Ga naar inhoud

Teek


Lio en Leia

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij het borstelen net gezien dat boven het oogje van Lio een teek zit. Ik heb net gebeld met DA van wacht en deze zegt dat ik dit er gerust zelf kan uithalen met een pincet en nadien ontsmetten. Indien er iets achterblijft van de teek, komt dit er vanzelf uit. Iemand van jullie hier ervaring mee? Ik wil proberen maar hoop dat ik het goed doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met teken bij konijnen. Mijn ervaring bij honden is, dat als er een stukje achterblijft dit wel tijdelijk kan irriteren. Zover ik me herinner vielen eventuele achtergebleven stukjes er inderdaad vanzelf uit. Ik zou zeker met een watje gedoopt in alcohol (of een ander ontsmettingsmiddel) de boel ontsmetten. Mocht je problemen zien, dan zou ik echt niet schromen om de dierenarts te bellen. Het is natuurlijk wel een nare plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven het oog lijkt me ook best een nare plek. Als alleen het kopje of (een deel van) de snuit, valt dat inderdaad vaak vanzelf uit. Als het om meer gaat, kan het zijn dat het verwijderen niet goed is gelukt. Boven het oog lijkt me ook een behoorlijk vervelende plek, ook om te moeten verwijderen. Echt spoed is het ook niet, maar je wil dat ding er ook niet te lang in hebben zitten. Nu zullen ze van een teek niet meteen bloedarmoede krijgen, maar ik heb ook geen idee wat de bacteriën die een teek bij zich kan dragen kunnen doen bij konijnen. Als het nog geen 24 uur is, kan misschien de dierenartsassistente morgen helpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even update. Ik heb deze ochtend kort gecontroleerd en op eerste zicht lijkt de teek weg te zijn en is er nu een soort 'spleetje'. Ik heb de dierenartsassistente net aan de lijn gehad. Goed ontsmetten en goed in het oog houden. Hij kan mogelijks de ziekte van lyme ontwikkelen. Het gebeurt niet vaak maar kan wel. Ik hoop uiteraard van niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .