Ga naar inhoud

Toch snot


Bunny566

Aanbevolen berichten

Hubble blijkt toch snot te hebben. Hij is vorige week dinsdag begonnen met een doxycyclinekuur. Helaas zag ik gistermiddag dat Silke haar neusje ook wat groenig leek. Vandaag was het nog duidelijker zichtbaar. Ik heb zostraks de dierenarts gebeld omdat zij dus ook behandeld zal moeten worden. Tot mijn verbazing (en irritatie eigenlijk ook) zou ik dan eerst met haar langs moeten komen. Dit vond ik eigenlijk zo’n onzin. Het lijkt me niet meer dan logisch dat Hubble haar heeft besmet maar misschien zie ik het verkeerd.  Voor hem ben ik ook al twee keer heengeweest en ik ben bang dat hij weer moet als dit niet afdoende werkt. 
 

Voor nu heb ik afgesproken om morgen tijdens het telefonisch spreekuur te bellen. Dit is tussen de middag.

Maar dan zijn we wel weer een dag verder…terwijl ik doxycycline in huis heb. Wat zouden jullie doen, wel alvast behandelen of toch maar afwachten? En wanneer zou ik mogen verwachten dat er geen snot te zien meer is bij Hubble? Hij heeft nu 7 dagen 2 x dgs Doxyxycline gehad. Ik twijfel dus ook een beetje of het z’n werk doet. Wat dat betreft, misschien wel handig om nog even te wachten bij Silke.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel zelfs of je niet met beiden naar de dierenarts moet gaan. Zomaar antibiotica voorschrijven mag helaas niet, daar zit het probleem. Regeltjes... Misschien krijg je het met een telefonisch consult voor elkaar.

 

Stel ook even de vraag, van, als de antibiotica niet goed werkt, moet de ander het ook nog gebruiken of mogen ze meteen naar bijvoorbeeld draxxin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel idd ook of dit wel afdoende werkt. Vandaar dat ik er met Silke ook maar niet aan begin. Ik zou me voor kunnen stellen dat Hubble ook weer moet komen. Niet dat er wat veranderd is, afgezien van zijn oogje die niet meer nat is. In die zin heeft het wel geholpen, alleen nog wel steeds een vieze neus. Arme Hubble, hij is als de dood bij de dierenarts.

Als Hubble over moet naar Draxxin dan hoop ik echt dat Silke dat ook gelijk kan krijgen. Lijkt me toch eigenlijk ook logisch..maar goed afwachten maar.

Drie weken geleden dacht ik juist hoe fijn het was dat het met Hubble weer zo goed ging na de verwijdering van zijn kies..helaas van korte duur 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb het voor elkaar, vraag me alleen af wat ik ervan moet denken 🤔 Ze moeten beide vier weken aan de Doxyxycline, die had ik niet aan zien komen ☺️ Nou maar hopen dat het goed werkt.

Is er in de daarnaast nog iets waarmee ik hun afweer zou kunnen ondersteunen en wat wel goed gaat met de AB?

Ik zag in de webwinkel iets van immuunpower maar daar zaten zoveel verschillende kruiden in dat ik dat niet aandurf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister naar de dierenarts geweest omdat het flesje doxycycline alweer bijna op was. Ik hoopte meteen nog een tweede flesje mee te krijgen omdat ik er steeds net geen 4 dagen mee kon doen. Gelukkig realiseerde de dierenartsassistente zich dat de behandeling behoorlijk prijzig wordt als je 4 weken moet behandelen en een flesje 36 euro kost. Daar was ik me wel bewust van maar dacht dat het niet anders kon. Een groter flesje was niet verkrijgbaar maar tabletten konden ook. Heb nu voldoende tot eind van de kuur voor in totaal 56 euro, dat scheelt nogal. Vind het toedienen ook handiger omdat ze maar een 0,5 tablet hoeven. Helaas moet het bij Silke wel met een spuitje in haar bek, die laat zich niet foppen. Jammer want ze laat zich ook niet makkelijk pakken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hubble wou vanochtend niks eten...en net vandaag had ik de hele dag cursus natuurlijk. Vanmorgen alleen Metacam gegeven maar hij at alleen wat paardebloemblaadjes en verder niet. Om kwart over vier in overleg met de DA Emeprid gegeven. Maak me wel wat zorgen, hij voelt zich duidelijk niet super. Temp. ging, 38 graden. Ik heb hem zichzelf wel zien wassen en hij probeerde bij gedroogde blaadjes te komen om die op te eten leek het. Er ligt soms een besje van de kardinaalsmuts in de ren, als ik het zie, gooi ik ze gelijk weg maar ik kan niet garanderen dat hij er niet eentje gegeten heeft. Ook aan de geweekte brokjes en het wortelhapje zitten denken als mogelijke oorzaak. Ik hoop maar dat ie snel wat opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts vond Cisaral een goed idee. Net opgehaald, helaas pas vanavond weer thuis. Maar zoon is op tijd thuis en geeft vanmiddag de Emeprid en probeert wat eten naar binnen te krijgen.

Ik wou de Doxycycline weer met geweekte brokjes geven maar hij heeft maar een beetje (2 ml?) gehad. Hij wou niet echt, hoorde zijn buik ook wat rommelen. Eraan zitten vond hij ook niet echt prettig. Heb het er daarom maar bij gelaten. Vanavond maar gewoon in water oplossen. Mocht het morgen nog niet lekker gaan, dan gaan we naar de DA maar dat lukt vandaag niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begon ik net te twijfelen of ik toch niet met Hubble naar de dierenarts moet, begint hij gelukkig brokjes te eten 🤗

Ik merk dat de Cisaral zijn werk doet. Vanmorgen at hij een paar brokjes en wat groenvoer en rond één uur 3 erwtenvlokken en wat groen. Toen heb ik hem ook weer Emeprid en Cisaral gegeven. Zag een paar erg kleine keuteltjes in de poepbak liggen dus het lijkt echt een verstopping (geweest) te zijn. Zal in ieder geval vandaag 4 keer Cisaral geven, misschien morgen ook nog en dan naar 3 x en afbouwen. Hij wordt de spuitjes met medicatie zat merk ik. Ik ook…maar het is nu even niet anders.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed eigenlijk dat hij om een of andere reden stil ging vallen, vandaar dat ik ook zei, vraag maar. Maar blij dat het beter met hem gaat. Ze kunnen medicijnen zo haten. Ik probeer dan max 3 keer per dag medicatie te geven, liever in 2 keer, maar soms kan dat nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts vond het genoeg reden gelukkig en ik vond hem na de Cisaral wel opknappen. Dus bedankt voor de tip! Vanmorgen kwam hij net als vanouds aan voor de brokjes. Ik houd het daarom vandaag maar op 3 x dgs Cisaral, was vanmorgen ook wat later met geven.

Dat hij er wel klaar mee is, komt denk ik ook doordat ik de doxycycline ook met een spuitje gaf. Dat is nu ook al zo'n drie week. Als de darmen goed op gang zijn, probeer ik het weer met geweekte brokjes. Wel een minimale hoeveelheid want daarna ging het mis.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hubble moest vandaag voor een gebitscontrole nog naar aanleiding van het trekken van zijn kies. Gebit was goed gelukkig. De dierenarts heeft op mijn verzoek ook zijn buik gecheckt omdat zijn keutels nog steeds vrij klein zijn. Buik was wel soepel en DA hoorde borrelgeluiden dus darmen werken wel. Temp. iets aan de lage kant. Nu lactulose erbij gekregen en door met de Emeprid en Cisaral.

Heb ook lijnzaadbrokjes maar wist niet of dat bij de med. konden. Het kan dus zal die ook inzetten. Pfff, ik hoop dat er nu wat schot in komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .