Ga naar inhoud

Heeft mijn konijn pijn?


samsom146

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn konijntje heeft net door de tuin lekker gespeeld en ligt nu in zijn hok. Hij bibbert/trilt alleen heel erg, zijn neusje is samengeknepen en volgens mij is hij aan het knarsetanden. Net hijgde hij ook maar dat is over. Ik maak me heel erg zorgen, ik kan nu niet snel naar de DA dus weten jullie misschien wat er aan de hand is? Vanmiddag was het heel heet maar ik had een bevroren plastic fles met theedoek in zijn hok gelegd en in de schaduw (hij leeft buiten in een hok) gezet. Het lijkt ook of hij onder op zijn neusje geen vacht heeft. (Misschien zie ik nu van alles aan voor iets ergs maar ik maak me echt zorgen). Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt alsof hij er gewoon rustig bijligt. Hij rent gewoon rond zoals altijd en was net zijn peertje aan het eten. Hij is er alleen mee gestopt en zijn favo snoepje heeft hij ook nog niet aangeraakt. Ik hoop echt niet dat hij veel pijn heeft. Volgens mijn moeder komt het gewoon van de hitte en gaat het wel over, daarom vindt ze een DA niet nodig nu. Ik maak me alleen wel veel zorgen! Alsjeblieft help me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zijn zijn oogjes en tandvlees? Normaal? Bleek? Vuurrood? Daaraan kun je al heel veel zien.


 


Ik zou zijn oortjes deppen in water, maar niet te koud (dus geen ijsblokjes in het water gooien of zo). Is je konijn oververhit, dan moet je echt direct handelen, want konijnen kunnen heel erg slecht tegen hitte en kan dodelijk zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oogjes zien er gewoon normaal uit. Ik had straks al met een natte theedoek zijn oortjes natgemaakt. Het is inmiddels ook al niet meer warm dus ik denk dat het geen hitteslag is. Ik zit meer in de weer met dat samengeknepen en natte neusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die wel tegen een hitteslag aan zat. 


Het beste is de dieren nu rustig te houden, niet verplaatsen van plek en zorgen dat ze lekker in de schaduw kunnen liggen met bij voorkeur op zand in de schaduw of op stenen die koel zijn. Een hok is net een bakoven, daar zijn al meerdere konijnen wegens hitteslag in overleden. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .