Ga naar inhoud

Traanoog zonder aanleiding?


Aanbevolen berichten

Ik ben vanmiddag met Dex en Bobbi naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse check en vaccinaties.

 

Dex heeft oor abcessen waar hij momenteel weinig last van heeft (we hebben iom de dierenarts besloten ze palliatief te behandelen met metacam afgelopen december). Sinds een week heeft hij ook steeds een nat oogje. De dierenarts heeft ernaar gekeken en zag geen ontsteking en ook geen hooi of haartje op/in het oog. Het oor aan die kant is ook helemaal rustig, abces holte is leeg en ook geen pus of roodheid in de gehoorgang. Gebitje is nagekeken en ook dat is helemaal in orde. Vanmiddag weer een druppel helder vocht uit zn oogje. Blijf het toch raar vinden.

 

Herkennen jullie dit? Kan ik zelf misschien iets doen? Hij lijkt er absoluut geen last van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel onderzoek wil je nog laten doen? Anders zou ik zeggen haal van die vitamine A oogzalf, misschien dat andere mensen de naam weten van wat ik bedoel. Natuurlijke zalf, mogelijk is het oogje gewoon wat droog en kun je het daarmee fixen en zo niet is het ook niet erg om te gebruiken. In jouw geval zou ik dat doen dan. Je kunt wel een röntgenfoto doen, gebitsfotos, maar en dan? Je behandeld al palliatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitamine oogzalf A (Beaphar of Ophtosan gebruik ik) helpt ook meestal.

Als dit binnen 3 tot 5 dagen niet verholpen is, zou ik een Fluoresceïne test bij de dierenarts laten doen als dit nog niet gebeurd. Je ziet dan vaak schades die niet met het blote oog te zien zijn. 

 

 

Mijn konijntje had dit namelijk ook en bleek uiteindelijk een schade op z'n hoornvlies dat zagen we niet bij de eerste keer toen hij alleen een traanoogje had. Tot z'n ogen ook rood werden (een week erna) en we zo'n test deden. 

 

aangepast door vidi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oogzalf heb ik in huis, ook bij hem gebruikt maar doet eigenlijk niets. 
 

@Kolino als het iets kleins is waar we hem simpel vanaf kunnen helpen is dat natuurlijk altijd een optie, maar we gaan hem geen grote operaties meer aan doen waarbij de kans op definitief herstel niet groot is. Het is ook nog steeds een heel gelukkig diertje dus ik zal aankomende week weer bellen met de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .