Ga naar inhoud

Konijn blijft knagen aan kooi, HELP!


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik heb 2 konijntjes, binkie en fluffy. in het begin knaagde fluffy veel aan het hek van de ren maar nu begint binkie elke ochtend rond 7 uur als een gek aan de kooi te knagen waardoor ik elke ochtend een stuk of 8x me bed uit moet en nooit kan slapen. Ik lees verschillende dingen als wilgen takken, een vriendje, een grote ren waar ze kunnen rennen. maar al deze dingen heb ik al. Ook hebben ze genoeg hooi.
Ik wil geen dont bite spray gebruiken want dit blijkt slecht te zijn.

Heeft iemand een oplossing voor mij? ik wordt er gek van. 

aangepast door melissavicari
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ren vervangen voor een variant zonder tralies. Bijvoorbeeld met plexiglas. 

 

Wissel je van terrein? Konijnen die soms wel los kunnen en soms niet knagen uit frustratie vaker aan tralies dan konijnen die altijd dezelfde ruimte hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

De ren vervangen voor een variant zonder tralies. Bijvoorbeeld met plexiglas. 

 

Wissel je van terrein? Konijnen die soms wel los kunnen en soms niet knagen uit frustratie vaker aan tralies dan konijnen die altijd dezelfde ruimte hebben. 

 

ik doe dat niet meer sinds ze in de ren zitten, laat ze eigenlijk gewoon daar omdat ze daar ook de ruimte hebben om te rennen en in mijn kamer ze alles kapot knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik zeggen dat al mijn konijnen precies uit hadden gevonden hoe ze kunnen zorgen dat ze je aandacht krijgen. Juist door dingen te doen die ik niet kan negeren.

 

Ik snap dat je er gek van wordt, de kunst is om uit te vinden wat ze willen. Soms zijn ze in staat om dat aan te geven. Om een voorbeeld te geven, wijzen naar de plek waar je normaal voer neer legt. Ik heb er zelfs eentje gehad die medicatietijden aangaf.

 

Het zijn helaas geen dingen die je afleert, dus dan moet je of het verblijf aanpassen of accepteren dat dit gebeurt. Uitvinden wat ze willen stopt het gedrag natuurlijk wel tot ze weer iets van je nodig hebben. Zeker als het om eten gaat. Aan de andere kant beloon je slecht gedrag natuurlijk door er op in te gaan. Negeren kun je proberen, maar dat vergt uithoudingsvermogen. De tactiek die ik vaak toepas is laten weten wat ik ze heb gehoord en dan pas belonen als ze stoppen met het nare gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, To van de Veluwe zei:

Dat is 2.5 m2? Dat is veel te klein. Voor een stel dwergen moet het minimaal 4 m2 zijn. Het lijkt me dat het konijn zich opgesloten/gevangen voelt.

Ik noem een lengte van 2.30 m nou geen ruimte om te rennen.

Als ze in mijn slaapkamer staan wordt het moeilijk om 4 meter een kooi neer te zeggen en tot nu toe kunnen ze niet naar buiten ivm de katten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .