Ga naar inhoud

Mijn konijn is vaak een beetje afzijdig van mij.


Aanbevolen berichten

Mijn konijntje is alleen sinds dat mijn ander konijntje is moeten gaan in slapen. Er is dan het konijntje van de buren bij ons gekomen omdat die vaak ontsnaapte en die kwam vaak bij ons maar ze is ook moeten inslapen en dan was hij alleen maar dat was dan goed alleen dan nu denk ik dat ik misschien een tweede konijntje er bij moet zetten. Maar nu over de voeding van mijn konijntje ik heb hem al 1 jaar maar hij komt van iemand anders en die heeft hem van nog een ander persoon dus nu is hij 3 jaar oud en ik wil graag weten of er nog veel meer voeding is voor konijnen en wat dat jullie zouden geven. Maar hij is vaak uitgehongerd maar toch krijgt hij 4 tot 5 keer per dag eten. Hij krijgt vaak het zelfde dus ja misschien zijn er meer dingen hebben jullie nog tips?

 

 

 

Liefs 

Naila

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bericht is een beetje lastig te volgen doordat je geen punten en komma's gebruikt tussen de zinnen, maar als ik het goed begrijp heb je twee vragen: 1. Je wil graag informatie over het koppelen van konijnen zodat jouw konijn weer een maatje heeft, en 2. Je wil graag meer weten over voeding voor konijnen.

Over het koppelen staat heel veel informatie in dit artikel https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen Er is ook een apart forum onderdeel voor, waar je eventuele vragen kunt stellen zodat we je verder kunnen helpen.

 

Over voeding voor konijnen is veel te vertellen. In de basis krijgt een konijn voornamelijk veel hooi, en brokken als aanvulling. Daarnaast kun je nog verse groente, kruiden of snacks geven. 

 

Er zijn veel goede merken brokken. Bekende namen zijn: science selective, beaphar en hobby first. Veel tuincentra en dierenwinkels verkopen die merken. Er zijn nog veel meer goede merken, maar die zijn bijvoorbeeld alleen op internet te vinden. Alles wat hier in de webshop verkocht wordt, zijn goede brokken voor konijnen. 

De erg goedkope brokken zijn vaak niet zo gezond. Er zitten bijvoorbeeld allerlei snacks in zoals zonnebloempitten of maïs, waardoor het konijn alle lekkere dingen eruit eet en de gezonde laat liggen. Het beste is dus als het allemaal bruine staafjes zijn. Dan kunnen er in die staafjes nog dingen zitten die niet in konijnenvoer thuishoort, zoals medicijnen, dierlijke producten of goedkope opvulling. Als je twijfelt over jouw merk brok, dan kun je hier de ingrediënten en voedingswaarde delen, dan kijken wij met je mee.

 

Wat geef je jouw konijn nu op een dag? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .