Ga naar inhoud

Panacur wel of niet geven.


Jamieh

Aanbevolen berichten

Hi, het is een beetje laat en op zaterdag avond .. ik kwam zojuist thuis en mijn konijntje schrok ervan (dit doet hij normaal nooit) hij sprong 2x tegen de bank aan en is nu wel gewoon weer rustig aan het rond huppelen. Nu heeft mijn konijn het EC parasiet en heb ik hier nog een flesje panacur staan. Ik weet even niet waar ik goed aan doe en of ik wel of niet voor de zekerheid panacur kan geven of moet afwachten of dit het EC parasiet weer heeft ‘opgewekt’. Iemand ervaring? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nu niet direct starten hoor. Soms zijn ze gewoon deuk bezig en schrikken ze. Kan ook door een schaduw of zoiets komen. Hou hem gewoon even goed in de gaten de komende dagen en ga panacur starten als je symptomen ziet of als er een periode van stress (bv verhuizing, verbouwing, koppeling) aan komt. Een keer schrikken zou voor mij geen reden zijn om meteen panacur te starten.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keertje schrikken lijkt me geen reden voor een parasiet om tot uiting te komen. De stress die bedoeld wordt zijn momenten zoals jamesthebunnybutler al noemt, maar ook dierenartsbezoeken, vaccinaties en angst voor bijvoorbeeld vuurwerk als je konijn daar last van heeft (dat verschilt ook per konijn, natuurlijk). Ik schrik me ook altijd een hoedje als de nijnen ineens schrikken van iets, dus zitten we met zijn 3-en met een hartverzakking haha. Nee, maar, ik denk niet dat je nu Panacur hoeft te geven, hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .