezen..

Maar als SS te duur is (best begrijpelijk) kunnen mensen dat toch best gewoon zeggen i.p.v allerlei bijkomstigheden erbij te bedenken ?

Hier krijgt alleen Polle het..

Voor de andere konijnen vind ik het te duur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zonder zever... Als ik de kosten van ss vergelijk met groenvoer...dan is dat echt verwaarloosbaar... Ik doe ongeveer 3 maanden met een zak SS van 36 euro, dat is 12 euro per maand...en ik heb grote konijnen... Ok, met goedkoper voer zit je dan aan de helft,maar wat koop je voor 6 euro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik even antwoord geven op wat Sandra nu eigenlijk vroeg...

Kan je sience seletive ook als voer geven.Want de dierenarts zegt dat het goed voer is.maar hier lees ik dat het voor zieke dieren is.Want als je het als voer kan geven dan denk ik daar over om over testappen daar op.

Het is mischien wel duurder maar ook beter dan geen merk voer.of eigenmerk.

JA ! Dat kan prima....

En als je op de zak leest zal je zien dat er niets staat over zieke dieren, maar o.a:

*Hoog vezelgehalte van 19%

*Bevordert de natuurlijke gebitsslijtage

*Mono-component, volledig geëxtrudeerd dieet (wat dat ook moge zijn)

*Voorkomt selectief eten

*Bevordert de groei van goedaardige bacteriën in het maagdarmkanaal

*Bevat lijnzaad, een uitstekende bron van Omega3 en 6 vetzuren voor een gezonde huid en glanzende vacht

*Zeer smakelijk

*Geen suiker toegevoegd

*Geen kunstmatige kleurstoffen

...vormt een complete en evenwichtige voeding, voorkomt dat uw konijn selectief eet, bevat daarnaast een antal ingredienten die een extra bijdrage leveren aan de gezondheid van uw konijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lach je toe..

Je hebt het perfect geschreven..moest het alleen 2 keer lezen..

Maar als SS te duur is (best begrijpelijk) kunnen mensen dat toch best gewoon zeggen i.p.v allerlei bijkomstigheden erbij te bedenken ?

Hier krijgt alleen Polle het..

Voor de andere konijnen vind ik het te duur..

Buitenom dat geloof ik er niet in dat het, het beste voer is. Ik geloof er in dat biks pallets van een goed merk ook minstens zo goed zijn. Maar goed over wat het beste voer is of niet kunnen we nog lang door discussieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word toch ook niet gezegd dat het het beste voer is..... Voor mij is SS gewoon een goed konijnenvoer.

Er zijn meerdere konijnenvoeders die prima zijn.... Het is een keuze die iedereen maakt en die keuze word voor iedereen door verschillende factoren beinvloed.

Je neemt een voer dat voor jou goed is, waar je tevreden over bent

Voor de een is dat kasper of kenner of hope farms voor een anders is dat SS....

Maar op de vraag of je SS als dagelijks voer kan geven zou ik niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Dat konijnen die SS krijgen geen haken zouden kunnen krijgen of niet ziek zouden kunnen worden is natuurlijk onzin. Wat wél waar is, is dat SS langere vezels bevat dan andere biks waardoor konijnen langer op een korrel moeten malen....EN het dus een goed voer zou zijn voor konijnen die graagf last hebben van haken.....

Ik denk dat iedereen moet voeren waar ie zichzelf goed bij voelt.

Maar dat SS alleen voor zieke konijnen is is naar mijn idee ook iets wat niet klopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aniek: ik blijf erbij dat ik jouw redeneringen raar vindt. Konijnen samen zijn gelukkiger dan dat ze SS krijgen...daar kan ik nou echt helemaal niks mee. Je zegt ook dat ik normaal moet formuleren, maar niet iedereen vind hetzelfde normaal dus dat wordt wat lastig. Ik ga hier verder ook geen woordenwisseling houden, maar ik vind het jammer dat je naar mijn mening wat fel en aanvallend reageert, daar kun je reactie op verwachten toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik hier op BB kom ben ik ook langzaam overgestapt van gemengd voer naar SS. Voorheen lieten ze de biks liggen maar volgens mij vinden ze SS nog lekkerder dan het gemengde voer. Ik vind SS inderdaad ook aan de prijzige kant, maar goed, als ik het niet kon betalen zou ik het ook niet kopen. Iedereen moet natuurlijk naar zijn eigen portemonnee kijken en andere biks zullen ook best goed zijn maar onze konijnen zijn in ieder geval erg blij met SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sience selective is juist het beste voer voor je konijn.

Er zit alles in wat ze nog hebben niet meer en niet minder

Voor een ziek konijn geef je eht sience recovery en dat is dus net weer iets anders

Jij vindt Science Selective de beste voeding, maar dat is een mening geen feit.

@ Rian

Ik ga er verder niet op in. Naar mijn mening maak je mensen belachelijk en dat vind ik niet leuk.

Citaat:

Je gaat toch niet zeggen dat je het duur vind en beter je geld kunt sparen voor de dierenarts? Wat een redenering zeg..moet er een beetje om lachen. :mdr:

Overigens wil ik nog wel benadrukken dat SS geen slechte voeding is of wat dan ook, maar er bestaan gelijkwaardige voedingen die in principe naar mijn ervaring net zo goed zijn. Al is SS echt een uitkomst voor dieren die aan de dunne ontlasting zijn.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .