Ga naar inhoud

Mogen konijnen raapstelen?


Aanbevolen berichten

Hihi, daar ben ik weer ;). In de moestuin staan raapsteeltjes,  maar aangezien het er best veel zijn, vroeg ik me af of konijnen dit ook mogen. Het stond niet op de lijst met veilige groeten... Ik vond er wel een topic over, ik geloof uit 2003😅😅🤣🤣. Toen dacht ik, dan vindt i, het iets veiliger om het even  te vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Googelen bracht me de volgende kennis bij:

Raapstelen, ook wel bekend als bladmoes of keeltjes, zijn de jonge bladeren van de raapplant. Ze staan bekend om hun frisse, licht pittige smaak en zijn een populaire groente in veel keukens. Maar hoe zit het met konijnen? Kunnen die ook genieten van dit groene goedje?

Voedingswaarde van raapstelen

Raapstelen zijn rijk aan voedingsstoffen. Ze bevatten vitamines zoals vitamine A, C, en K, en zijn een goede bron van ijzer en calcium. Deze voedingsstoffen zijn essentieel voor het onderhouden van een gezond konijnendieet en dragen bij aan een sterk immuunsysteem, goede ooggezondheid, en sterke botten.

Raapstelen, een konijnvriendelijke snack?

Ja, konijnen mogen raapstelen eten! Deze bladgroenten kunnen een heerlijke en voedzame aanvulling zijn op het dieet van je konijn. Echter, zoals bij alle voedingsmiddelen, is het belangrijk om ze met mate te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .