Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben een nieuwe woning gekocht met een volgroeide tuin. Helaas zit daar veel klimop en blauwe regen bij plus een flink formaat vijver. Oftewel: helemaal loslopen gaat het niet meer worden voor de konijnen. 

Nu hebben we er één die belachelijk hoog kan springen als hij wil. Hij knaagt ook (te) graag. Met kunststof kozijnen had hij niets maar straks is het weer hout. Oftewel: hij moet genoeg ruimte krijgen maar wel veilig. 

Nu zag ik de hoge konijnenren met dak bij Dierenren (gevestigd in Vlagtwedde dus op bezoek gaan kan niet). Hebben jullie ervaring met hun rennen? Zijn die kwalitatief goed?

Ik zou hem op de één of andere manier aan het huidige binnenhok van ruim 2 meter willen bevestigen dus dat moeten we nog even uitzoeken. Of wellicht het hok binnen deze ren zetten en een tweede ervoor.... 

Hoor graag jullie ideeën en ervaringen.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Nella zei:

Hoor graag jullie ideeën en ervaringen.

Geen ervaring met deze firma maar de panelen hebben wel erg grote gaten/mazen. Allerlei ongedierte zoals een fret/bunzing etc. kan makkelijk door die mazen naar binnen. Je moet echt voor fijnmaziger gaas gaan, wil je ze veilig hebben.

Geplaatst:

Ah zo. Ik acht die kans vrij klein. Ik acht de blauwe regen, klimop en vijver eerlijk gezegd dodelijker. Wilde er voor de winter ook plexiglas platen voor maken die we bij het vallen van de blaadjes van de blauwe regen ook neer zouden kunnen zetten. Of klinkt dat overdreven?

Geplaatst:

Nee, mijn ren is aan 3 kanten vrijwel dicht en ik heb net de plexiglas plaat van de deur gehaald die er sinds de herfst in zat en andere leden gebruiken ook plexiglas

Geplaatst:

Mijn ouders wonen ook gewoon in een woonwijk, en die hadden een marter onder de motorkap. En bij mij in de buurt, ook in een woonwijk, is een paar jaar geleden een konijn uit de tuin geplukt door een roofvogel. Ofwel alles kan...

Plexiglas om blaadjes in de ren te voorkomen is een goed idee. Daarmee kun je ook voor wat beschutting tegen wind en regen zorgen, zolang er maar voldoende ventilatie is.

Ik heb zelf een tweedehands volière,  misschien is dat ook een optie voor jou?

Geplaatst:
2 uren geleden, Nella zei:

Ah zo. Ik acht die kans vrij klein.

Roofdieren komen - net zoals @Marjoleink- zegt ook in woonwijken voor. Ze rukken op naar steden en dorpen. Je kunt nu beter voor de zekerheid gaan. Wij hadden ook nooit gedacht dat we hier een wolf zouden krijgen bij ons huis. Afgelopen woensdag wel gebeurd! 

Plexiglas is een goed idee maar er blijven altijd wat kiertjes over. Dus wel alert zijn op die blaadjes.

volièrepanelen heb ik ook. Ik kan ook in de ren staan. Ideaal.

Geplaatst:
6 uren geleden, Nella zei:

Een kat komt toch niet door 5 x 10 cm? 

Een konijn kan wel ontsnappen door 5x10 cm.

En in een woonwijk zijn ook marters, die komen er zeker door. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .