Ga naar inhoud

Voedster start met nest bouwen na castratie?


Aanbevolen berichten

Graven is normaal in de lente/zomer en voedsters doen het vaker dan rammen. De hormonen schommelen nog wel even na de castratie (2-3 weken volgens mij - maar pin me er niet op vast). Dus het kan dat het daarna verminderd of helemaal stopt. Het nestje bouwen gaat sowieso stoppen, als je bedoelt dat ze echt haren uittrekt en neerlegd. Na de castratie houdt dat op - mocht nog nogmaals voorkomen, dan moet je terug naar de dierenarts want dan kan het zijn dat er een stukje eierstok achter is gebleven.

Advies van schijndracht is vaak om het nestje een weekje te laten liggen en daarna op te ruimen. Doe je het sneller dan heb je kans dat ze opnieuw beginnen.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nu net tweejarige voedster is 27 maart dit jaar gecastreerd.  

 

Rond 10 februari was ze rams, twee weken later was ze een paar uur met stro aan het slepen. Weer twee weken later was ze weer rams. Toen is ze dus gecastreerd en sindsdien heb ik beide gedragingen totaal niet meer gezien. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haren heb ik nog niet gezien, maar die zitten er nog niet zoveel op haar buik 😉 Ze is vooral hooi en stro naar het wctje aan het slepen en daarin aan het graven en een nestje aan het bouwen. Graven deed ze inderdaad in de ren ook al heel veel, daar hebben ze zand waarmee ze aan de slag kunnen, maar dit is echt binnen in het hok 🙃.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .