Ga naar inhoud

Taken en Bladeren


KonijnTeun

Aanbevolen berichten

Vraagje 🙂

 

Wij waren aan de wandel en kwamen, berk, kersen en hazelaar tegen. Nou vroeg ik mij af, als ik de volgende keer een snoeischaar meeneem kan ik mijn konijn hier dan veilig een takje van geven? Incl. Bladeren? Van kers weet ik dat de pitten NIET mogen. 

 

Hoor het graag, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eigenlijk mag je niet aan de eigendommen van anderen knippen. Dus je zult toestemming moeten vragen aan de grondeigenaar. Het is dus handiger om mensen te vragen naar snoeiafval van bomen in hun tuin of zelf bomen planten. Uiteraard moet het onbespoten zijn en is het goed om de takken thuis even te wassen voor je ze geeft.

 

Kers is een boom die vaak doordat het een steenvrucht is wordt afgeraden, men is bang voor blauwzuur. Er zijn onderzoeken gedaan dat dit alleen in de kern van de pitten zit, maar door de sterke verhalen is iedereen nog huiverig met het geven van kers. Ik zou ook niet zomaar iedere kersensoort durven geven, beetje hetzelfde als met sierappel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .