Ga naar inhoud

Ratten


Franske het konijntje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

 

We zitten met 1 rat of meerderen daar zijn we nog niet zeker van maar we zijn zeker dat we er 1 hebben.

 

We hebben ook een konijn en nu hebben we schrik dat deze misschien besmet gaat geraken btw het is een buiten konijn zouden jullie mij kunnen helpen? Want ik wil niet dat mijn konijn iets over komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een van de informatieve artikelen staat een klein stukje over ongedierte weren uit het konijnenhok, o.a. over ratten en muizen.

Quote

Muizen en ratten kunnen ziektes overbrengen die je niet bij je konijnen wil hebben. Bewaar het brokvoer in een goed afgesloten emmer en geef een beperkte hoeveelheid die de konijnen in korte tijd opeten. Laat geen voer slingeren. Ook is het mogelijk deze knagers buiten te houden door gebruik van volièregaas voor de ren. De maaswijdte van dit gaas is zo klein (minder dan 1 cm) dat muizen en ratten er niet doorheen kunnen. Let op dat je het gaas ook minimaal 70 centimeter moet ingraven om ratten buiten het hok te houden.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok

 

Waar zou je precies tips over willen? Hoe je ze het beste buiten kunt houden? Dan kun je misschien even een omschrijving van jouw verblijf delen zodat we met je mee kunnen denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, happy211 zei:

In een van de informatieve artikelen staat een klein stukje over ongedierte weren uit het konijnenhok, o.a. over ratten en muizen.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok

 

Waar zou je precies tips over willen? Hoe je ze het beste buiten kunt houden? Dan kun je misschien even een omschrijving van jouw verblijf delen zodat we met je mee kunnen denken.

Ik heb een redelijk groot verblijf dat helemaal afgesloten is maar langs boven niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen eten meer hooi nu het kouder wordt. Misschien kun je wat meer hooi geven, een konijn zou eigenlijk niet zonder moeten zitten. Daar komen geen ratten op af, maar die houden wel van konijnenvoer, dus dat kan beter niet de hele dag in het hok staan.

En heb je misschien mogelijkheden om het verblijf aan de bovenkant dicht te maken? Met gaas, of houten panelen met gaas die je open kunt klappen, of met golfplaten,..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .