Ga naar inhoud

Myxomatose en colidial Silver


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn konijn heeft maxymatose. Ik heb van alles geprobeerd niet hielp. Ik ben eerder 3 konijnen verloren aan deze vreselijke ziekte (binnen een aantal dagen) Deze konijnen heb ik laten vaccineren en ze leven dus nog.. Welliswaar met klachten. Behalve de huiduitslag en oogontsteking (echt bizar hoe het ook eruit zag heel zielig) hebben ze geen koorts, het hart klinkt goed, de longen en de ontlasting is goed. Ik werd getipt door een homeopathisch dierenarts op het gebruik van silver water. Het is bizar wat dit middel te weeg heeft gebracht binnen 4 dagen. Het is jammer dat ik geen foto’s kan toevoegen zodat jullie het resultaat kunnen zien. Mijn tip is dus gebruik het silver water want het verricht wonderen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Myxomatose is een vreselijke ziekte. Maar toen mijn konijn het kreeg, was er nog geen vaccinatie voor. Ondanks DA bezoeken en injecties heeft het konijn het niet gered. Dus met vaccinatie kunnen ze het nog krijgen en je hebt het zelfs al een paar keer meegemaakt? Bizar. Wij hebben hier veel wilde konijnen/hazen in en om de ren en ik zal dit onthouden. Bedankt voor de tip. 

Waar zijn ze mee gevaccineerd? Want dat kan ook uitmaken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch even een disclaimer toevoegen aan dit topic.

 

Colodiaal zilver is namelijk niet een "baad het niet dan schaad het niet product". Dit product mag alleen uitwendig gebruikt worden, ik weet niet of dat hier ook is gedaan, die informatie mist in het begin bericht, maar ik kan mij voorstellen dat het bijv. met de myxomen kan helpen (symptoombestrijding dus). Je mag het absoluut niet voeren aan konijnen.

 

Volgens mij heb je het 'echte product" en een product dat wat milder is, maar onder dezelfde naam verkocht mag worden (mogelijk is dat silver water?). Het is mij ook niet duidelijk wat er in dit geval precies is gebruikt en hoe. Maar voor mensen denken vaccineren is niet nodig ik koop wel een flesje van dit spul - niet doen! Dit is echt iets wat je alleen in overleg met een arts in kan zetten!

 

Ik zou er niet zomaar zonder consult bij een (homeopatisch)dierenarts mee aan de slag gaan. 

 

En vervanging van vaccinaties is het zeker niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

En vervanging van vaccinaties is het zeker niet!

Nee, vaccineren blijft er bij mij zeker in. Daar doe ik geen concessie aan. Maar ik weet dat niet elke vaccinatie toch tegen Myxomatose is? Dus ik weet niet welke vaccinatie de konijnen van topic starter gekregen heeft.

Ik bedoelde ook als mijn konijnen ingeënt zijn en ze krijgen het toch is het voor mij: baat het niet dan schaadt het niet. Want anders zijn ze echt reddeloos verloren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw konijnen gevaccineerd zijn tegen myxomatose en ze krijgen het is de overlevingskans best goed hoor, juist door die vaccinatie krijgen ze dan mildere symptomen en kan er medicatie ingezet worden om jouw konijnen er door te krijgen. In zo een geval is het product wat TS noemt in overleg met de dierenarts iets wat je kan bespreken.

 

Reddeloos verloren zijn ze als je ze niet hebt laten vaccineren en ze krijgen myxomatose. Dan overlijden ze meestal al voor je echt iets kan doen om ze te helpen. 

 

Vandaar dus ook de disclaimer. Dit is niet iets om zonder kennis en begeleiding in te zetten. 

 

Edit: tegenwoordig krijgen de meeste konijnen één prik per jaar, die beschermt tegen myxomatose, en VHS/RHD 1 en 2. Er bestaan wel "losse" vaccinaties, maar die worden niet meer standaard ingezet. 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel een hele slechte dierenarts hebben als ze geen nobivac myxo-rhd plus geven (of niet in Nederland wonen). Wat wel kan en daar moet je dus altijd op beducht zijn is dat je singledose laat vaccineren. Kost wat meer, dat wel. Die flessen met 50 dosissen kunnen wel, maar dan moet je zonder gezondheidscheck aan de lopende band vaccineren. Lijkt me in een opvang zelfs moeilijk omdat je nooit alle konijnen gelijk kunt trekken per vaccinatiemoment.

 

Een vaccinatie beschermd nooit 100% en zeker bij myxomatose is dat niet zo, maar gevaccineerde konijnen krijgen alleen milde klachten! Normaal gesproken gaan zij niet dood aan een besmetting. Reden dat het bij hen wel eens voorkomt zijn: hoge infectiedruk, een reactie op de vaccinatie (het vermoeden is wel dat er dan ook een besmetting meespeelt), een vaccinatie die niet goed is gezet (hij moet wel in de huid zitten, dierenartsen controleren dit wel), een vaccinatie uit zo'n 50 dosisflacon die te lang heeft gestaan, of het aanwezig zijn van onderliggende ziekte (E.C./wormen).

 

Ik ken bovenstaand middel dus ook, een paar jaar geleden heb ik daar wel naar gekeken. Zelf durfde ik het niet aan, omdat de situatie waarin mijn konijn verkeerde niet te genezen was en ik het dan langdurig in moest zetten. Zoals Evee al aangeeft, bij konijnen gebruik je het alleen uitwendig. Helaas staan er ook allemaal adviezen op internet over inwendig gebruik en dat maakt mij bezorgt, daarmee kun je orgaanschade veroorzaken, dus dat zou ik nooit doen.

 

Het is wel bar vervelend als gangbare medicatie niet werkt (normaal gesproken zou men hier een oogzalf inzetten). Mijn advies zou ook zijn, mocht je over het gebruik van dit middel nadenken, overleg dit met de dierenarts. De situaties waarin je dit middel toe zou kunnen passen, zijn eigenlijk allemaal situaties waarin je toch al een dierenarts nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook nog belangrijk is, stel nou dat je 2 of meer konijnen hebt en je hebt ze niet laten vaccineren, dan moet je het zieke konijn (of konijnen) direct scheiden van de rest en naar binnen halen!  Konijnen met klachten hebben uiteraard een behandeling nodig (let op, die is intensief en je bent daar weken mee zoet!) Alle andere konijnen zonder klachten kun je het beste direct laten noodvaccineren, dat vergroot hun overlevingskansen.

 

In het geval van TS denk ik dat er sprake is van een van de eerder genoemde dingen, zoals infectiedruk, wat bij jou To dus ook het geval kan zijn. Ik weet dat je bezorgd bent voor deze ziektes, met al die hazen en konijnen in de buurt. Ik ken geen verhalen van konijnen die met nobivac zijn ingeënt en overleden aan myxo, milde verschijnselen komen geregeld voor.

 

Denk je eens in, iemand komt in de situatie dat die met een konijn met myxo naar de dierenarts moet, een half uur later sta je zelf in de praktijk, dan ben je toch maar wat blij als je konijnen gevaccineerd zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Kolino zei:

Denk je eens in, iemand komt in de situatie dat die met een konijn met myxo naar de dierenarts moet, een half uur later sta je zelf in de praktijk, dan ben je toch maar wat blij als je konijnen gevaccineerd zijn?

Zeker en wat een lijden was het. Heel dikke ogen. Ik moest hem zelf injecteren. Wat een gedoe. De naald stak ik dwars door zijn vel heen. Maar ondanks die injecties heeft hij het niet gered. Maar toen bestonden er nog geen injecties. Fijn om te horen dat ze het nog kunnen overleven na die nare ziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .