Ga naar inhoud

sience selective


sandra1

Aanbevolen berichten

Jij vindt Science Selective de beste voeding, maar dat is een mening geen feit.

.....naar mijn ervaring net zo goed zijn.

Dat van Aniek is net zo goed een mening als de mening van Chakotay..welke overigens weer wel op feiten berust is, gezien de reactie van Caroline.

@Rian:

Wel bij de les blijven hoor..

Dit is pas reactie 76...

87 volgt nog....:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat van Aniek is net zo goed een mening als de mening van Chakotay..welke overigens weer wel op feiten berust is, gezien de reactie van Caroline.

@Rian:

Wel bij de les blijven hoor..

Dit is pas reactie 76...

87 volgt nog....:he:

Het klopt dat het van mij een mening is, ik typ ook overduidelijk naar mijn ervaring en niet dat het zo is. Het zit hem in het verschil in typen, bij de les blijven ;)

Maar dat zijn dingen wat in Engeland gebeurd, in Engeland zijn niet alle voedingen als in Nederland dus dat is een situatie die je niet kan vergelijken. Dat weer naar mening is van dierenartsen, die natuurlijk ook nog geen feiten omschrijven. Daarnaast geeft Caroline nog een voeder aan die minstens vergelijkbaar is, dus welke van de 2 is dan weer het beste. Ik denk dat dit weer voor iedereen verschillend is.

Ik vermoed alleen dat dit een discussie zonder eind blijft en iedereen andere meningen heeft, maar dat zijn nog geen feiten.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen gezocht naar prebiotica in combi met SS en inderdaad lijkt niet slecht om dat toe te voegen, maar weet iemand SS tegenover Cuni Complete.

Probleem doet als volgt voor dat het konijn dat ik hier op SS heb waarschijnlijk over moet op CC, omdat we in de winkel geen SS meer verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin gaf ik mijn konijn ook SS. Tot ze dit op een gegeven moment het niet meer at. Hooi, groenvoer ging er allemaal goed in. Ziek was ze ook niet , niks aan de hand met haar kiezen.Ze luste het gewoon niet meer. Mijn buurvrouw gaf haar konijnen Cuni Complete en heb dat geprobeerd. Ze (en inmiddels andere 2 konijnen ook)vindt het heerlijk! De nijnen moeten veel kauwen en doen lang over 1 brokje. De keutels zijn goed en ze zien er erg goed uit. Nadeel alleen vindt ik dat er geen grote verpakkingen van te krijgen zijn. Is toch meestal voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni complete is net zo duur als ss, voor 5x zo'n zakje van 450 gram betaal je 10 euro en de ss kost per 3 kg 12 euro. Tenminste, bij de dierenwinkel waar ik altijd ga. Ik denk dat het dus geen goed alternatief is als je ss te duur vindt.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef SS aan een konijntje met de reden dat bij deze zijn tanden eruit zijn en hij mogelijk kiesproblemen kan hebben. Hij is niet dol op hooi en in SS zitten extra vezels. Dat heeft niks met te duur te maken, want zoals ik al beschreef vroeg ik om Cuni Complete omdat we SS uit het assortiment hebben.

Ik geef het niet aan al mijn konijnen, omdat ik van mening ben dat een andere goeie biks ook goed is en omdat het aan de prijs is. Maar voor de kleine maak ik een uitzondering en krijgt hij biks gemengd met SS, maar ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak, maar we hebben geen SS meer in het assortiment, helemaal geen supreme meer. Ik kan het wel bestellen, maar als Cuni Complete minstens zo goed is.

Volgens mij zaten overigens in de doos 4 zakjes van 650 gram in een doos die ik laatst had open getrokken. Ik krijg nog korting dus het is allemaal iets goedkoper, maar het is dus geen alternatief op de prijs.

Hier is Cuni Complete in 8kg

http://www.versele-laga.nl/product/6/831/cuni_complete_-_voor_konijntjes

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef SS aan een konijntje met de reden dat bij deze zijn tanden eruit zijn en hij mogelijk kiesproblemen kan hebben. Hij is niet dol op hooi en in SS zitten extra vezels. Dat heeft niks met te duur te maken, want zoals ik al beschreef vroeg ik om Cuni Complete omdat we SS uit het assortiment hebben.

Ik geef het niet aan al mijn konijnen, omdat ik van mening ben dat een andere goeie biks ook goed is en omdat het aan de prijs is. Maar voor de kleine maak ik een uitzondering en krijgt hij biks gemengd met SS, maar ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak, maar we hebben geen SS meer in het assortiment, helemaal geen supreme meer. Ik kan het wel bestellen, maar als Cuni Complete minstens zo goed is.

Volgens mij zaten overigens in de doos 4 zakjes van 650 gram in een doos die ik laatst had open getrokken. Ik krijg nog korting dus het is allemaal iets goedkoper, maar het is dus geen alternatief op de prijs.

Hier is Cuni Complete in 8kg

Versele-Laga.nl - Superieure diervoeding van o.a. Nutribird, Bento Kronen, Fishlix, Orlux en Oropharma

Kan ook inderdaad 650 gram zijn, was even een schatting uit mijn hoofd :wink2:

En bedankt voor de link! Ga gelijk even bestellen!

Ik pak namelijk altijd mis hier in het tuincentrum. De reden dat ik niet naar de dierenspeciaalzaak ga is dat ik er zelf heb gewerkt en de eigenaar en ik het nou niet echt eens zijn met elkaar. Om het even netjes te zeggen :P

Zijn idee over hoe met dieren om te gaan is nou niet echt de mijne zeg maar. En hoe personeel te behandelen heeft hij ook geen idee van :grrrrrr:

Maar goed, CC bevat ook lange vezels (plus de rest) dus wat dat betreft Aniek is het een goede vervanging voor SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt idd ook dat cc een goede vervanger is.

-de vezels zijn net als in ss "schonend2 verwerkt, raken dus niet beschadigd tijdens het produktieproces wat bij normale biks wel het geval is

-er zit idd ook prebiotica in om de darmwerking te ondersteunen.

Uit het artikel van Evee:

Er zijn veel verschillende soorten en merken op de markt, maar als je let op de samenstelling kun je zelf makkelijk een goed konijnenvoer vinden. Dit is de beste samenstelling: Eiwit 13-14% per gram voer, ruwe vetten minder dan 3% per gram voer, vezels meer dan 14% per gram voer, anorganische stof minder dan 10% per gram voer calcium minder dan 1% per gram voer.

Hieruit blijkt dat cc met eiwit (15%) en vet (3%) eigenlijk net een tikkeltje te hoog zit om ideaal te zijn. Qua vezels zitten ze dan weer net iets hoger dan ss (18-20%)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier krijgen ze nog altijd ss, maar de reden dat ik vroeg (helemaal in het begin) wat nu het beste voer is voor konijntjes, was omdat wij niet zo'n hele ruime beurs hebben en dat ze ook altijd veel groenvoer krijgen wat natuurlijk ook wat kost (mag ook wel, ze krijgen ook altijd het beste) maar ik was eigenlijk nieuwsgierig of er een wat goedkoper merk is wat net zo goed is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik was gister bij een dierenspeciaalzaak hier in het dorp en vroeg of ze Science Selective Recovery hadden voor dwangvoeren bij een konijn.

Dit hadden ze niet en raadde me de Kit-i-mel aan.. Ergens zei een gevoel dat het niet klopte dat het echt niet voor konijnen mag gegeven worden.. Klopt dit gevoel want de verkoper zei dat het geschikt was voor konijnen? ik geloof er niks van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat inderdaad op dat je er jonge konijntjes mee groot kan brengen, al zou ik dit zelf nooit gebruiken misschien alleen als noodoplossing om max. 2 dagen te overbruggen. Maar het is daarnaast ook niet voor dwangvoer oid, het bevat geen vezels het is echt melk. Kan je beter SS brokjes halen en weken in water en daar een papje van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .