Ga naar inhoud

Konijneneet hasj en drinkt liqeur


Aanbevolen berichten

Mijn konijn loopt los in huis om hem een zo gunsitg mogelijke omgeving te geven . Ik had gisteren een klein feestje en toen ik wakker werd zag ik dat mijn konijn aan bepaalde dingen heeft geknabbelt . Namelijk 1.1 gram hasj en een bodem liqeur 43 . Mijn konijn vertoont nu raar gedrag en lijkt / dronken of stoned . DIT IS EEN SERIEUS VERHAAL EN GEEN GRAP . Hij loopt/huppelt heel traag en is ABNORMAAL ontspannen qua houding , loopt noet weg , speelt niet met speeltjes en ligt plat op grond alsof hij onder invloed is . Wat moet ik doen en wie weet wat er aan de hand is ?!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Milakonijn zei:

om hem een zo gunstig mogelijke omgeving te geven

Mmmm lijkt me niet zo'n gunstige omgeving met hasj en Licor 43 in de buurt 😉 Het lijkt mij dat het konijn zijn roes uit zal moeten slapen. Zou daar iets aan te doen zijn?

De dierenarts zal uitsluitsel moeten geven.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad een dierenarts bellen. Normaal weet ik wel wat te doen, maar ik durf geen advies te geven in wat je zou kunnen doen, omdat ik twijfel wat verstandig is. Besef je wel dat je konijn hierdoor in levensgevaar kan komen, het is een klein lijfje.

 

Wel een les voor de toekomst, houd je konijn ver van deze middelen. Het is helaas niet echt zo simpel als een roes uitslapen, het liefste handel je zo snel mogelijk bij dit soort dingen. Juist hoe sneller je handelt hoe beter de overlevingskansen zijn. In mijn ogen is dit wel spoed, dus hoop dat je inmiddels al gebeld hebt.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2024 om 20:53, Kolino zei:

Juist hoe sneller je handelt hoe beter de overlevingskansen zijn.

Het was 's nachts gebeurd en het konijn had dus al uren geleden 'gesnoven en gedronken'' en ik denk niet dat zijn bazinnetje vroeg op geweest zal zijn.

Is er dan na vele uren nog wat aan te doen? Het zal voor een DA ook geen dagelijkse kost zijn. Ik bedoel niet dat de DA drinkt en snuift 😉 maar een dronken konijn in je praktijk krijgen. 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na vele uren mag je bidden dat het niet teveel is voor het konijn. Maar als je een dier in de opname bij de dierenarts opneemt kun je wel ingrijpen als hij een hartstilstand krijgt bijvoorbeeld. Dus helemaal onzinnig is het niet om het konijn naar een dierenarts te brengen als hij je dierbaar is. Thuis kun je niks.

 

Maar bij intoxicatie wil je eigenlijk direct ingrijpen om opname van de stof in het lijf te voorkomen, welk middel je inzet daarvoor kan wel verschillen. Dus daar ga ik geen uitspraken over doen. Het beste is zo snel mogelijk de dierenarts bellen als een konijn iets heeft gepakt wat gevaarlijk/giftig is om uit te vinden wat je moet doen. De hoeveelheid en het gewicht van het konijn spelen hier natuurlijk vaak ook in mee, zeker als het om toxiciteit gaat. Het is niet zwart-wit en dat is precies waarom ik moeite heb met advies geven, dat laat ik liever aan een dierenarts over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .