Ga naar inhoud

Castratie duurder geworden?


saskiaa

Aanbevolen berichten

Een paar jaar geleden betaalde ik nog €50,- voor een castratie van een rammelaar. Nu ben ik eens rond gaan mailen en heb ik al van verschillende dierenartsen reactie gehad van zowel dierenartspraktijken uit de stad als het dorp en het ligt zo tussen de €70,- en €120,- Ik dacht dat je voor 100-120 wel een voedster kon laten castreren.. Nouja in ieder geval, ervaren jullie dat ook zo en hoe kan dat??


Ik heb namelijk een voedster alleen zitten en ik dacht eraan een ram te kopen en te laten castreren maar dan zou ik alleen daar aan zo'n 120 euro kwijt zijn terwijl ik dan nog niet eens weet of het wel klikt.... :(


Link naar reactie
Delen op andere sites

hm de meeste opvangen is dat inmiddels ook 60 euro maar ik wou er dus niet een van een opvang vandaar. En ik snap best dat het leven duurder wordt en de DA daarom mee moet gaan maar t is wel meteen véél duurder in korte tijd naar mijn idee.


Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2010 heb ik een ram laten castreren en was ik 45 euro kwijt, in 2011 nog een ram laten castreren en toen was het al 60. Geen idee wat het daar nu kost, ik kom er al een poos niet meer, maar als de stijgingen in die lijn door zijn gegaan.. ;) en tja als je geen uit de opvang wil dan ben je sowieso duurder uit, dat is een consequentie daar van.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... Ik vind het moeilijk inschatten. Ik ben verhuisd uit groningen en daar is alles toch veel goedkoper. Maar ik denk dat de dierenarts het zeker minder druk heeft na de crisis en dat die prijzen dus mee stijgen met de rest.

Ik snap niet goed waarom je perse geen opvang dier wilt hebben. Lijkt me een mooi en vooral ook goedkoper alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AUB geen tips dat ik er een uit de opvang moet halen ik ben daar echt wel een voorstander van maar in dit geval ligt het iets anders daar hoef ik verder ook niet over uit te wijden in dit topic.


 


Ainariel: Hm nouja ik woon in het oosten..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had even rondgebeld. Van de 4 Da zaten er 3 op €80 voor castratie ram maar bij konijn van meer dan 4kg werd het €100. De ene Da die het voor €60 deed ben ik voor gegaan maar weet niet of het goede keuze was. Waren wat wondcomplicaties en ben terug geweest. Nu was dat misschien toch gebeurd bij andere DA maar was beetje verbolgen dat nacontrole niet bij in de prijs zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

600 euro?! Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Sorry maar dat vind ik echt belachelijk. Dat vind ik echt over de rug van je klanten (en dus uiteindelijk de dieren) gauw rijk worden. Hier is een ram 65 of 70 euro geloof ik en een voedster 95. Goede dierenarts ook dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 'onze' DA is het inderdaad 65 euro Lonja. Toen ik Koos een jaar of 6 geleden liet castreren (was weer bij een andere DA nog) was het ook 50 euro.


 


Iedereen moet zelf weten of hij/zij naar een opvang gaat natuurlijk, ik betaalde voor Bender (gecastreerd en wel) 35 euro bij de opvang (excl vrijwillige bijdrage, dat is naar eigen keuze), inclusief speeddate met Lizzey ;) waardoor ik wist dat er een klik was en met vertrouwen thuis verder kon koppelen. Ik zou vooral zelf een opvang kiezen omdat je met een konijn wat je zelf uitkiest gewoonweg niet weet of het klikt met jouw konijn. Klikt het echt niet heb je het geld betaald aan castratie en zit je met twee konijnen die niet samen kunnen. Dan moet je vooraf weer bedenken wat je dan gaat doen. Dat is dan het risico.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de buurt is het 35 euro. Daar worden ze plaatselijk verdoofd en is het dus goedkoper. Plus dat je niet bang hoeft te zijn dat ze niet wakker worden uit hun narcose :) ik weet niet waar u woont? Dit is in de buurt bij Rotterdam

Plaatselijk goedkoper? Oh ik dacht juist dat dat duurder was! 35 euro is wel weer het andere uiterste! Ik woon bij Arnhem dus Rotterdam is helaas te ver.. :( Nouja ik ga nog even wat meer rond bellen en informeren. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .