Lizebunnylover Geplaatst: 23 december 2025 Geplaatst: 23 december 2025 Hallo iedereen, hier eventjes geleden een nieuw konijntje bij gehaald voor ons konijntje. ze hadden elk hun eigen houten hok gekregen in een grote buitenren in onze tuin. in het midden van de buiten ren een draad geplaatst. Zodat ze aan elkaar kunnen wennen en snuffelen. Na een tijdje ook het eten een de draad tussen hun wat gelegd zodat ze ook als ze dit wilden samen aan de draad konden eten naast elkaar. Dit deden ze vaak en ze zochten elkaar wel op op een rustige manier aan de draad. vandaag de draad een stukje open gelaten en gekeken hoe de eerste echte ontmoeting ging. Ze hebben wat gesnuffeld aan elkaar en zijn onmiddellijk elkaar hok gaan verkennen en veel gesnuffeld. De ene heeft de andere al eventjes gewassen, en ze kunnen elkaar ook gewoon elkaars gang laten gaan. Soms loopt (degene die waste) wel achter de ander aan en gaat ons nieuwe konijntje lopen. dit is wel voor kort en dan houd het op. En terug ieder elkaars weg. wat doen we best nu verder? En wat te doen voor ‘‘s nachts? Quote
Evee Geplaatst: 23 december 2025 Geplaatst: 23 december 2025 Hier staat uitleg over het koppelen van konijnen: https://www.bunnybunch.nl/koppelen-van-konijnen/ Je koppelt in één lange sessie, je zet ze samen, op neutraal terrein (of zo neutraal mogelijk) en dan laat je ze daar ook echt zitten, dus ook 's nachts! Ik zou wel 's ochtends beginnen met de koppeling zodat ze die eerste dag al samen zitten, voor je de nacht in gaat. En koppelen op terrein dat ze kennen en met hokken er in waar ze in het nauw in kunnen komen is ook niet aan te raden. Het best koppel je dus op neutraal terrein, waar ze het liefst wel 1 of zelfs 2 weken kunnen blijven. Succes met de koppeling. Quote
Lizebunnylover Geplaatst: 23 december 2025 Auteur Geplaatst: 23 december 2025 Ja, ben ze hier al de hele dag in het oog aan het houden en meerdere keren naar het hok gegaan en buiten gebleven enz. hier helaas geen andere optie om neutraler te kunnen koppelen enz. Vandaar wanneer het nieuwe konijntje kwam 2 neutrale nieuwe hokken voor elk, grond volledig omgespit en draad in het midden… is de draad al volledig weg halen een beter idee zodat ze meer vrij kunnen rond lopen? ze hebben wel nog beide hokken om de keuze te hebben uiteraard wie waar gaat slapen enz. En er zijn nog schuilplekjes in de buiten ren. Quote
Lollie Geplaatst: 23 december 2025 Geplaatst: 23 december 2025 Als ik het goed begrijp, is dit nu ongeveer de situatie? Ik zou de scheiding geloof ik helemaal weghalen, ook voor de nacht, zodat ze niet elk een kant gaan claimen. Ik link even naar dit topic van een tijdje terug, dat is denk ik een vergelijkbare situatie? Ik weet niet of je er iets aan hebt: Ik doe er even als disclaimer bij, ik ben niet het meest konijnenkenner van BunnyBunch... Misschien is het ook beter om de hokken even helemaal weg te halen als dat kan, of af te sluiten, maar dat laat ik even aan anderen over... Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 23 december 2025 Geplaatst: 23 december 2025 3 uren geleden, Lollie zei: Ik doe er even als disclaimer bij, ik ben niet het meest konijnenkenner van BunnyBunch... Maar wel een zeer gewaardeerde BunnyBunch'ster! 1 1 Quote
Boris en Beer Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Ik ben het eens met Lollie! Draad weghalen en ze constant gewoon bij elkaar laten. Vooralsnog lijken de signalen van het koppelen prima, dus moet kunnen denk ik! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.