Ga naar inhoud

Lijnzaad brokjes


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het bestellen maar ik zoek lijnzaad brokjes of pallets.

 

Op bb is het te koop maar geen handels naam.... Op Poolse site is het erg moeilijk uit te vissen. En op google krijg ik van alles maar zie ik nergens lijnzaad in zitten🤪

 

Welk merk verkoopt lijnzaad pallets/brokjes zonder al het andere waar Leeuw niet tegen kan?

Misschien kan ik het dan vinden.

 

Alvast bedankt

Ik zie door de brokken het zaad niet meer🙈

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Evee zei:

Ik denk dat je dan uitkomt bij lijnzaadbrokken voor paarden? Die eten het ook. Dat is alleen wel veel te veel voor konijnen. 

Hahaha ja dat gaat m ook niet worden. Ze eten wel als paarden 🤣

 

Ik vond gister voor het eerst haar in de 💩 van Leeuw. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden ze normaalgezien ook niet in kleinverpakkingen aangeboden, pas sinds kort is er één merk dat een kg verpakking heeft.

Meestal is het gelijk 25 kilo wat je koopt. Ik verpak het zelf op bestelling in klein verpakkingen voor konijnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lappie2 zei:

Ik vond gister voor het eerst haar in de 💩 van Leeuw. 

Bij mij krijgen ze standaard elke avond - rond middernacht - ieder twee lijnzaadbrokjes. Ze zijn er stapelgek op. Ik zet de groentenbak op de grond en Flo valt gelijk aan maar als ik dan de bus pak met lijnzaadbrokjes (dat rammelt natuurlijk) is hij er snel bij. Rosie weet dat ik dat ga doen en wacht geduldig. Zodra ze ieder twee brokjes- uit de hand - gekregen hebben gaan ze als een gek rondrennen. Want...... dan strooi ik altijd een paar Johannesbroodstukjes rond in de ren. Dan verwijder is nog wat keutels uit het hok, ververs het water en ga ik weg en kan de nacht voor ze beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Bij mij krijgen ze standaard elke avond - rond middernacht - ieder twee lijnzaadbrokjes. Ze zijn er stapelgek op. Ik zet de groentenbak op de grond en Flo valt gelijk aan maar als ik dan de bus pak met lijnzaadbrokjes (dat rammelt natuurlijk) is hij er snel bij. Rosie weet dat ik dat ga doen en wacht geduldig. Zodra ze ieder twee brokjes- uit de hand - gekregen hebben gaan ze als een gek rondrennen. Want...... dan strooi ik altijd een paar Johannesbroodstukjes rond in de ren. Dan verwijder is nog wat keutels uit het hok, ververs het water en ga ik weg en kan de nacht voor ze beginnen.

Welk merk heb je van de lijnzaad brokjes? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle oliezaden werken, je hoeft niet perse lijnzaad te hebben. Voor nu kun je ook eens een theelepel (normaal is het een eetlepel) met zonnebloemolie proberen. Kijken hoe hij daar op reageert. Je hebt best kans dat olie(zaden) bij hem niet lekker vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Kolino zei:

Alle oliezaden werken, je hoeft niet perse lijnzaad te hebben. Voor nu kun je ook eens een theelepel (normaal is het een eetlepel) met zonnebloemolie proberen. Kijken hoe hij daar op reageert. Je hebt best kans dat olie(zaden) bij hem niet lekker vallen.

Dankjewel. Ga morgen gelijk halen. Heb bijna alle olies behalve zonnebloem 🙈 en dan gewoon op laten likken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook wat druppels met wat brokjes mixen, kijken of hij dat eet. 

 

Lijnzaadbrokjes komen oorspronkelijk uit de veehouderij / paardenhouderij. Aan konijnen worden ze nog niet zo lang gevoerd, dat de verpakkingen daar ook op aangepast zijn. Ik koop ze ook in in grote blanco zakken, merkloos dus eigenlijk 😅 Zal over een paar jaar vast wel anders zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Kolino zei:

of een brokkenpapje maken, hij kan niet tegen banaan denk ik?

Banaan durf ik niet aan. Gaat nu zo lang beter met de hopen 💩. Hij heeft het nog hoor maar niet zo groot en het blijft niet plakken en heel anders dan eerst. 

 

 

49 minuten geleden, Evee zei:

Je kan ook wat druppels met wat brokjes mixen, kijken of hij dat eet. 

 

Lijnzaadbrokjes komen oorspronkelijk uit de veehouderij / paardenhouderij. Aan konijnen worden ze nog niet zo lang gevoerd, dat de verpakkingen daar ook op aangepast zijn. Ik koop ze ook in in grote blanco zakken, merkloos dus eigenlijk 😅 Zal over een paar jaar vast wel anders zijn.

Ook goed voor de kleine?  want ze eten samen. Zie bij hem geen ketting keutels of plukken haar in ontlasting. Maar ze wassen elkaar wel veel. 

 

Zag idd op de Poolse site ook voor paarden 25 kilo 🙈 beetje te veel van het goede. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .