Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stoere Leeuw die dat vieze gele gevleugelde beest weg jaagt van hun groen. En dan nog na rillen 😜🤣🤣https://streamable.com/3lcp40

Kip beetje van slag maar heeft nog lekker sla gegeten. Leeuw durfde het geen 2e keer te doen hihi

Oeps zat ik met mijn harige bibs op je koppie? Sorry😘🥰

https://streamable.com/kma6pd

Achterlijke capriolen uithalen in de ochtend 🤪 

https://streamable.com/alzf89

Leeuw begint steeds actiever te worden dat zelfs Kleine het soms niet kan bijhouden 😅 Je ziet hem denken....what the flufff ..doe jij nou raarrrrr man😜

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
  • 3 weken later...
Geplaatst:

3 man aan het ontbijt🥰

Nog wat Verhaar haar, maar het lijkt bijna over te zijn🙏🏼🙏🏼 Nog nooit zoveel last van de rui gehad. Kippie heeft het helemaal overgeslagen dit jaar. Kleine (die helemaal niet klein meer is 🙈) heeft een minder heftige uitplukkende vacht dan Leeuw. Bij hem is het echt heel goed te zien. 

Morgen gaan mijn dochter en ik voor een paar dagen naar NL. Papa past op de dierentuin en de 2 buren hebben een extra sleutel voor het geval er iets gebeurt wanneer hij er niet is overdag. 

Extra cam aangeschaft die iets duurder was dan die we al hebben maar die zou de dieren iets makkelijker moeten kunnen volgen. 

Andere staat vaak voor uren naar 1 punt te staren met dat ene oog 😣 Dus dan moet ik hem weer de richting aanwijzen waar de jongens zitten en dan volgt hij ze weer.  

IMG-20250906-102814.jpg

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Geplaatst:

Net nog even snel de nagels geknipt.

Kleine volle paniek met letterlijk het wit van zijn ogen. Maar na 3 nagels werd ik uitgebreid op mijn hand gelikt. 

Toen Leeuw.... Waar we al vanaf het begin geen problemen mee hadden. Was altijd de sloomste en zo mak als een lammetje. Hij mist 2 tenen al sinds we hem hebben😥 maar daardoor altijd extra snel klaar. 

Nouuuuu dat was even anders 😱

Terugtrekken en schoppen.... En iedere keer een blik...wat doen jullie me nu weer aan??😒🥺 Het is weer achter de rug 😇🙏🏼 Echt een heel ander konijn vergeleken met een paar maanden, jaren geleden. Maar nog net zo lief hoor 🥰 Ze mochten erna wat lekkers uit kiezen uit de snoepbak. Kleine kiest altijd het verkeerde snoepje🤣🤣 met lange tanden te eten 😜 en dan geef ik hem het ananas snoepje wat hij wel heel lekker vindt en dan is hij weer happy. 

Ga ze missen die donders😰 

Gelukkig maar 6 of 7 dagen. 😇

Geplaatst:
5 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Goede reis gewenst en rij voorzichtig. Geniet ook van het samenzijn onderweg!

Lieffff Dankje 🤗 Ja dit is echt een moeder dochter reisje. Saampjes na jaren in het huis van mijn moeder. Ze kan in iedergeval rustig afscheid nemen van het huis en de omgeving. 

Geplaatst:

En we zijn weer thuis sinds gisteravond. 

Konijnen aan het springen, Kip met 1 oog op stok aan het kijken maar nu helemaal happy. Jingles lebberde mijn vingers af met slapende oogjes. 

Goed voor ze gezorgd 🥰 Vriend zei als eerste vanmorgen. "Konijnen moeten eten!!" 😜🤣 

• Haha 2
Geplaatst:
53 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik moet zo lachen om Kleine die Leeuw in het vizier wil blijven houden en van de gekkeheid niet weet welke kant hij op moet draaien. 😂

Ja he zo onnozel 🤣🤣

Geplaatst: (aangepast)

Was me weer eens ouderwets suf aan het zoeken naar Kip.....🙄

Zoekplaatje

IMG-20250915-193517.jpg

Spoiler

Hij heeft een rustiger konijnen vriendje gevonden om bij te slapen 🥰 

aangepast door Lappie2
  • Haha 1
Geplaatst:
49 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Zag hem al heel snel

Ik niet 🤣😂

Was hem zeker 5 minuten aan het zoeken. Is al heel lang geleden dat hij savonds zelf de kooi uit gaat en ergens anders gaat slapen. Hele dag zei ik tegen hem "joh ga je kooi eens uit gekkerd" en precies als het donker begint te worden vliegt hij eruit 🤪  

• 2 weken later...
Geplaatst:

Eindelijk heeft de Action hier ook het bedje en de tunnels. Ook maar direct een pyramide huisje gekocht. Want hun tv en radio zijn nu echt over en uit. Lang meegedaan trouwens.

Had gister al lekker de schoon gewassen kleedjes terug gelegd en dacht nou dan kan ik straks direct de nieuwe spulletjes neerzetten.

Komen we boven...heeft Leeuw weer super fijn in zijn druif gestaan en beiden kleedjes weer vies🙈😂😂

Dus die gaan zo wederom de was in🙄 en dan zet ik alles pas neer. 

En Kip ach het arme ding is nu dan toch echt de rui ingegaan🥴 Behalve bossen haar vliegen er nu ook hele kussens aan veertjes door de kamer. Zo fijn dat de grote spiegel weg is want nu ziet hij zichzelf niet🙈

Vorige jaren zat hij daar dan heel zielig voor. En nu kijkt hij af en toe wel naar zijn onderkant en op de grond maar zolang we maar roepen hoe mooi hij is, raakt hij tenminste niet depressief. Maak zijn andere kleine spiegeltjes ook nog niet schoon. Dat doe ik pas als hij weer vol in zijn veren zit😇  Maar even tussen ons... hij ziet er niet uit😱

Sssshttttt niet tegen hem zeggen 🤫🤐

• Haha 1
Geplaatst:

Aguuuuuuttttt zo.n schattig momentje🥰

Leeuw vliegt Kleine altijd aan zodra ik met de brokjes kom. Kleine vliegt er meestal al vandoor voordat Leeuw überhaupt iets kan doen. Deze keer schoot Leeuw "gelukkig" weer zijn kant op...maar Kleine kon niet zo snel weg uit de hoek. Maar ipv een duw of kleine hap in zijn kont begon Leeuw hem gigantisch te likken❤️ Kleine super verbaasd koppie en samen renden ze happy naar me toe om te eten🥰 

Echt super schattig momentje en zooooo blij dat Leeuw weer eet😁

Zware dagen gehad plus 2 uur zitten in de wachtkamer. 1 maal op de onderzoekstafel pakte hij een slaatje bla en begon nep te eten. Zo van "kijk ik eet!! het gaat goed" Maar de dokter zag het gelijk dat hij alsof deed.

Hij was 90gram afgevallen sinds de laatste keer wegen. 2100gram. En 40,nog wat graden..

Eenmaal onderzocht sprong hij in mijn armen en heeft heerlijk met zijn koppie in mijn nek gezeten en kusjes gegeven. 

Straks zijn probiotica en boonampul geven. Morgen ochtend de antibiotica en pijn medicatie. En dat voor een hele week ...Denk dat er geen kusjes meer gaan komen na dit klusje 🥴 

Ben super blij dat het ergste weer achter de rug is pfffff😇 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Lappie2 zei:

1 maal op de onderzoekstafel pakte hij een slaatje bla  🥴 

Ik hoop dat Leeuw er snel weer bovenop is, maar moest toch even lachen om dat slaatje bla

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:
15 uren geleden, Lappie2 zei:

Zware dagen gehad plus 2 uur zitten in de wachtkamer. 1 maal op de onderzoekstafel pakte hij een slaatje bla en begon nep te eten. Zo van "kijk ik eet!! het gaat goed" Maar de dokter zag het gelijk dat hij alsof deed.

Lodewijk doet dat ook. Maar dan met hooi. Hij bijt het dan door en laat het vallen. Dus op de cam is het niet altijd goed zichtbaar of hij nu gegeten heeft of niet. Hij doet het ook expres. Dan hoopt hij ook dat hij geen dwangvoer hoeft. Stelletje stiekemerds.

Ik hoop dat Leeuw snel opknapt nu hij  de juiste medicatie heeft.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 minuten geleden, bunnyempress zei:

Lodewijk doet dat ook. Maar dan met hooi. Hij bijt het dan door en laat het vallen. Dus op de cam is het niet altijd goed zichtbaar of hij nu gegeten heeft of niet. Hij doet het ook expres. Dan hoopt hij ook dat hij geen dwangvoer hoeft. Stelletje stiekemerds.

Ik hoop dat Leeuw snel opknapt nu hij  de juiste medicatie heeft.

Haha jaaaaa ze zijn stiekem heel slim, maar wij zijn slimmer 💪🏻🤪

Medicatie zit er weer in. Antibiotica ging netjes... heel af en toe tegen stribbelen. De probiotica pasta ging hij tekeer als een Leeuw voor 1 klein stom drupje 🙄 maar de drugs vloog hij op aan 🤣🤣 drugs konijntje🤪

Ik doe het nu in kleermakers zit. Zo zit hij toch stevig op de grond ipv wiebelig op mijn schoot en ik kan hem zo makkelijker medicatie geven. Hij kan niet rond draaien zo. Okey af en toe bijt hij in mijn been maar goed dat is niet erg. 

Geplaatst:

Gister kwam de kleine pompoen aan en kocht de grotere in een winkel. 

Cadeautjes voor de jongens 😊

IMG-20251001-105236.jpg

Ze zaten 2 dagen in die stomme kooi(stond gewoon open)🤣🤣 Gister de kooi weer op zolder gezet omdat Leeuw geen extra zorg meer nodig heeft.. en de pompoenen er neergezet. Nou ze vinden de kooi leuker 🙄 stelletje mafketels.  Ze liggen er wel voor en naast en achter 😂😂 

• Vind ik leuk 3
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Vandaag weer flink opgeruimd. Weer wat dingen op een andere plek gezet. Wc,s op een nieuwe plek en nieuwe bed en pyramide huis op de plek waar de toiletten waren. 1 tunnel achter de bank.

Ze waren er zo blij mee dat ze kleine binkies deden en niks moest weg💪🏻😁

En toen kreeg ik bericht dat het voer van de jongens in de post automaat lag. 1 druk op de app knop en deur ging open. En direct weer dicht door de harde wind😒 Gelukkig kon ik m nog een keer open krijgen en wist nu welke deur het was zodat hij niet weer dicht waaide. Vervolgens 10 minuten aan het stunten geweest om die gigaaaa grote doos, een halve meter boven mijn hoofd, eruit te krijgen. Kon er geen vinger tussen krijgen en hij was zoooo zwaar😅

Maar na 5 gebroken nagels kreeg ik hem eruit gewurmd en met een harde klap lag hij op de grond. Helemaal vergeten dat ik ook 2 pakken chipsi zaagsel voor Jingles had besteld. 5kilo voer en 2 zaken zaagsel x 3,5kilo was wat te zwaar.

Daarna koken en zei tegen mijn dochter dat we bijna kunnen eten.

Nouuuuuuu dat woord ...Eten... ga ik vanaf nu niet meer hardop zeggen bij de jongens 🤐🤪 Kamer was te klein😂😂 Stel jonge dolle koeien door de kamer 3 uur voor hun etenstijd🤣

Geen gejaag maar rennen en binkies en overal op en af en haasje over met een lading Ninja moves om vervolgens abrupt voor hun bakje tot stilstand te komen. Ze keken zo zielig naar het lege bakje dat ik maar een paar brokjes uit de hand heb gegeven. 

Na ons eten heb ik 2 gaten gesneden in die giga doos en daar weer hun tunnel aan vast gezet. Ze vinden het geweldig.😍 Dat zijn die gebroken nagels dan wel weer waard😊

• Haha 2
Geplaatst:

Hier heb ik regelmatig 2 konijnen voor de deur zitten rond etenstijd in de namiddag. Die kijken dan heel beledigd want als onze dochter nog slaapt moeten ze wachten 😓.

Scarlett heeft ook al eens het bakje uit onze handen gegrist, om naar het hok te rennen en daar in haar eentje te gaan eten. 

Lodewijk bleef braaf rond ons heen en weer dansen. 😝 

Ik kan me die toeren van jouw jongens dus levendig voorstellen 😂😂😂

• Haha 2
Geplaatst:
1 uur geleden, bunnyempress zei:

Hier heb ik regelmatig 2 konijnen voor de deur zitten rond etenstijd in de namiddag. Die kijken dan heel beledigd want als onze dochter nog slaapt moeten ze wachten 😓.

Scarlett heeft ook al eens het bakje uit onze handen gegrist, om naar het hok te rennen en daar in haar eentje te gaan eten. 

Lodewijk bleef braaf rond ons heen en weer dansen. 😝 

Ik kan me die toeren van jouw jongens dus levendig voorstellen 😂😂😂

🤣🤣🤣🤣 Zie het helemaal voor me😂😂 

Kleine grijpt tegenwoordig een groot stuk karton en vliegt daarmee de kamer rond. Eergister deed hij het zelfde met dochters Halloween deken. Ze lag lekker op de bank en hij pikte de deken zo van haar weg😂😂  Clown 🤡 

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .