captainhindsight Geplaatst: 7 oktober Geplaatst: 7 oktober Beste konijnenliefhebbers, Ons konijnenhok heeft zijn beste tijd gehad en willen deze vervangen voor een schuilhok. Een hok met verdiepingen heeft volgens mij geen meerwaarde voor een konijn. Ze zitten in een permanente ren van 240cm x 160cm. We hebben een schuilhok op het oog van (52cm x 43cm x 37cm). Ik vroeg mij af of dit groot genoeg is voor twee dwergkonijntjes. Alvast bedankt voor het meedenken! Quote
Evee Geplaatst: 7 oktober Geplaatst: 7 oktober Hoe groot zijn de konijnen? Hier staat veel info over wat voor schuilhok de beste keuze is: https://www.bunnybunch.nl/schuilhokken-voor-konijnen/ 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 7 oktober Geplaatst: 7 oktober Ik heb twee dwergen en die passen samen in een catcube. Wel heb ik in de grote ren 18m2 ook nog een konijnenhok staan en dat gebruik ik vooral als er een konijn ziek is en in eerste instantie sluit ik ze dan in dat hok op. Duurt het langer dan haal ik ze naar binnen. Maar dat zijn uitzonderingen. Een catcube (alleen via MP soms nog te krijgen) is 49 x 29 x 32,6 cm. Maar het gebeurt ook wel dat ze ieder in een eigen catcube zitten. 1 Quote
captainhindsight Geplaatst: 8 oktober Auteur Geplaatst: 8 oktober (aangepast) 13 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb twee dwergen en die passen samen in een catcube. Wel heb ik in de grote ren 18m2 ook nog een konijnenhok staan en dat gebruik ik vooral als er een konijn ziek is en in eerste instantie sluit ik ze dan in dat hok op. Duurt het langer dan haal ik ze naar binnen. Maar dat zijn uitzonderingen. Een catcube (alleen via MP soms nog te krijgen) is 49 x 29 x 32,6 cm. Maar het gebeurt ook wel dat ze ieder in een eigen catcube zitten. Hallo To, Heb je misschien een foto van een catcube. Als ik daar opzoek krijg ik diverse resultaten te zien, welke niet allemaal geschikt zijn voor buiten gebruik. Zelf zat ik ook al te denken aan een buitenhok voor katten. Zoiets bijvoorbeeld: Junai.nl kattenhuis bruin 57x45x43cm Of ik besluit om toch zelf iets te maken. 8 oktober aangepast door Evee Link verwijderd, zie forumregels Quote
Evee Geplaatst: 8 oktober Geplaatst: 8 oktober Een cat cube heeft een rooster als dak, dat is bij droog weer of in een overdekte ren een prima extra schuilplek, waar ze graag zitten, maar geen echt beschut schuilhok. Ik heb zelf zelfgemaakte schuilhokken met traliekooi onderbakken er in en twee uitgangen (zie foto boven het artikeldat ik linkte). Daarnaast ook drie cat cubes. Mijn ren is wel overdekt. Vroeger had ik hondenhokken of kattenschuilhokken in gebruik, toen ik nog gaas als dak in de rennen had. Dan was het droog en beschut zitten toch belangrijker. 1 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 8 oktober Geplaatst: 8 oktober Ik neem aan dat het hok buiten is? De afmeting van het schuilhok lijkt mij een beetje klein. Quote
captainhindsight Geplaatst: 9 oktober Auteur Geplaatst: 9 oktober 14 uren geleden, Marcovka2 zei: Ik neem aan dat het hok buiten is? De afmeting van het schuilhok lijkt mij een beetje klein. Klopt komt buiten te staan inderdaad. Ik heb besloten om het hok toch maar zelf te bouwen, dan kan ik het schuilhok iets groter maken, zonder dat het een enorm hok wordt. 1 Quote
Marjoleink Geplaatst: 9 oktober Geplaatst: 9 oktober Dit zijn catcubes. Veel leden hebben er een of meer. Konijnen vinden ze vaak leuk omdat ze meerdere uitgangen hebben. De bakjes en de krabpaal kunnen er uit. Je kunt ze stapelen of met elkaar verbinden. En nee, ik heb geen aandelen. Mijn konijnenkoppel heeft er 3. Volgens mij zijn ze niet meer in de winkel te koop, maar ze staan weleens op marktplaats. Daar vond ik deze foto ook. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.