Ga naar inhoud

Geen goed koppel meer ?


P.flrn

Aanbevolen berichten

Heyhoi,

 

Ik heb gister middag om half 1 een koppeltje ( voedster , rammetje gecastreerd ) opgehaald bij iemand thuis, zij kon er niet meer voor zorgen. Ze zijn 1,5 jaar en sinds dat ze 9 weken zijn , zijn ze bij elkaar. Maar ik heb het gevoel dat het rammetje ( Teddy ) niet blij is.. Hij zit veel stil en ligt niet echt lang uit zoals Lieve wel doet. Hij zoekt weinig toenadering met de voedster ( Lieve ) omdat ze Teddy steeds aan het berijden is en plukken haar uit hem trekt. Teddy zit steeds stil in een hoekje.. Lieve likt Teddy wel af en toe , maar andersom niet. 

 

Ik denk er over om Lieve te laten steriliseren ivm hormonen,  maar is dit überhaupt wel een geslaagd koppel? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn er net een dag en zitten in een nieuwe omgeving. Dat kan wat territoriale onrust veroorzaken. Het is best heftig voor konijnen om van omgeving te veranderen. Ik zou ze even wat tijd geven om te wennen en dan pas verder kijken. Alles wat je nu ziet is niet per se representatief voor hun band en het is nu lastig te zeggen of het aan haar hormonen ligt of aan de veranderde omgeving. 

Castratie van de voedster is sowieso aan te bevelen ivm voorkomen van baarmoederkanker. En het zal helpen als haar huidige gedrag hormoongestuurd is, bij mijn voedsters is het rijgedrag gestopt na castratie. Muv verhuizingen en koppelingen dus, daar hoort het echt een beetje bij. Ik zou dus even rustig afwachten hoe dit zich de komende dagen gaat ontwikkelen en niet direct nu tot castratie overgaan, maar ze even laten wennen in hun nieuwe huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze ook eerst eventjes laten wennen op het nieuwe terrein. Best kans dat als ze daar wat vertrouwder zijn geworden, de eigen geur er hangt, en de rangorde nog even bevestigd is, ze gewoon wel een goed koppel zijn. 

 

De voedster laten castreren is inderdaad wel aan te raden, maar ik zou ze wel eerst even laten wennen en niet alles in één keer doen. Als het niet om hormonaal gedrag is, is het wel aan te raden om de kans op baarmoederkanker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .