Ga naar inhoud

Wat betekent dit gedrag?


Aanbevolen berichten

Hooi! We hebben sinds kort 2 dwergkonijntjes. Een van 9 weken en een van 11. 

Ze komen van de boer en hebben een hok met ren en mogen als we erbij zijn in de tuin.

 

Nu staat er in het hok een bruggetje van hout. Vaak als ik even naar buiten kijk, zitten ze met zn 2 op het bruggetje.

 

Prima hoor, maar het lijkt me zo vervelend en niet lekker zitten...

 

Als we naar buiten komen doen we altijd even een fluitje dat ze weten dat we eraan komen. Dan springen ze ook op het bruggetje, dan kunnen ze ons goed zien.

 

Moet ik iets aanpassen aan het hok of gewoon geen zorgen maken? Ik ben een nieuwe konijnen mama 🙂

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen vinden een uitkijkpunt best fijn, zo te lezen gebruiken ze daar het houten bruggetje voor. Dat is niet erg hoor. 

 

Let je wel op dat de konijnen uit elkaar moeten ivm vruchtbaarheid, tot je ram gecastreerd is en niet meer vruchtbaar?

Dan ga ik er even vanuit dat het ram en voedster zijn. Vanaf 10 weken moeten ze echt uit elkaar zijn. En pas in de derde week na castratie van de ram zouden ze weer samen kunnen. 

 

Eigenlijk zijn ze nog te jong om gekoppeld te worden ook op dit moment, het zijn echt nog maar babys, en loop je risico dat als ze straks gaan puberen blijkt dat de karakters niet bij elkaar passen. Ik wil je dus wel het advies geven nu al na te denken over een plan B als dat zou gebeuren, zodat je niet overhaast moet beslissen als dat gebeurd. Hopelijk vinden ze elkaar wel lief en is het niet nodig, maar de kans is best groot dat het niet zo is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, fluffyenstitch zei:

Nu staat er in het hok een bruggetje van hout. Vaak als ik even naar buiten kijk, zitten ze met zn 2 op het bruggetje.

 

Prima hoor, maar het lijkt me zo vervelend en niet lekker zitten...

Ook hier zitten ze weleens met z'n 2-en op de wilgentunnel. Beslist niet comfortabel maar ja er weigert er natuurlijk 1 af te gaan😅 ga jij maar, nee jij! Na ja dat dus. Ze hebben ook een houten huisje waar ze wel lekker samen op kunnen chillen en ook dat doen ze veel.

Niks mis mee. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Konijnen vinden een uitkijkpunt best fijn, zo te lezen gebruiken ze daar het houten bruggetje voor. Dat is niet erg hoor. 

 

Let je wel op dat de konijnen uit elkaar moeten ivm vruchtbaarheid, tot je ram gecastreerd is en niet meer vruchtbaar?

Dan ga ik er even vanuit dat het ram en voedster zijn. Vanaf 10 weken moeten ze echt uit elkaar zijn. En pas in de derde week na castratie van de ram zouden ze weer samen kunnen. 

 

Eigenlijk zijn ze nog te jong om gekoppeld te worden ook op dit moment, het zijn echt nog maar babys, en loop je risico dat als ze straks gaan puberen blijkt dat de karakters niet bij elkaar passen. Ik wil je dus wel het advies geven nu al na te denken over een plan B als dat zou gebeuren, zodat je niet overhaast moet beslissen als dat gebeurd. Hopelijk vinden ze elkaar wel lief en is het niet nodig, maar de kans is best groot dat het niet zo is. 

Ah, ik hoop het ook. Ze vinden elkaar tot nu toe erg leuk. Hopen dat dat zo blijft dan, en anders op zoek naar een oplossing. Bedankt voor je advies 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .