Ga naar inhoud

voerbakje


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,  

 wat is het beste voerbakje van  steen  of  plastick  ik hoor alleen  maar verschillende dingen, 

 en kan je  ook zo plastick bakje neer zetten voor de poep van het konijn of laten jullie op zijn  loops  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef de voorkeur aan een stenen bakje, omdat ze dat niet zo makkelijk kunnen omgooien.

En ik heb in ieder verblijf twee toiletbakken voor de hooiruif staan. Konijnen keutelen en eten tegelijk, dus daar komt het meeste dan wel in terecht. Veel konijnen plassen daar ook in. Lukt dat niet, dan kun je het ze duidelijk maken door verdwaalde plasjes op te vegen met bijvoorbeeld keukenpapier en dat in de toiletbak te leggen. 100% zekerheid dat je konijn zindelijk wordt is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is geen goed of fout in, het is afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Als je voor plastic gaat let dan op dat het echt hard en veilig plastic is, dat ze er niet aan kunnen knagen.

 

Ik heb geen voerbak voor brokvoer, dat strooi ik rond in de ren.

Groenvoer geef ik in metalen bakken, klinkt lekker als ze er mee gooien, maar breken niet en goed schoon te maken.

Water geef ik wel in stenen (keramiek) bakken, een grote maat, eigenlijk voor honden. Zodat ze tegelijk kunnen drinken en het niet om kunnen gooien. 

 

Ik gebruik kattenbakken (zonder kap) als toiletbakken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Roos_knijn zei:

zo plastick bakje neer zetten voor de poep van het konijn

En wat Evee zegt: kattenbak zonder kap als toiletbak en daarboven de ruif hangen. Konijnen keutelen vaak als ze hooi eten. Want ze moeten altijd - dag en nacht - hooi tot hun beschikking hebben. Alle vragen die je stelt, kun je hier op het forum vinden. Ook over de aanschaf, de verzorging, ziekten etc.

Kijk maar eens bij konijneninformatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .