Ga naar inhoud

Voeding bij E.cuniculi


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Vanmiddag naar de dierenarts geweest en te horen gekregen dat de kans groot is dat Dex E.cuniculi heeft. Hij heeft Panacur meegekregen voor 28 dagen en ik moet binnen 14 dagen verbetering zien. Naar mijn idee ben ik er op tijd bij, want sinds gister zie ik dat zijn hoofdje wat scheef hangt en verder vertoont hij amper symptomen (gelukkig). 

 

Nu ben ik zelf nogal een voorstander van behandeling met natuurlijke middelen en ik zou dat nu ook graag bij Dex willen doen naast de medicatie. Zijn er bijvoorbeeld speciale kruiden die ze kunnen eten wat effect kan hebben? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik snap dat de werking niet wetenschappelijk bewezen is, maar als het geen kwaad kan wil ik het toch graag proberen. Moet er niet aan denken dat ik afscheid van hem moet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan denken aan kruiden die de weerstand ondersteunen en kruiden die werken tegen ontstekingen/zwellingen. Geef je alleen panacur of meer medicatie? Sommige kruiden waar ik aan denk hebben namelijk een wisselwerking met bepaalde medicatie.

 

Misschien heb je wat aan dit artikel: https://www.bunnybunch.nl/informatie/kruiden-voor-konijnen

 

Ik denk zelf aan echinacea, goudsbloem, weegbree en wilg. Maar er zijn nog zoveel meer opties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen panacur meegekregen vandaag en verder gebruikt hij niets. Echinacea heb ik hem een tijdje in tabletjes gegeven toen hij keer op keer snot had, die heb ik als het goed is nog wel liggen. Niet eens aan gedacht. Wilg werkt voornamelijk pijnstillend toch?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .