Ga naar inhoud

Even van me af schrijven (ouderdom)


hemmel

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Mijn voedster is oud. Ik heb haar nu zes jaar en toen ik haar kreeg was de leeftijd onbekend. Haar vacht is al jaren aan het verbleken maar verder merkte ik niks.

Sinds een jaar merk ik dat soms de rangorde verschuift. Ik heb een sullige ram van 8 die steeds vaker de baas speelt.

Ik hou het nu bezorgd in de gaten. Ze beweegt goed, eet meestal goed, zit meestal samen, is schoon.

Deze week heb ik haar een paar uur apart gezet om keutels te checken want ze wou alleen eten wat ik onder haar neus legde. Ze heeft nu een eigen eetbox voor groente en een beetje biks.

Ik heb alles gecheckt wat ik als leek checken kan. Maar het houdt me bezig. En dat zal wel een paar jaar zo blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar! Maar wel goed dat je er van bewust bent en in de preventieve zorg ook al op inspeelt met extra voedsel.

Aan de ene kant zo fijn dat ze de mooie hoge leeftijden weten te behalen dankzij jouw goede verzorging als baasje, maar hoge leeftijd geeft altijd ook wel een beetje zorgen. Je ziet ze toch wat interen en aftakelen, je kan dat maar beperkt opvangen omdat veel dingen door slijtage komen en dat is niet te stoppen of terug te draaien. Lekker genieten van de momenten die er samen zijn zou ik zeggen! Lekker verwennen en verzorgen. Maak foto's van de lieve en leuke momentjes om altijd als herinnering te houden. En wie weet gaat het nog jaren prima ondanks ouderkomkwaaltjes en verschuivende rangorde. Dat ze schoon is, goed beweegt en gewoon nog lekker samen zitten is goed. 

 

 

Ik denk dat je het al wel gevonden had, maar hierin staan ook tips voor zorgen voor oude konijntjes:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/oud-senior-konijn-verzorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .